Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Fitnessschema voor voetballers

[Gesteld op: 23-05-2008]

Toelichting:
Hallo, ik ben op zoek naar een goed fitnessschema specifiek voor voetballers. Ik speel op redelijk niveau en kan vrij aardig sprinten.
Ik zou graag op alle vlakken aan kracht winnen.
Schema: 1 dag per week voetbaltraining, 1 à twee dagen per week fitness (voornamelijk cardio, maar ook kracht) d.w.z. 1 x tijdens voetbalseizoen en 2x tijdens zomer- en winterstop, incidenteel intervaltraining (hardlopen) en tijdens tennisseizoen 1x per week tennis.

Alvast bedankt voor uw reactie.
Antwoord:
Inprincipe doe je bij fitnesstrainingen het hele lichaam. Dus een standaardschema zoals dat in de sportschool aanwezig is.
Om de training meer specifiek op voetbal te richten doe je, behalve de gewone oefeningen voor je benen, de volgende als extra erbij:

Kniebuigen. Met de voeten ongeveer 30 cm uitelkaar buig je door je knoienen en zorgt ervoor dat je lichaam rechtop blijft.

Uitstappen. Maak een grote stap naar voren met het ene been en kniel met het andere maar raak de grond niet. Stap met het ene been weer terug en doe nu hetzelfde met het ander been. Er moet zeker 10 tot 20 cm afstand zitten tussen de voorste voet en de knie wanneer je bijna met de knie de grond raakt.

Binnenkant benen. Ga overdreven wijdbeens staan. Laat je voeten lichtjes naar buiten wijzen. Houdt het lichaam rechtop en zak beurtelings door het linker en rechterbeen. Het lijkt een beetje op en schaatsbeweging.

Dan doe je een prima totaalprogramma voor de voetballer waarbij ook echt alle spieren aan bod komen en de benen in alle facetten wat extra's te doen krijgen.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Fitnessschema voor voetballers:

Onze zoon°01011999, angstdromen sedert04/200
      [Gesteld in Bach Bloesem Remedies]
2006-12-29 22:46:15
Zou u willen antwoorden op de volgende vragen?
      [Gesteld in Economie]
2007-02-25 13:00:02
hoe kom je er aan?Is het erfelijk ?
      [Gesteld in Fetisjisme]
2007-06-27 17:04:19
Sportspecifiek fitnessschema voor voetballer
      [Gesteld in Fitness]
2008-10-01 15:48:12
hoeveel sporters in vlaanderen beoefenen voetbal?
      [Gesteld in Voetbal]
2009-12-14 17:56:30

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257248
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+