Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Spellen » Kaartspellen » Bridge
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bridge en krijg online een antwoord van de specialist in Bridge

Zelf een vraag over Bridge? Klik hier.
Meer vragen over Bridge.
De huidige beheerder van de rubriek Bridge:
Naam: Ron Jedema
Bedrijf: Dekker bridge reizen
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 9.3 (van max. 10)
Meer informatie over Ron Jedema vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BridgeVragen over Bridge via RSS. Klik hier.
RSS over Bridge op jouw website?Vragen over Bridge op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BridgeVragen over Bridge via E-mail. Klik hier.

uitspelen

[Gesteld op: 01-09-2015]

Toelichting:
Ik ben leider z in een spel. Op een gegeven moment
kom ik uit met een kaart. W gooit bij en vermoedelijk zeg ik hoog tegen dummy waar a-h-9 ligt.
Praktisch op hetzelfde moment corrigeer ik en stop en verander mijn instructie in de 9. Oost had zijn kaart half uit het pak gepakt maar nog niet op tafel gelegd. W protesteerde en wilde dat ik het aas doorzette. Door de 9 te zetten maakte ik de 3 sans precies.
Ik had uiteraard de kaart van O nog niet gezien.
Mag dit? Bij 99 % van de spelers in de club zou dit geen enkel probleem zijn, maar er is een enkeling
die altijd moeilijk doet.
Antwoord:

Jammer dat u meteen de tegenstander een verwijt maakt. De spelregels zijn verschrikkelijk duidelijk op dit punt: als u een kaart noemt, geldt die als gespeeld en slechts in een heel bijzondere situatie mag die nog terug.


Situatie op het WL examen (praktijkgedeelte):
leider speelt een kleine schoppen naar de aas-vrouw in de dummy. Voordat links bijspeelt begint de leider de kaart al te noemen: vr
Nu speelt links de heer en de leider maakt de zin af met: aas.


In feite "riep" de leider dus vr..aas.
En dit geldt als het willen spelen van de vrouw en dus geldt de vrouw als gespeeld.


West is dus kennelijk de enige speler aan tafel die de spelregels op dit gebied kent. En het is niet meer dan zijn goed recht om gebruik te maken van uw fout.


Succes!!

Beantwoord door:
Ron Jedema
profielpagina


Gerelateerde vragen aan uitspelen:

Loondienst of zelfstandig?
      [Gesteld in Prostitutie]
2007-12-23 01:24:27
mag de stad tegen onze zijgevel aanbouwen?
      [Gesteld in Advocaten-Belgie]
2009-07-08 15:06:06
Welke kosten vallen onder alimentatie?
      [Gesteld in Alimentatie mediation]
2009-09-15 12:52:39
Winnen door tussentijds de schoen weg te geven?
      [Gesteld in Kolonisten van Catan]
2010-01-05 18:19:26
Mag de knvb een belgisch stadionverbod overnemen?
      [Gesteld in Sportrecht]
2014-01-23 02:59:16

Gemiddelde score Bridge: 9.3 (1164x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+