Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Advocaten » Contractenrecht
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Contractenrecht en krijg online een antwoord van de specialist in Contractenrecht

Zelf een vraag over Contractenrecht? Klik hier.
Meer vragen over Contractenrecht.
De huidige beheerder van de rubriek Contractenrecht:
Naam: UwJurist.nl mr. Monique Doomernik
Bedrijf: Uwjurist.nl
Reactiesnelheid: 5 uur
Waardering: 8.0 (van max. 10)
Meer informatie over UwJurist.nl mr. Monique Doomernik vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ContractenrechtVragen over Contractenrecht via RSS. Klik hier.
RSS over Contractenrecht op jouw website?Vragen over Contractenrecht op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ContractenrechtVragen over Contractenrecht via E-mail. Klik hier.

Herroepingsrecht

[Gesteld op: 09-10-2016]

Toelichting:
Hallo, weet niet of ik het hier goed plaats maar zit met een probleempje. Een tijdje geleden had ik een product besteld met een niet goed geld terug garantie binnen 14 dagen. Na ongeveer een week bleek het product niet te doen wat het zou moeten doen en wilde ik me dus beroepen op mij herroepingsplicht. Ik heb de klantenservice 2 maal gemaild zonder reactie, ik heb meerdere malen gebeld zonder succes. Om de 14 dagen niet te laten verlopen heb ik toen op eigen kosten het pakketje retour gestuurd. Dit kon als envelop maar om het zelf in de gaten te kunnen houden, had ik er een brievenbuspakket met barcode van gemaakt Nu kreeg ik 3 oktober een mail van de klantenservice dat ze mijn pakketje die dag hadden ontvangen, maar dat dit buiten de 14 dagen was en omdat dit ook niet compleet was, ze het niet accepteerden en het aan mij terug zouden sturen en ik het dus dien te houden en te betalen (achteraf optie gekozen). Op mijn mail die ik als reactie daarop stuurde werd wederom niet gereageerd en op de mail een paar dagen later ook niet. Ook telefonisch krijg ik geen gehoor. Ik heb bewijs dat het pakketje op 29-09 al daar is afgegeven en heb alle mails van ruim daarvoor ook nog. Ik heb ook contact gehad met het bedrijf voor de betaling, maar zij kunnen verder niets doen. Wel hebben ze de factuur datum met 2 weken verzet.Het pakketje heb ik nu inmiddels weer terug gekregen. Mijn vraag is dus; wat kan ik hier nu aan doen? Ik heb alles volgens de procedure en voorwaarden gedaan maar zij laten het afweten en het product werkt niet en is te duur om te denken laat maar ik betaal wel gewoon.
alvast bedankt.
Bianca
Antwoord:

Beste vraagsteller,
Kon u het niet weigeren? Maar goed, ik raad aan hen een aangetekende brief te sturen, met kopieën van de bewijzen erbij dat u op tijd was, en aan te geven dat u de discussie hiermee stopt en dat ze het product bij u kunnen ophalen (op afspraak) en u niets gaat betalen. Of u stuurt het product mee met de brief en vermeldt dat er ook in. Komt de brief terug, laat deze dan dicht en bewaar deze. De rechter kan de brief dan desnoods openen.Bewaar natuurlijk ook van deze brief de verzend/ontvangstbewijzen.
Met vriendelijke groet,
UwJurist.nl
mr. Monique Doomernik

 
Reactie vraagsteller:
Nee het werd weer als een envelop geleverd dus gewoon met de brievenbuspost.
Ik wilde inderdaad een aangetekende brief gaan sturen, het probleem is alleen dat hier dan wederom kosten aan verbonden zijn. De eerste keer koste het pakketje me €3.50 om met barcode te versturen. Aangetekend is €8,60. Het product zelf kost €19.99. Dus als ik deze handelingen ga verrichten heb ik al bijna dat hele bedrag betaald alleen aan retour kosten en die krijg ik niet terug. Dus al zouden ze de retour dan nu wel accepteren, heb ik toch nog verlies.
 
Antwoord Beheerder:

Beste vraagsteller,
Men heeft dus geen bewijs dat het door u ontvangen is? Dan kunt u er ook voor kiezen niets te doen. En/of u emailt wat ik eerder aangaf.
Met vriendelijke groet,
UwJurist.nl
mr. Monique Doomernik

Beantwoord door:
UwJurist.nl mr. Monique Doomernik
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Herroepingsrecht:

Online verzekering afsluiten
      [Gesteld in Verzekeringen]
2006-09-01 13:23:46
Ondermaats presterende werknemer
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:33:31
Eerder stoppen met werken
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:20:27
Adverteren in Yahoo!?
      [Gesteld in Search Engine Advertising]
2007-03-12 23:23:03
Herroepingsrecht
      [Gesteld in Consumentenproducten]
2010-05-20 11:04:11

Gemiddelde score Contractenrecht: 8.4 (502x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • kunst expertise
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256467
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  166 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+