Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franÁaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiůn espaŮola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » DiŽtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek DiŽtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in DiŽtetiek

Zelf een vraag over DiŽtetiek? Klik hier.
Meer vragen over DiŽtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek DiŽtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over DiŽtetiek op jouw website?Vragen over DiŽtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via E-mail. Klik hier.

eten en bewegen

[Gesteld op: 26-02-2014]

Toelichting:
Hallo ik ben nieuw en ik heb een vraag/ probleem
Ik moet aankomen en dat wil ik ook alleen ben ik bang dat ik heel snel aan ga komen als ik mijn bewegingsdrang stop en het eten opbouw ik eet nu 1000 kcal per dag en wandel ongeveer 5 uur per dag.
Ik wil maximaal een uur wandelen per dag.
Maar ik weet niet goed hoe ik het aan moet pakken
ik eet nu dit:
8.00 1 cracker, 1 plakje rookvlees
10.00 1 plakje ontbijtkoek
12.00 1 snee brood (droog)
15.00 1 plak ontbijkoet
17.00 1 snee brood, 1 plakje rookvlees
20.00 1 snee brood, hagelslag
21.00 vruchtenkwark
23.00 1 nutridrink

dit eet ik en beweeg dus 5 uur per dag en blijf nu stabiel.
ben bang dat mijn stofwisseling superlaag is geworden op spaarstand en ben bang dat ik heel veel en snel ga aankomen met minder bewegen en meer eten.
zou zo graag een normale hoeveelheid kcal eten en normaal bewegen zonder extreem hard aan te komen en zonder dik te worden.
mijn BMI is nu:14.2

sim
Antwoord:

Hoi Sim, 
Je gewicht is inderdaad wel aan de lage kant. Ik kan me goed voorstellen, dat je daar last van hebt.


Uit ervaring weet ik, dat aankomen echt heel lastig kan zijn. Wij hebben meerdere mensen begeleidt bij het aankomen en dat is lang niet altijd eenvoudig op te lossen.


Wat je wel goed doet, is zeer regelmatig kleine hoeveelheden eten. Wat me echter opvalt is, dat je heel weinig eiwitten binnen krijgt. Daar zou ik het eerst iets aan doen.


Verder een paar vragen:
Is er een reden waarom je nu 5 uur per dag wandelt?
Waarom drink je nutridrink?
Ik zie geen 'warme maaltijd'. Klopt dat?


Uiteindelijk gaat het wel altijd om balans met name in je voeding.
Als je wilt, kun je een account aanmaken op iChange. Daarop kun je eenvoudig online je voeding bij houden. Je kunt dan vaak zelf al snel zien, waar de onbalans zit.
Als je wilt, kan ik daar ook naar kijken en je een gericht advies geven. Dit is geheel GRATIS.


Een gratis iChange account kun je aanmaken via deze link: http://www.ichange.com/coach/barima


Lees onderstaand artikel eens.
Ik denk, dat dit je al een stuk verder helpt.


Overgewicht en ondergewicht in Nederland
-------------------------------------------------------
Overgewicht krijgt steeds meer aandacht in Nederland. Terecht, want het is een heel groot probleem, dat steeds groter wordt.


Aan de andere kant is er heel weinig aandacht voor mensen met ondergewicht. Mogelijk omdat dit probleem veel moeilijker op te lossen is. Regelmatig komen wij in kontakt met mensen, die om wat voor reden dan ook, moeten/willen aankomen.
En steeds weer horen wij, dat zelfs een diëtist geen oplossing heeft kunnen bieden. Oplossingen zijn er wel, maar die zijn altijd persoonsgebonden. Daarom is persoonlijke begeleiding cruciaal. Iemand die jouw situatie goed kent en die goed kan beoordelen waar het knelpunt zit, kan je ook goed adviseren.


Gezond aankomen
-------------------------
Voor aankomen geldt in basis hetzelfde als voor afvallen. Doe het niet te snel. Voor afvallen is de vuistregel 0.5 - 1,0 kg per week. Dat geldt ook voor aankomen.


Ook bij aankomen gaat het om balans. Waar bij overgewicht de oorzaak van de onbalans vaak goed aan te wijzen is (slechte eetgewoonte, stress, te weinig bewegen etc) is dat bij ondergewicht veel complexer.
Vaak ligt een ziekte ten grondslag hieraan, maar ook stress of andere psychische klachten kunnen een desastreus effect hebben op het lichaam.


Balans
---------
Het gaat in ieder geval om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het resultaat.
Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur ontbijt (eiwitrijk, bijv een Herbalife voedingsshake)
10.30 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur lunch (eiwitrijk)
16.00 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur tussendoortje


Mijn eigen ervaring (met Herbalife)
-----------------------------------
Zelf heb ik hele goede resultaten met de produkten en diensten van Herbalife behaald.
Eind 2008 in 4 maanden 16 kg afgevallen en nog steeds onder controle. De produkten van Herbalife hebben me geholpen mijn foute eetpatroon te doorbreken. De coaching van mijn welzijnscoach heeft me geholpen mijn patroon structureel aan te passen.
Resultaat is, dat ik mijn gewicht sinds die tijd prima onder controle heb en dat ik weer actief sport.


Ons advies
------------
Zoek hulp!
Gezond en blijvend aankomen en afvallen is soms echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte omgeving, waar je goed mee kunt praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.
Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.


Online begeleiding
------------------
Om je zo goed mogelijk te kunnen begeleiden, maken wij gebruik van iChange.
Dit is een online (voedings)dagboek, dat jij zelf via internet kunt invullen. Door enkele eenvoudige grafieken krijg je direct inzicht in je huidige voeding. Een van onze voedingsdeskundigen kan je op basis van jouw gegevens enkele tips geven om zodoende je doel te bereiken. Dit is een fantastische tool om eens kritisch naar je eigen voedingsgewoonten te kijken.
Je kunt een gratis account voor iChange aanmaken op http://www.ichange.com/coach/barima.
In je actief online begeleiding door een voedingsdeskundige wilt (via iChange) kost dat 39,95 euro per maand. Je betaalt altijd vooraf, dus je weet exact waar je aan toe bent.
Indien je er voor kiest gebruik te maken van een gezond voedingsprogramma van Herbalife, dan krijg je de reeds betaalde kosten voor de online begeleiding weer terug in de vorm van korting op de Herbalife produkten.


Kennismakings-aanbieding
------------------------
Om kennis te maken met deze online begeleiding kun je een GRATIS account aanmaken via http://www.ichange.com/coach/barima.


Meer info?
www.barimacoaching.nl

Beantwoord door:
Bart van Gelder
profielpagina


Gerelateerde vragen aan eten en bewegen:

Wat gebeurt er in of met je lichaam door leukemie
      [Gesteld in Leukemie]
2007-02-27 18:33:46
HOE REU BEHANDELEN DIE INEENS NIET HANDELBAAR IS
      [Gesteld in Hondengedrag]
2010-01-31 23:42:24
Mag een foto ongevraagd gepubliceerd worden?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-10 16:44:04
portretrecht ja of nee?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-19 16:48:08
hoe rosei collis handvoeden ?
      [Gesteld in Parkieten]
2010-04-14 15:33:12

Gemiddelde score DiŽtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+