Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumenteninformatie en krijg online een antwoord van de specialist in Consumenteninformatie

Zelf een vraag over Consumenteninformatie? Klik hier.
Meer vragen over Consumenteninformatie.
De huidige beheerder van de rubriek Consumenteninformatie:
Naam: Marc van Rosmalen
Bedrijf: Nbii b.v.
Reactiesnelheid: 18 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Marc van Rosmalen vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via RSS. Klik hier.
RSS over Consumenteninformatie op jouw website?Vragen over Consumenteninformatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via E-mail. Klik hier.

betalen van ongevraagde sms diensten

[Gesteld op: 11-02-2016]

Toelichting:
Beste mijnheer, mevrouw

Ik heb een abonnement voor mijn mobiel ad 25,00 p. maand.
Sinds 3 maanden zijn de rekeningen erg hoog en wel 86,-- p.mnd.
Eerst dacht ik dat ik teveel had gebeld of ge´nternet, maar dit bleek niet het geval te zijn.
Ongevraagde smsdiensten zoals 4080, 5959, e.a. blijken me regelmatig een sms te hebben toegestuurd. Uit opgevraagde gegevens is gebleken dat ik me (per ongeluk kennelijk) heb aangemeld voor een dienst. Het kan ook zijn dat mijn kleindochtertje van 6 p.0. op de ok knop heeft gedrukt. Zelf doe ik nooit ergens aan mee en ga nooit ergens op in als er een berichtje wordt gestuurd. Inmiddels lopen de rekeningen op tot totaal 250,00. Ik ben met Tele2 in contact geweest en deze raadde me aan een vergoedingformulier in te vullen. Deze is echter afgewezen. Het blijken fraudeurs te zijn die dit geld van mijn rekening halen. Inmiddels heb ik de betalingen van de laatste twee maanden laten storneren, maar ik kreeg t e horen dat dit niet verstandig is i.v.m. incasso bureaus.
Tele2 heeft het nu doorgestuurd naar het hoofdkantoor en mijn vraag voorgelegd, maar ik ben bang dat ik dit hoge bedrag gewoon moet betalen voor iets dat ik niet of onbewust gedaan heb. Is er nog iets tegen te doen zodat ik mijn geld terug krijg?
Ik heb een uitkering en kan elke cent gebruiken. Ik word mismoedig van al deze louche praktijken en voel me er niet meer tegenop gewassen.

Ik hoop van u een advies te mogen ontvangen.

Alvast mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,
Antwoord:

Wt een vervelende situatie zeg. Als eerste doet u er goed aan de abonnementsdiensten stop te zetten als u dat nog niet heeft gedaan. Een tweede optie is misschien om een ander telefoonnummer te nemen bij Tele2, dan bent u er zeker vanaf. 

Verder de vraag wat u kunt doen aan de hoge rekeningen. Zo achter mijn bureau is het natuurlijk een beetje koffiedik kijken op wat er is gebeurd, maar wanneer u aannemelijk kunt maken dat u zich niet heeft aangemeld voor de SMS-diensten, dan kunt u de in rekening gebrachte bedragen terugvorderen bij de aanbieders van de SMS-diensten. Tele2 staat daar in principe buiten en als zij geen verdere coulance aan u verlenen, dan dienen hun facturen echt betaald te worden. 

Met vriendelijke groet,
NBII

Marc van Rosmalen

Beantwoord door:
Marc van Rosmalen
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Consumenteninformatie:
Computers & Internet
Consumentenelektronica
Energie
FinanciŰn
Haarproblemen
Kabel
Kinderen
Milieu
Posterijen
Reizen
Veiligheid


Gerelateerde vragen aan betalen van ongevraagde sms diensten:

Btw-verplichting voor zelfstandigen
      [Gesteld in Belastingen]
2007-03-11 12:00:02
Wat is een verstandige keuze?
      [Gesteld in Advocaten-Noord Brabant]
2008-03-25 20:30:22
Ik betaal kinderalimentatie aan mn zoon
      [Gesteld in Alimentatie mediation]
2009-01-31 16:49:20
ik wil graag thuis kappen maar hoeveel mag ik bijv
      [Gesteld in Thuiswerk]
2010-01-06 20:42:39
Wat kan ik nog doen?
      [Gesteld in schuldadvies & schuldbegeleiding]
2012-08-16 23:14:05

Gemiddelde score Consumenteninformatie: 9.2 (15x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256996
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+