Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Advocaten » Aansprakelijkheidsrecht
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Aansprakelijkheidsrecht en krijg online een antwoord van de specialist in Aansprakelijkheidsrecht

Zelf een vraag over Aansprakelijkheidsrecht? Klik hier.
Meer vragen over Aansprakelijkheidsrecht.
De huidige beheerder van de rubriek Aansprakelijkheidsrecht:
Naam: Edgard Bogers
Bedrijf: Tact letselschade-juridisch advies-coaching
Reactiesnelheid: 31 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Edgard Bogers vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over AansprakelijkheidsrechtVragen over Aansprakelijkheidsrecht via RSS. Klik hier.
RSS over Aansprakelijkheidsrecht op jouw website?Vragen over Aansprakelijkheidsrecht op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over AansprakelijkheidsrechtVragen over Aansprakelijkheidsrecht via E-mail. Klik hier.

Kunnen klanten mij aansprakelijk stellen?

[Gesteld op: 26-02-2015]

Toelichting:
Bij Sodexo catering is het beleid dat groente niet gewassen mag worden omdat het toch in de oven gaat. Nu zitten er altijd beestjes op de groente voornamelijk op de champignons en kleine wormpjes bij de sperziebonen. Mijn collega zegt altijd dat we het niet hoeven te wassen omdat de bacteriŰn en beestjes doodgaan door de hitte maar de beestjes zijn daarmee niet verdwenen. Door de romige saus zie je het bijna niet maar er zijn mensen die ook dode beestjes niet in hun eten willen. (bijvoorbeeld ik) Nu vraag ik mij af, als een klant daardoor problemen ondervind. Bijvoorbeeld een klant die allergisch is voor vliegjes, eitjes van beestje. (ik noem maar wat) Kan die klant mij dan ook aansprakelijk stellen? Of is Sodexo dan aansprakelijk omdat ik mij netjes aan het beleid heb gehouden?
Antwoord:

Beste heer, mevrouw, 


Indien u in loondienst bent van Sodexo of in opdracht van Sodexo werkt, dan zal een klant u niet in persoon aansprakelijk kunnen stellen voor zaken die in het kader van uw werkzaamheden gebeuren. Sodexo zal als werkgever of opdrachtgever aangesproken worden en hun verantwoordelijk dienen te nemen, tenzij u met hen contractueel iets anders heeft afgesproken. 


Als u zich dus houdt aan het beleid van Sodexo, en dit beleid is ook bekend in de organisatie en vastgelegd in bijvoorbeeld een reglement, dan bent u gevrijwaard. Wel adviseer ik u om te blijven aangeven aan Sodexo (in een vergadering of per email) dat u er moeite mee heeft dat er beestjes achterblijven. Het is vervolgens aan Sodexo om hier iets mee te doen. 


Met vriendelijke groet, 


Edgard Bogers 

Beantwoord door:
Edgard Bogers
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Kunnen klanten mij aansprakelijk stellen?:

zelfde vraag vanuit de penningmeester gesteld.
      [Gesteld in Recht-Gelderland]
2008-07-17 11:48:38
Wie aansprakelijk bij ongewenste dracht 2 jarige?
      [Gesteld in Hippisch recht]
2014-04-22 00:59:30
ouder verantwoordelijk voor schulden kind?
      [Gesteld in schuldadvies & schuldbegeleiding]
2011-07-02 00:32:03
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Van wie zijn nu de uitzendrechten van het voetbal?
      [Gesteld in Sportrecht]
2009-12-02 20:49:21

Gemiddelde score Aansprakelijkheidsrecht: 8.8 (125x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+