Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Advocaten » Contractenrecht
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Contractenrecht en krijg online een antwoord van de specialist in Contractenrecht

Zelf een vraag over Contractenrecht? Klik hier.
Meer vragen over Contractenrecht.
De huidige beheerder van de rubriek Contractenrecht:
Naam: UwJurist.nl mr. Monique Doomernik
Bedrijf: Uwjurist.nl
Reactiesnelheid: 5 uur
Waardering: 8.0 (van max. 10)
Meer informatie over UwJurist.nl mr. Monique Doomernik vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ContractenrechtVragen over Contractenrecht via RSS. Klik hier.
RSS over Contractenrecht op jouw website?Vragen over Contractenrecht op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ContractenrechtVragen over Contractenrecht via E-mail. Klik hier.

Herroepingsrecht

[Gesteld op: 03-11-2016]

Toelichting:
Enige tijd geleden had ik advies gevraagd over een product wat ik besteld had en het herroepingsrecht. Ik heb binnen 14 dagen gemeld het te willen retourneren maar zowel telefonisch als per mail geen contact kunnen krijgen. Uiteindelijk heb ik het retour gestuurd binnen de 14 dagen nog. Een paar dagen daarna kreeg ik bericht dat het pakket incompleet en buiten de 14 dagen was en dat ik het terug gestuurd zou krijgen. Wederom zowel telefonisch als per mail geen contact meer kunnen krijgen. Na advies van hier heb ik alle bewijzen verzameld en met het pakketje opnieuw verstuurd. Deze is 12-10 daar afgeleverd en heb ik niets meer gehoord. Nu krijg ik een aanmaning dat ik alsnog moet betalen. De reactie die ik nu vervolgens krijg via het facturatie bedrijf is: "Retourzending van cliënt is bij ons aangekomen op 28-09-2016, pakketje
was incompleet en buiten de 14 dagen retour garantie. Wij hebben mevrouw
netjes ingelicht dat ze het pakketje niet meer kon retourneren. Wij
hebben mevrouw gewaarschuwd het pakketje niet nogmaals retour te sturen,
wij zijn bereikbaar via Facebook en mail en ook telefonisch te bereiken,
soms is het inderdaad druk en moeten de klanten helaas wat langer in de
wacht staan ( Hier hebben wij het ook over gehad in ons gesprek.) Dit is
niet te voorkomen, wij zijn niet verantwoordelijk voor retourzendingen
die niet aan komen of incompleet aankomen dat is de cliënt zelf.

Dit hebben wij als notitie staan in ons systeem.
Pakketje retour gekomen op 28-09-2016, Pakketje incompleet en buiten de
14 dagen. Opnieuw verzonden 03-10-2016. Klant ingelicht!
Pakketje opnieuw ontvangen op 17-10-2016 geen geld terug garantie!
Cliënt dient het factuur gewoon te voldoen"
Wat nu? Het gaat hier om een bedrag van €32.45 wat voor mij te veel is om gewoon zomaar te betalen voor iets wat niet werkt en wat ik nu dus ook niet meer heb.
Antwoord:

Beste vraagsteller,
U gaf bij uw vraag http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=321048 aan dat u bewijs had dat het pakketje op tijd bij de leverancier binnen was. U bent het beiden eens over de datum van retour van 28-9. Is dat nu wel of niet op tijd ?


Herroepen moet namelijk binnen 14 dagen. En na het versturen van dat formulier of de brief of e-mail hebt u veertien dagen de tijd om het product terug te sturen.
Dat het niet compleet zou zijn is hun woord tegen dat van u. Dat moeten ze kunnen aantonen.
Met vriendelijke groet,
UwJurist.nl
mr. Monique Doomernik
Auteur van Het ontslagrecht vanaf 2016 artikelsgewijs toegelicht

