Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Spellen » Kaartspellen » Bridge
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bridge en krijg online een antwoord van de specialist in Bridge

Zelf een vraag over Bridge? Klik hier.
Meer vragen over Bridge.
De huidige beheerder van de rubriek Bridge:
Naam: Ron Jedema
Bedrijf: Dekker bridge reizen
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 9.3 (van max. 10)
Meer informatie over Ron Jedema vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BridgeVragen over Bridge via RSS. Klik hier.
RSS over Bridge op jouw website?Vragen over Bridge op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BridgeVragen over Bridge via E-mail. Klik hier.

mag de dummy in dit geval de arbiter roepen?

[Gesteld op: 15-12-2014]

Toelichting:
oost opent 1 schoppen.wij spelen gestem en ik leg 2 sa Voor lengte in de lage kleuren.Mijn p legt dat uit als sterk met 20/21 punt. Hij legt 3 klaver en er wordt gevraagd als we niemeijer spelen. (ik antwoordde met 3 ruiten) .pantner legt 3 harten (voor schoppen) ik pas en word dus dummy. Ik vond op dat moment dat p verkeerde info had gegeven en riep de arbiter.Deze besliste dat de laaatste pas mocht worden ingetrokken en eventuel gecorrigeerd. Dat gebeurde niet en er werd 3 harten gespeeld.
Antwoord:

Als er tijdens de bieding iets niet goed is uitgelegd, moeten beide spelers van de spelende partij voor de uitkomst de uitleg corrigeren of melden dat er vergeten is te alerteren. Er is dan nog geen dummy, want de dummy gaat pas open als de uitkomst open op tafel ligt en voor die tijd moeten de correcties al zijn doorgegeven.


En daar hoef je geen arbiter bij te halen. Je moet alleen aangeven dat partner verkeerd heeft uitgelegd en dan natuurlijk wat de juiste uitleg is. het is dan aan de tegenstaner om eventueel een arbiter te roepen.


Overbodig om te zeggen, dat als er verkeerd is uitgelegd en je wordt tegenspeler, je de juiste uitleg pas mag geven na de laatste slag. Maar je moet dat wel doen, waarschijnlijk direct in het bijzijn van de arbiter.


Succes!!

Beantwoord door:
Ron Jedema
profielpagina


Gerelateerde vragen aan mag de dummy in dit geval de arbiter roepen?:

Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
geldt het recht van voorkoop bij bouwgrond
      [Gesteld in Notaris-Belgie]
2008-09-29 18:37:27
verzaking+arbitrage
      [Gesteld in Bridge]
2015-01-28 09:26:13
Status topsportrt
      [Gesteld in Sportrecht]
2010-04-26 15:37:55
Zal ik machtiging geven aan de tegenpartij?
      [Gesteld in Letselschade]
2013-06-06 11:34:36

Gemiddelde score Bridge: 9.3 (1165x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+