Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Afvallen » Afvallen-Gelderland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Afvallen-Gelderland en krijg online een antwoord van de specialist in Afvallen-Gelderland

Zelf een vraag over Afvallen-Gelderland? Klik hier.
Meer vragen over Afvallen-Gelderland.
De huidige beheerder van de rubriek Afvallen-Gelderland:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Afvallen-GelderlandVragen over Afvallen-Gelderland via RSS. Klik hier.
RSS over Afvallen-Gelderland op jouw website?Vragen over Afvallen-Gelderland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Afvallen-GelderlandVragen over Afvallen-Gelderland via E-mail. Klik hier.

Moet ik 500 kcal minder eten om af te vallen?

[Gesteld op: 20-07-2015]

Toelichting:
Ik ben 22 jaar, 1,69 cm, 58 kg, 13.8kg vetmassa(22,5%vet). Mijn kcal behoefte is ong 1300. Om af te vallen zeggen ze dat je 500 kcal onder je behoefte moet gaan zitten maar dat is echt heel weinig. Ik heb nu gezonde eetschema's gemaakt die ong 1200 kcal bevatten. Met het sporten erbij 3-4x per week hoop ik echt mijn buikvet kwijt te raken. Ik ben namelijk verder overal heel slank. Ben ik op deze manier goed bezig of moet ik het anders aanpakken?
Antwoord:

Heel goed, dat je al uitgezocht hebt, wat je kcal basisbehoefte is.
Om gezond af te vallen, dien je op ongeveer 80% van je totale kcal behoefte te gaan zitten.
Je totala energiebehoefte is je basisbehoefte PLUS het energieverbruik door sporten e.d.
Als je onder die 80% komt, kom je in de gevarenzone. Dan ga je echt tekorten opbouwen (crashen) en dan is de kans heel groot, dat je te maken krijgt met het zgn jo-jo effect. Je lichaam zal dan ook sneller vet opslaan.


Dus als je uitgaat van een voedingsschema voor 1200-1300 kCal zit je waarschijnlijk wel goed. 
Dat hangt overigens wel af van hoeveel je sport. Als je met sporten meer dan 400 kCal per week verbruikt, zul je meer moeten eten.
Belangrijk is echter ook of je voeding helemaal in balans is. Dus de juiste verhouding koolhydraten, eiwitten en vetten.


Ik wil je graag uitnodigen voor een gratis en vrijblijvende welzijnsevaluatie.
Daarin gaan we samen kijken naar je huidige voedingspatroon. Tevens kijken we naar je dagelijkse werk/school en bekijken we je sportprogramma. Op basis van deze gegevens kan ik je een eerste advies geven en je laten zien hoe wij je daarbij verder kunnen helpen.


Deze welzijnsevaluatie is gratis en vrijblijvend.


Lees ook eens onderstaand artikel. Daar zul je waarschijnlijk al een stuk verder mee komen.


=====


Balans
---------
Het gaat in ieder geval om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het resultaat.


Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur ontbijt (eiwitrijk, bijv een Herbalife voedingsshake)
10.30 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur lunch (eiwitrijk)
16.00 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur tussendoortje


Mijn eigen ervaring (met Herbalife)
-----------------------
Zelf heb ik hele goede resultaten met de produkten en diensten van Herbalife behaald.
Eind 2008 in 4 maanden 16 kg afgevallen en nog steeds onder controle. De produkten van Herbalife hebben me geholpen mijn foute eetpatroon te doorbreken. De coaching van mijn welzijnscoach heeft me geholpen mijn patroon structureel aan te passen.
Resultaat is, dat ik mijn gewicht sinds die tijd prima onder controle heb en dat ik weer actief sport.


Ons advies
---------------
Zoek hulp!
Gezond en blijvend aankomen en afvallen is soms echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte omgeving, waar je goed mee kunt praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.


Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.


Online begeleiding
------------------
Om je zo goed mogelijk te kunnen begeleiden, maken wij gebruik van MyCaloriecoach.
Dit is een online (voedings)dagboek, dat jij zelf via internet kunt invullen. Door enkele eenvoudige grafieken krijg je direct inzicht in je huidige voeding. Een van onze voedingsdeskundigen kan je op basis van jouw gegevens enkele tips geven om zodoende je doel te bereiken. Dit is een fantastische tool om eens kritisch naar je eigen voedingsgewoonten te kijken.
Je kunt een gratis basis-account op mycaloriecoach.com
Indien je actief online begeleiding door een voedingsdeskundige wilt kost dat 39,95 euro per maand. Je betaalt altijd vooraf, dus je weet exact waar je aan toe bent.
Indien je er voor kiest gebruik te maken van een gezond voedingsprogramma van Herbalife, dan krijg je de reeds betaalde kosten voor de online begeleiding weer terug in de vorm van korting op de Herbalife produkten.


Kennismaken met Herbalife
-------------------------------------
Vraag naar ons 3-Day Try-Out pakket. In 3 dagen ervaar je de kracht van Herbalife produkten en weet je dus zeker of Herbalife jou kan helpen je doel te bereiken.


Meer info?
www.barimacoaching.nl


 

Beantwoord door:
Bart van Gelder
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Moet ik 500 kcal minder eten om af te vallen?:

oznur
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2007-03-13 23:37:04
risico's bilvergroting
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2008-02-28 19:39:51
Mag een foto ongevraagd gepubliceerd worden?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-10 16:44:04
portretrecht ja of nee?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-19 16:48:08
hulpverlener haakt af
      [Gesteld in schuldadvies & schuldbegeleiding]
2012-08-30 11:14:07

Gemiddelde score Afvallen-Gelderland: 5.7 (32x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257249
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+