Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Afvallen » Afvallen-Gelderland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Afvallen-Gelderland en krijg online een antwoord van de specialist in Afvallen-Gelderland

Zelf een vraag over Afvallen-Gelderland? Klik hier.
Meer vragen over Afvallen-Gelderland.
De huidige beheerder van de rubriek Afvallen-Gelderland:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Afvallen-GelderlandVragen over Afvallen-Gelderland via RSS. Klik hier.
RSS over Afvallen-Gelderland op jouw website?Vragen over Afvallen-Gelderland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Afvallen-GelderlandVragen over Afvallen-Gelderland via E-mail. Klik hier.

Hoe kom ik van mijn dikke en slappe buik af?

[Gesteld op: 22-05-2014]

Toelichting:
Ik ben een jongeman van 22 jaar. 1.85m lang en ongeveer 80 kilo.

Ik heb een normaal postuur, ik heb alleen een dikke slappe buik en hier wil ik graag van af.

Hoe kan ik dit gericht aanpakken?

Alvast bedankt!
Antwoord:

Zo op het eerste gezicht hoef je inderdaad niet af te vallen.


Maar ik kan zo niet iets zeggen over bijvoorbeeld je vet%. Dat zou nl een oorzaak kunnen zijn van je ongewenste buikje.
Er zijn twee manieren om dit aan te pakken, die je eigenlijk tegelijkertijd zou moeten uitvoeren voor een optimaal resultaat.


De kern van de aanpak is nl het verlagen van je vet% door spiermassa te bouwen.


Ten eerste zou je eens goed naar je voeding moeten kijken. Zitten daar wel voldoende eiwitten in? En zitten daar alle essentiële eiwitten in?
De globale verhouding koolhydraten:eiwitten:vetten zou in jouw geval 60:30:10 tot 50:40:10 moeten zijn.


Ten tweede zul je je lichaam ook een reden moeten geven om spiermassa te bouwen. Concreet betekent dit, dat je zult moeten trainen. Uiteraard zul je buikspieren moeten trainen (die wil je tenslotte strakker hebben), maar ook andere spieren in je romp om de krachttoename in je buik te compenseren.


Lees onderstaand artikel eens.
Ik denk, dat dit je al een stuk verder helpt.
Het is een artikel over ondergewicht en aankomen. Jij hoeft niet zo zeer aan te komen, maar jij zult wel spiermassa moeten bouwen. Dat is ook een vorm van aankomen.


Overgewicht en ondergewicht in Nederland
-------------------------------------------------------
Overgewicht krijgt steeds meer aandacht in Nederland. Terecht, want het is een heel groot probleem, dat steeds groter wordt.


Aan de andere kant is er heel weinig aandacht voor mensen met ondergewicht. Mogelijk omdat dit probleem veel moeilijker op te lossen is. Regelmatig komen wij in kontakt met mensen, die om wat voor reden dan ook, moeten/willen aankomen.
En steeds weer horen wij, dat zelfs een diëtist geen oplossing heeft kunnen bieden. Oplossingen zijn er wel, maar die zijn altijd persoonsgebonden. Daarom is persoonlijke begeleiding cruciaal. Iemand die jouw situatie goed kent en die goed kan beoordelen waar het knelpunt zit, kan je ook goed adviseren.


Gezond aankomen
-------------------------
Voor aankomen geldt in basis hetzelfde als voor afvallen. Doe het niet te snel. Voor afvallen is de vuistregel 0.5 - 1,0 kg per week. Dat geldt ook voor aankomen.


Ook bij aankomen gaat het om balans. Waar bij overgewicht de oorzaak van de onbalans vaak goed aan te wijzen is (slechte eetgewoonte, stress, te weinig bewegen etc) is dat bij ondergewicht veel complexer.
Vaak ligt een ziekte ten grondslag hieraan, maar ook stress of andere psychische klachten kunnen een desastreus effect hebben op het lichaam.


Balans
---------
Het gaat in ieder geval om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het resultaat.
Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur ontbijt (eiwitrijk, bijv een Herbalife voedingsshake)
10.30 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur lunch (eiwitrijk)
16.00 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur tussendoortje


Mijn eigen ervaring (met Herbalife)
-----------------------------------
Zelf heb ik hele goede resultaten met de produkten en diensten van Herbalife behaald.
Eind 2008 in 4 maanden 16 kg afgevallen en nog steeds onder controle. De produkten van Herbalife hebben me geholpen mijn foute eetpatroon te doorbreken. De coaching van mijn welzijnscoach heeft me geholpen mijn patroon structureel aan te passen.
Resultaat is, dat ik mijn gewicht sinds die tijd prima onder controle heb en dat ik weer actief sport.


Ons advies
------------
Zoek hulp!
Gezond en blijvend aankomen en afvallen is soms echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte omgeving, waar je goed mee kunt praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.
Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.


Online begeleiding
------------------
Om je zo goed mogelijk te kunnen begeleiden, maken wij gebruik van iChange.
Dit is een online (voedings)dagboek, dat jij zelf via internet kunt invullen. Door enkele eenvoudige grafieken krijg je direct inzicht in je huidige voeding. Een van onze voedingsdeskundigen kan je op basis van jouw gegevens enkele tips geven om zodoende je doel te bereiken. Dit is een fantastische tool om eens kritisch naar je eigen voedingsgewoonten te kijken.
Je kunt een gratis account voor iChange aanmaken op http://www.ichange.com/coach/barima.
Indien je actief online begeleiding door een voedingsdeskundige wilt (via iChange) kost dat 39,95 euro per maand. Je betaalt altijd vooraf, dus je weet exact waar je aan toe bent.
Indien je er voor kiest gebruik te maken van een gezond voedingsprogramma van Herbalife, dan krijg je de reeds betaalde kosten voor de online begeleiding weer terug in de vorm van korting op de Herbalife produkten.


Kennismakings-aanbieding
------------------------
Om kennis te maken met deze online begeleiding kun je een GRATIS account aanmaken via http://www.ichange.com/coach/barima. 
Hier kun je gratis je voeding en sport bijhouden, zodat je zelf kunt zien waar je voeding uit balans is.


Kennismaken met Herbalife
-------------------------------------
Vraag naar ons 3-Day Try-Out pakket. In 3 dagen ervaar je de kracht van Herbalife produkten en weet je dus zeker of Herbalife jou kan helpen je doel te bereiken.


Meer info?
www.barimacoaching.nl


 

Beantwoord door:
Bart van Gelder
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Hoe kom ik van mijn dikke en slappe buik af?:

buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-01-15 18:26:14
Buikspieren trainen.
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-01-30 16:04:21
Opdrukken en Buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-03-25 22:44:15
H.E.L.P
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-05-02 21:04:19
ik zit op kickboxen maar hoe traing je me buikspie
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-05-28 21:10:16

Gemiddelde score Afvallen-Gelderland: 5.7 (32x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+