Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

Hoelang moeten we wachten op prijsopgave

[Gesteld op: 22-01-2015]

Toelichting:
Beste heer/mevrouw, Wij hebben een schoonmaakbedrijf en hebben op 13 nov 2014 bij mensen de gevel schoongemaakt. Hierbij zijn een 3 tal krasjes ontstaan door onze ladder. De eigenaar heeft contact opgenomen met het bedrijf dat de gevelbekleding heeft aangebracht en dit bedrijf zegt dat het kunstoflaagje waarschijnlijk vervangen kan worden. Dit moet echter door een ander bedrijf gebeuren. Het bedrijf dat de daadwerkelijke schade gaat repareren, zegt dat de reparatie pas kan plaatsvinden bij een buitentemp van 15 graden ivm het keraliet. Er is ons door de eigenaar van het huis medegedeeld dat het niet goedkoop gaat worden. Er is door het bedrijf dat de schade gaat repareren nog geen prijsopgave gemaakt. We weten dus totaal niet wat het (ons) gaat kosten.
Nu is onze vraag, hoelang zijn wij verplicht op een prijsopgave te wachten en mogen wij zelf ook een bedrijf inschakelen om naar de schade te kijken. Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Antwoord:

Als u schade veroorzaakt, dan moet u in eerste instantie zelf zorg dragen voor herstel van deze schade. U moet daarvoor ook de gelegenheid krijgen van uw klant. Pas als u niet tijdig of niet goed laat herstellen, dan mag de klant zelf een bedrijf inschakelen om dit te laten herstellen op uw kosten. Het was dus geen goed idee om de klant dit zelf te laten regelen, want nu lijkt u inderdaad te moeten wachten totdat e.e.a. is geregeld.


Het kan ook anders. Keralit is inderdaad geen goedkoop spul, maar wel duurzaam. Bij beschadigingen kan er voor worden gekozen om het deel te vervangen, of te laten repareren. Via de website www.keralit.org kunt u per direct een offerte krijgen van de materiaalkosten als dit wordt vervangen.
Maar wellicht is het herstellen met bepaalde lak goedkoper. U kunt daar een telefoontje aan wagen. Vervolgens kunt u de klant aanbieden om dit op uw kosten te laten repareren, maar u kunt hem ook een bedrag aanbieden om dit af te kopen.


Kortom: u hoeft helemaal niets af te wachten, u bent in eerste instantie verplicht om zelf te handelen. Dit probleem zou met een paar dagen opgelost kunnen zijn.

 
Reactie vraagsteller:
Bedankt voor uw snelle advies!
Wij zullen nu zelf aktie ondernemen om de schade te laten herstellen. Stel dat de klant niet akkoord wil
gaan met ons aanbod van reparatie omdat zij wellicht liever de reparatie wil laten uitvoeren door het bedrijf dat zij benaderd heeft. Moeten we daar dan akkoord meegaan? Met vriendelijke groet,
 
Antwoord Beheerder:

Uw klant heeft hierin niets te kiezen. U moet in de gelegenheid worden gesteld om de schade te (laten) herstellen. Als u dit niet goed doet, dan pas mag de klant een ander bedrijf inschakelen. In principe hoeft u de klant dus ook niet te vragen of hij akkoord gaat, maar moet u hem informeren over hoe en wanneer u dit gaat herstellen.


Overigens kan ik mij wel voorstellen dat hij liever heeft dat het oorspronkelijke bedrijf dit herstelt, omdat op Keralit een lange garantietermijn zit, en er bij latere problemen geruzie kan ontstaan tussen beide bedrijven waar de klant de dupe van is. Wellicht is het goed dat u vooraf overlegt met het oorspronkelijke bedrijf om te zien wat de mogelijkheden zijn. Met een telefoontje komt u meer te weten. 

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan Hoelang moeten we wachten op prijsopgave:

vakantieplanning voor nieuwe jaar
      [Gesteld in Personeel & Organisatie]
2008-02-04 16:31:34
politie haaglanden..mag dat?
      [Gesteld in Strafrecht]
2009-02-20 08:45:12
Wat zijn uw gedachten over dit?
      [Gesteld in Kinderopvoeding]
2010-10-10 01:28:53
wat te doen?
      [Gesteld in Psychiatrie]
2010-11-17 13:22:18
Wat mag ik verwachten van het subsidietraject?
      [Gesteld in Paranormaal]
2011-12-02 13:23:50

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (897x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257264
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+