Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Vrouwen & Gezondheid
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Vrouwen & gezondheid en krijg online een antwoord van de specialist in Vrouwen & gezondheid

Zelf een vraag over Vrouwen & gezondheid? Klik hier.
Meer vragen over Vrouwen & gezondheid.
De huidige beheerder van de rubriek Vrouwen & gezondheid:
Naam: Jack van Dijk
Bedrijf: Méderi
Reactiesnelheid: 114 uur
Waardering: 8.3 (van max. 10)
Meer informatie over Jack van Dijk vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Vrouwen & gezondheidVragen over Vrouwen & gezondheid via RSS. Klik hier.
RSS over Vrouwen & gezondheid op jouw website?Vragen over Vrouwen & gezondheid op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Vrouwen & gezondheidVragen over Vrouwen & gezondheid via E-mail. Klik hier.

Waarom vloei ik zo veel en wat kan ik er aan doen?

[Gesteld op: 06-04-2015]

Toelichting:
Hallo,
Ik heb al jaren eigenlijk dagelijks last van vrij veel vaginale afscheiding. Het is zo veel, dat ik altijd rondloop met wc papier in mijn onderbroek. Dit zijn dan wel 4/5 velletjes en ik moet ik dit ook echt wel 4 keer per dag verschonen. Dit doe ik al jaren. Als ik dit niet heb, lekt het helemaal door mijn broek heen. Ik weet dat het ook aan mijn leeftijd ligt, ik ben 19 jaar oud. Ik doe het al jaren zo, in de veronderstelling dat het met de leeftijd wel wat minder zou worden ( als de hormonen meer in balans zijn). Eigenlijk begin ik het nu wel storend te vinden. Ik heb ook het idee dat ik meer vaginale afscheiding heb dan andere vrouwen. Waar kan dit door komen? Kan ik er ook iets aan doen? Voor de rest was ik het niet met zeep, maar ik maak het altijd schoon/droog met wc papier. Verder gebruik ik de pil.
Antwoord:

Beste .........,


Vaginale afscheiding is een teken dat er iets mis is met de hormonale balans. Als vrouw heb je een complexe hormoonhuishouding. Deze hormoonbalans wordt nu ernstig verstoord door de anticonceptiepil.


Mijn advies zou zijn om te stoppen met deze anticonceptie pil omdat deze zorgt voor een versterkte vaginale afscheiding en nog veel meer hormonale stoornissen. Er zijn nog vijf goede redenen om ermee te stoppen:


- de pil kan gevaarlijke bloedstolsels veroorzaken


- de pil kan het risico op kanker vergroten


- de pil kan jouw gezichtsvermogen aantasten


- er is een link tussen het gebruik van de pil en MS


- de pil kan Candida schimmelinfecties veroorzaken


Er zijn veiligere, goed werkende alternatieven
Naast hormoonvrije middelen als een condoom, koperspiraaltje, pessarium en cervix- of baarmoederhalskapje zijn ook natuurlijke anticonceptiemethodes de moeite van het overwegen waard.


Meer weten over natuurlijke methodes?
www.ccl-nederland.nl (Couple to Couple League Nederland)
www.anticonceptie-online.nl/natuurlijk.htm (Stichting Anticonceptie Nederland)


Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,


Jack van Dijk, orthomoleculair geneeskundige


 

 
Reactie vraagsteller:
Hartelijk dank voor uw reactie.
Uw antwoord zou niet verklaren waarom ik dit al vanaf de puberteit heb. Ik gebruik de pil namelijk pas een aantal jaar en dit probleem had ik al veel eerder. Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat alle vrouwen die de pil gebruiken hetzelfde hebben als ik. Verder wil ik nog even toevoegen dat ik absoluut niet van plan ben om te stoppen met de pil. Ik studeer en ik wil daarom geen risico lopen om op dit moment zwanger te raken! Heeft u misschien nog een ander idee wat het zou kunnen zijn?
 
Antwoord Beheerder:

Beste mevrouw,


Ik begrijp het....... Er is dan meer onderzoek nodig om een goede diagnose te stellen. Uw hormoonbalans is verstoord en dat kan diverse andere oorzaken hebben.


Jammer te horen dat u niet wilt stoppen met de pil. Het is en blijft een vreselijk anti-conceptiemiddel met veel (nare) bijwerkingen omdat het zonder twijfels ook de hormoonbalans verstoord. Er zijn vele goede, natuurlijke alternatieven.


Ik kan op dit moment weinig voor u betekenen. Wellicht kunt u zich wenden tot uw huisarts of een andere arts voor nader onderzoek.


Met vriendeljke groet,


Jack van Dijk, orthomoleculair geneeskundige


 

Beantwoord door:
Jack van Dijk
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Vrouwen & gezondheid:
BorstkankerBorstvoedingOsteoporose


Gerelateerde vragen aan Waarom vloei ik zo veel en wat kan ik er aan doen?:

graag ontvang ik meer info over schaamlipverkleing
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2007-03-15 22:11:00
Af en toe bloedverlies???
      [Gesteld in Gynaecologie & Verloskunde]
2007-06-02 22:33:46
hoe vereer ik een shivling?
      [Gesteld in Hindoeisme]
2009-04-26 18:58:30
Hoe kun jehet beste de shiva lina vereren?
      [Gesteld in Hindoeisme]
2009-08-22 14:08:32
stuurbekrachtigingsvloeistof vervuild
      [Gesteld in Auto's]
2009-11-07 12:45:03

Gemiddelde score Vrouwen & gezondheid: 10.0 (2x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256997
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+