 
Reactie vraagsteller:
De bestelling is gedaan op 12-09. Het pakketje is verstuurd door hun op 13-09 en heb ik 15-09 ontvangen. Alsook de factuur die dan uiterlijk 29-09 betaald diende te zijn. Heb deze mede besteld door de niet goed geld terug garantie. Het gaat hier om afslankpleisters. Om te kunnen bepalen of deze wel werken dien je ze natuurlijk te testen. Heb deze 5 dagen gebruikt, zonder enig resultaat en met een behoorlijk jeuk en uitslag. Vandaar dat het pakket incompleet is, maar dat lijkt me ook logisch. Vervolgens heb ik op 23-09 gemaild dat ik deze wenste te retourneren met reden waarom. Op 27-09 had ik nog geen reactie en heb ik wederom gemaild alsook geprobeerd te bellen, maar zonder succes en heb ik het pakket dan ook meteen retour gestuurd. Vanaf moment van ontvangst door mij tot retour bij hun was dus binnen de 14 dagen en al helemaal na de mail die ik gestuurd heb. Ze hebben echter op geen enkele mail van mij gereageerd. Ook niet op alle bewijzen en de brief bij de 2e keer dat ik het retour stuurde. Deze hebben ze op 12-10 ontvangen. Naar het facturatie bureau geven ze aan mij meer info te hebben gegeven in een gesprek maar dat is niet het geval. Het enigste wat ik van hun heb ontvangen is onderstaande mail nav mijn eerste retour: "Wij hebben vandaag 03-10-2016 uw pakketje ontvangen, echter is dit buiten de 14 dagen retour recht!Ook was het pakketje incompleet. Wij verzenden vandaag nogmaals uw pakketje naar uw adres, mocht u het pakketje toch nogmaals retourneren dan is dit volledig voor eigen risico/bijdrage!" Ik heb hier direct op gereageerd maar wederom geen reactie. Op 06-10 heb ik nogmaals gemaild maar ook dit zonder reactie. Bellen lukt niet. Het is een 0900 nummer welke ik van thuis niet kan bellen en ik dus bij mijn ouders een aantal malen heb geprobeerd. Maar aangezien deze nummers redelijk wat kosten en de wachttijd steeds te lang is, kon ik dit ook niet via mijn ouders blijven doen. Om eerlijk te zijn heb ik er niet aan gedacht om via facebook te gaan kijken/reageren maar vind dit zelf ook niet echt de plek om dergelijke zaken te regelen. Ik heb zelf op de klantenservice van een grote webwinkel gewerkt en weet dat de melding via telefoon of mail voor herroeping telt als datum en dat deze dan binnen de 14 dagen dient te zijn. Wat bij mij ruim het geval was, echter tot dusver heb ik nog steeds geen enkele reactie van hen mogen ontvangen op die ene mail na dat herroeping niet meer mogelijk was en de reactie die ik via het facturatiebedrijf heb gekregen dat er niets veranderd en ik alsnog dien te betalen.
 
Antwoord Beheerder:

Beste vraagsteller,
Wat u nu aangeeft is iets heel anders. U had niet moeten herroepen, maar aangeven dat sprake is van non-conformiteit en uitleggen waarom sprake is van een gebrekkig product zoals u nu hier deed. Doe dit alsnog en wens ze veel succes in de rechtbank.
Met vriendelijke groet,
UwJurist.nl
mr. Monique Doomernik
Auteur van Het ontslagrecht vanaf 2016 artikelsgewijs toegelicht

Beantwoord door:
UwJurist.nl mr. Monique Doomernik
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Herroepingsrecht:

Herroepingsrecht
      [Gesteld in Consumentenproducten]
2010-05-20 11:04:11
Eerder stoppen met werken
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:20:27
Adverteren in Yahoo!?
      [Gesteld in Search Engine Advertising]
2007-03-12 23:23:03
Ondermaats presterende werknemer
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:33:31
Online verzekering afsluiten
      [Gesteld in Verzekeringen]
2006-09-01 13:23:46

Gemiddelde score Contractenrecht: 8.4 (502x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+