Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening » Marketing » PR & Communicatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek PR & Communicatie en krijg online een antwoord van de specialist in PR & Communicatie

Zelf een vraag over PR & Communicatie? Klik hier.
Meer vragen over PR & Communicatie.
De huidige beheerder van de rubriek PR & Communicatie:
Naam: A.J. Mensink
Bedrijf: 4t pr & communicatie advies
Reactiesnelheid: 4 uur
Waardering: 8.5 (van max. 10)
Meer informatie over A.J. Mensink vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over PR & CommunicatieVragen over PR & Communicatie via RSS. Klik hier.
RSS over PR & Communicatie op jouw website?Vragen over PR & Communicatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over PR & CommunicatieVragen over PR & Communicatie via E-mail. Klik hier.

hoe kan ik pr doen bij bedrijven?

[Gesteld op: 19-03-2007]

Toelichting:
De college company is een project voor leerlingen van het MBO, om te ontdekken welke uitdagingen en kansen het ondernemerschap bied.

Het is de bedoeling dat je in groepen van 9 a10 leerlingen een eigen bedrijf opricht en een product op de markt brengt.

Tijdens de gehele duur van de onderneming verrichten we zelf alle activiteiten: de inkoop, de voorbereiding van de productie, het laten maken en of importeren van het product, de marketing de verkoop en de financiŰle administratie.

Aan het einde van de looptijd van de onderneming moeten we een balans op maken en verantwoording af leggen bij onze aandeelhouders.

dat is een kleine informatie dat ik en ons berijf er nog niet zo wel van af weten!!
ik hoop dat u ond kunt helpen met vriedlijke groeten Paulione Bosman
u kunt misschien ook kijken op ons internet adres www. quatropromotions.nl
Antwoord:
De vraag betreft een erg elementair onderwerp, dat via deze site nauwelijks afdoende te beantwoorden is. Van daar even erg kort door de bocht een paar tips.
PR (en communicatie) bedrijven betekent kortweg dat je ervoor zorgt dat de mensen en bedrijven die belangrijk zijn voor je organisatie zijn:
- weten wie je bent,
- weten wat je doet,
- vertrouwen in je organisatie hebben,
- je producten kennen,
- in de gaten krijgen wat je product voor hen kan betekenen,
- (als het om afnemers gaat) je product daadwerkelijk kopen
- ook na afname van het product tevreden blijven over je product en je organisatie

De wijze waaop je dit doet verschilt per bedrijf.
Een must (en eigenlijk lijkt dat ook de opdracht die jullie hebben gekregen) is het maken van een communicatieplan.
Daarin maak je op basis van je missie en visie (wat doe je nu eigenlijk en wat ben je eigenlijk voor bedrijf) en analyse van een heleboel zaken (wat maakt je bedrijf of product bijzonder, wat is er zoi apart of goed aan je product) je keuzes bij het invullen van de volgende componeneten:
*doelgroepen (om welke verschillende soorten mensen/bedrijven gaat het je)
*doelstellingen (wat wil je met pr bereiken bij deze doelgroepen en ga je voor resul;taten op de korte of de lange termijn)
*strategie (hoe pak je allemaal op hoofdlijnen aan; bijvoorbeeld vooral internetadvertising in combinatie met direct mail acties en genereren van free publiicy???)
* je kernboodschap: wat wil je de doelgroepen nu eigenlijk vertellen?
*middelen (welke spicifieke middelen ga je inzetten en wanneer doe je dat)
*Budget: wat gaat het allemaal kosten
*Evauatie (hoe en wanneer ga je testen/meten/ redeneren hoe het proces is verlopen en of je op weg bent je doelstellingen te halen).

Kortom: maak een logisch verhaal waarbij je stap voor stap bedenkt wat je gaat doen om ervoor te zorgen dat de mesnen en bedrijven die belangrijk voor je zijn
weten wat ze moeten weten over je organisatie en je producten
vinden wat ze van je organisatie en product moeten vinden
en doen wat je graag wilt dat ze doen...

Opmerking:
Jullie website is er al: daar geef je al de nodige antwoorden op de vragen. Het is dus een superbelangrijk middel in jullie communicatie strategie. Nu is het vooral zaak mensen naar jullie site te krijgen.... Jullie plan zal zich daarop vooral moeten richten.

Letterlijk is de definitie van PR: het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen....
Tegenwoordig is het zo dat erg veel bedrijven PR gelijkschakelen met perscontacten en veel artikelen in de krant.
Dat vraagt om een persbeleid waarin je weet welke bladen belangrijk zijn; weet welke journalisten daar werken; deze journaisten van goed informatie voorziet en zorgt dat er echte redenen zijn waarom journalisten die informatie ook opnemen in hun artikelen. Zeker als je in je strategie ook 'free publicity' hebt opgenomen zul je hieraan veel aandacht moeten schenken.
een paar regels om dit voor elkaar te krijgen.
Maak gebruik van persberichten waarin inhoudelijk het volgende herkenbaar is:
- het moet belangrijk zijn voor veel mensen (die het blad lezen)
- er moet iets afwijken van 'het normale'
- maak gebruik van iemand met bekendheid of met gezag
- speel in op actuele ontwikkelingen
- speel in op iets dat in de belangstelling staat


veel succes
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek PR & Communicatie:
Tekstschrijven


Gerelateerde vragen aan hoe kan ik pr doen bij bedrijven? :

In loondienst en deels zelfstandig
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Noord Brabant]
2009-04-15 18:15:15
Hoeveel wellness bedrijven biedt Nederland aan?
      [Gesteld in Wellness]
2009-04-29 15:41:23
Vraag m.b.t. wetgeving omtrend arbeidsongevallen
      [Gesteld in Arbowetgeving]
2011-02-23 13:13:52
administratieve organisatie en externe verslaggevi
      [Gesteld in Huiswerk Hulp]
2011-02-25 14:39:58
Data van bedrijven publiceren.
      [Gesteld in Privacywetgeving]
2013-06-19 13:30:24

Gemiddelde score PR & Communicatie: 8.5 (6x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257296
    Beheerders:  1022

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+