Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Hoe train je zonder sportschool ofzo?

[Gesteld op: 27-04-2008]

Toelichting:
Hoi! Ik ben dit seizoen begonnen met een basketballen op een vereniging, mijn conditie ging hier niet mee vooruit en daarom stopte ik er mee. Nu wil ik gaan voetballen binnenkort en ik wil gaan fitnessen.

Hoewel ik deze dingen pas in September zal kunnen doen zal ik graag willen weten hoe ik mijn spieren kan trainen zonder apparaten of gewichten.

Ik heb een aantal enkele mogelijkheden tot optrekken, niet zeer veel maar het is genoeg, zo lang ze mijn gewicht kunnen houden.

Ik ben 1.72 lang en weeg 57 kilo.
Ik ben 17 jaar weeral.

Mijn lichaamsbouw is te vergelijken met een vaag gevormt geval. Mijn benen lopen een beetje vaag, onderbenen zijn veel dunner dan bovenbenen. Mijn buik is normaal, niet te dun niet te dik, normaal dus.

Mijn armen zijn ook normaal.

En de rest ook.

Ik heb dus een redelijk normale lichaamsbouw.

Maar mijn probleem is dat ik niet echt gezond eet, heb nogal liefde voor snoep enzo..
en daarom moet er iets zijn wat zorgt dat ik niet te dik word.

Precies wat ik moet eten weet ik eigenlijk ook niet.

Maar wat zal ik eventueel kunnen doen aan mijn spieren verder? Zonder al die dingen?

Eventueel is gewichten kopen wel mogelijk trouwens.

Hou bij je advies wel rekening met dat ik een meisje ben als het kan.

Groet,
Esther.
Antwoord:
Om te beginnen het volgende:
Snoep bevat zeer veel suikers. Deze worden heel makkelijk en snel door het lichaam opgenomen om in feite als energie te worden verbrand. Gebeurt dit niet dan wordt het onvermijdelijk opgeslagen in de vorm van vet. Je kunt van alles proberen, maar blijf je snoepen dan zul je grote problemen met je vorm houden. Je kunt dat niet compenseren met anders te gaan eten, helaas. Omdat je dan het risico loopt essentiële voedingsstoffen te kort te komen. Stoppen of drastisch minderen dus!
Over eten: gezond en verstandig eten is nog altijd het beste om er goed uit te zien. Speciale en dure dingen zijn absoluut niet nodig. De enige die daar beter van wordt is de fabrikant.

Dan nu wat je thuis kunt doen.
Bovenlichaam:
Opdrukken in voorligstand, zowel met de handen breed als smal.
Optrekken zowel met de handen breed als smal

Benen:
Kniebuigen. Met de voeten ongeveer 30 cm uitelkaar buig je door je knoienen en zorgt ervoor dat je lichaam rechtop blijft.

Uitstappen. Maak een grote stap naar voren met het ene been en kniel met het andere maar raak de grond niet. Stap met het ene been weer terug en doe nu hetzelfde met het ander been. Er moet zeker 10 tot 20 cm afstand zitten tussen de voorste voet en de knie wanneer je bijna met de knie de grond raakt.

Kuiten. Ga met de bal van de voet op een drempel of balkje staan en houdt je losjes ergens aan vast opdat je niet valt. Ga nu zo hoog mogelijk op de tenen staan en laat je weer zakken, en wel zo ver mogelijk. Houdt hierbij de benen gestrekt! En beweeg je achterwerk niet naar achteren.

Binnenkant benen. Ga overdreven wijdbeens staan. Laat je voeten lichtjes naar buiten wijzen. Houdt het lichaam rechtop en zak beurtelings door het linker en rechterbeen. Het lijkt een beetje op en schaatsbeweging.

Doe alle oefeningen 50 tot 100 keer.

Succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Hoe train je zonder sportschool ofzo?:

17, begonnen met fitnessen/gewichtstraining.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-10-08 20:40:36
hoe krijg ik veel en veel meer spieren.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2008-11-23 02:32:27
Is het goed om 5 dagen in een week te trainen?
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2009-10-13 11:17:23
Aantal vragen over training
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-13 22:58:57
Rocko palledium
      [Gesteld in Boksen]
2008-01-04 11:35:03

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258136
    Beheerders:  1029

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+