Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Mens & Maatschappij » Recht » Privaatrecht
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Privaatrecht en krijg online een antwoord van de specialist in Privaatrecht

Zelf een vraag over Privaatrecht? Klik hier.
Meer vragen over Privaatrecht.
De huidige beheerder van de rubriek Privaatrecht:
Naam: Marc van Rosmalen
Bedrijf: Nbii b.v.
Reactiesnelheid: 19 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Marc van Rosmalen vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over PrivaatrechtVragen over Privaatrecht via RSS. Klik hier.
RSS over Privaatrecht op jouw website?Vragen over Privaatrecht op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over PrivaatrechtVragen over Privaatrecht via E-mail. Klik hier.

afzuigkap van onze nieuwe keuken functioneert niet

[Gesteld op: 07-01-2014]

Toelichting:
L.S. wij hebben afgelopen zomer een nieuwe keuken aangeschaft. In de zomer stond er altijd wel een raam of deur open vanwege het warme weer. Toen in oktober de boel wat meer dicht ging viel het op dat de ramen zo snel besloegen. De afzuigkap blijkt niet goed te werken. De leverancier van het apparaat kwam er bij maar kwam niet verder dan het geval aan en uit te zetten en daarmee te concluderen dat hij het deed. Vervolgens hebben wij het probleem bij onze keukenleverancier en monteur neergelegd.( onze keuze was heel bewust alles van advies t/m montage te LATEN uitvoeren). Het lijkt er steeds meer op dat men onder dit probleem uit probeert te komen. Er wordt gewoon niet erkend dat het ding niet goed werkt terwijl iedereen die bij ons komt zegt dat hij idd niet goed werkt! ( bij 1 fluitketel en 1 pannetje om eieren te koken beslaat het keukenraam al terwijl de afzuigkap op volle capaciteit draait! Bij wat langer kookwerk beslaan de ramen in de woonkamer ook)Wij mogen toch verwachten dat alles functioneert zoals het hoort? Wat kunnen we het beste doen om dit aan te pakken? We willen het er zeker niet bij laten zitten en eigenlijk wordt ik steeds kwader. Met vriendelijke groet, Kees Blokker
Antwoord:

Heeft de leverancier van de keuken ook de keuken met afzuigkap geïnstallleerd? Het probleem kan in de afzuigkap zelf zitten maar ook in de aansluiting. Als de leverancier niet dezelfde is als de installateur dan moet eerst vastgesteld worden waar het probleem zit.


Ik zou beginnen met een aangetekende brief naar de leverancier waarin u het probleem nogmaals duidelijk omschrijft.  U geeft aan dat er twee mogelijkheden zijn:


1. de afzuigkap werkt niet naar behoren en moet daarom op kosten van de leverancier vervangen of gerepareerd worden. (indien de leverancier de afzuigkap ook heeft aangesloten kunt melden dat het probleem ook veroorzaakt kan zijn door onjuiste installatie, in welk geval dat probleem op kosten van de leverancier verholpen moet worden)


2. de afzuigkap werkt wel naar behoren maar de capaciteit is onvoldoende voor uw keuken, met andere woorden er is onjuist advies gegeven en u heeft gedwaald. U geeft aan dat u de koop ongedaan wenst te maken omdat u nooit tot aankoop overgegaan zou zijn als u van te voren geweten had dat de capaciteit onvoldoende was. Tevens geeft u aan, dat u bereid bent een afzuigkap aan te schaffen met een hogere capaciteit, waarbij de hogere aanschafprijs verrekend kan worden met het door de leverancier te resitueren bedrag.


Vaak helpt het een dergelijke brief door een professional te laten opstellen en verzenden. Desgewenst kan ik u daarbij van dienst zijn.


André Steijns


andre@steijns-legal.nl

 
Reactie vraagsteller:
De door u aangegeven mogelijkheden hebben wij ook bedacht EN aangegeven. Vooralsnog komt men niet veel verder dan om de hete brei heendraaien. Ik ben nu bezig uit te vinden of de capaciteit idd voldoende is. Maar dan nog; vanaf advies tot en met de installatie is via hetzelfde bedrijf gegaan. Zij hebben dus ergens een fout gemaakt OF in het advies OF in de montage ( tenzij de kap zelf een productiefout bevat maar daar wordt gemakshalve al helemaal aan voorbij gegaan). Zeer irritant maar ik ben hoe dan ook vast besloten het er niet bij te laten zitten. Desnoods via de rijdende rechter of wat dan ook maar dit is bespottelijk. Ik hou graag contact met u,
met vriendelijke groet,

Kees Blokker
 
Antwoord Beheerder:

Klopt, er zijn 3 mogelijkheden:


1. verkeerd advies


2. verkeerde montage


3. productiefout


In de sub 2. en 3. omschreven gevallen is de leverancier zonder meer gehouden dit zonder kosten op te lossen. In het sub 1 omschreven geval dient u te bewijzen dat er een onjuist advies is gegeven. Indien er duidelijke tekeningen van de keuken overlegd zijn of de leverancier is aan huis geweest voor de bestelling, dan is dat bewijs wel te leveren.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan afzuigkap van onze nieuwe keuken functioneert niet:

kleuradvies
      [Gesteld in Interieur-Noord Holland]
2009-05-11 14:40:02
Hoogglans keuken en ouderwetse vloer, kan dat?
      [Gesteld in Inrichting]
2009-07-04 15:03:02
Hoe lossen we geschil keuken op?
      [Gesteld in Privaatrecht]
2011-02-10 13:50:58
Beste Verhouding keuken en woonkamer
      [Gesteld in Interieur-Zuid Holland]
2009-11-18 13:46:55
Rood of grijs op de muur in keuken
      [Gesteld in Interieur-Noord Holland]
2009-01-08 16:32:34

Gemiddelde score Privaatrecht: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+