Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel » Administratie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Administratie en krijg online een antwoord van de specialist in Administratie

Zelf een vraag over Administratie? Klik hier.
Meer vragen over Administratie.
De huidige beheerder van de rubriek Administratie:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over AdministratieVragen over Administratie via RSS. Klik hier.
RSS over Administratie op jouw website?Vragen over Administratie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over AdministratieVragen over Administratie via E-mail. Klik hier.

Re: antwoord op deel zakelijk pand verhuurt

[Gesteld op: 29-07-2015]

Toelichting:
Hallo, bedankt voor de snelle reactie!
Ook erg duidelijk!

Welke vraag ik nu nog heb is, moet ik dit verplicht in mijn administratie na voren laten komen.
Daarmee bedoel ik of er een aparte grootboekrekening moet worden gemaakt waarin naar voren komt welke kosten in heb gemaakt aan het pand wat belast is en wat onbelast is.
Hier las ik iets over.
Dat het verplicht is. Dat je het grootboek kunt verdichten ofzoiets??
Antwoord:

Nee, u bent nergens toe verplicht, u mag uw administratie inrichten zoals u dat zelf wilt. Verdichten wilt u zeker niet, want dat betekent dat mutaties op een grootboekrekening niet meer leesbaar zijn. Bij moderne boekhoudprogramma's wordt dat niet meer gedaan.
Maar zoals aangegeven: u moet de BTW op de kosten die verband houden met het verhuurde deel apart bijhouden omdat u deze BTW niet mag verrekenen. U kunt dat doen door buiten uw administratie om een lijstje te maken, maar het is wellicht makkelijker om dit in uw administratie bij te houden, bijvoorbeeld door inderdaad aparte grootboekrekeningen te gebruiken. Maar u bent tot niets verplicht, u moet doen wat u zelf het makkelijkst vind.

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Administratie:
LoonadministratiePersoneelsadministratieSalarisadministratie


Gerelateerde vragen aan Re: antwoord op deel zakelijk pand verhuurt:

Wat betekent 'Huis te koop, onverdeeld aandeel'
      [Gesteld in Suriname]
2009-07-14 09:30:21
Van wie zijn nu de uitzendrechten van het voetbal?
      [Gesteld in Sportrecht]
2009-12-02 20:49:21
Mag een foto ongevraagd gepubliceerd worden?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-10 16:44:04
portretrecht ja of nee?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-19 16:48:08
Status topsportrt
      [Gesteld in Sportrecht]
2010-04-26 15:37:55

Gemiddelde score Administratie: 4.8 (552x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+