Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Mens & Maatschappij » Letselschade
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Letselschade en krijg online een antwoord van de specialist in Letselschade

Zelf een vraag over Letselschade? Klik hier.
Meer vragen over Letselschade.

Beheerder worden?

De rubriek Letselschade heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Letselschade Klik hier.

RSS over LetselschadeVragen over Letselschade via RSS. Klik hier.
RSS over Letselschade op jouw website?Vragen over Letselschade op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over LetselschadeVragen over Letselschade via E-mail. Klik hier.

Restaurant nalatig

[Gesteld op: 08-06-2013]

Toelichting:
Ik kreeg in een restaurant 2 koppen kokend theewater over mijn bovenbeen. De serveerster bood haar excuses aan, maar ik stond redelijk "in brand" en lichte paniek. Mijn vriendin moest zelf om ijs vragen en toen vroeg (wat waarschijnlijk de bedrijfsleider was) met het ijs en vroeg hoe het ging. Ik gaf aan dat het niet goed ging (de vellen hingen aan mijn been). Maar niemand in het restaurant heeft ons geholpen!! Wij zijn gewoon aan ons lot overgelaten. Mijn vriendin moest afrekenen, ze hebben geen gegevens gevraagd, ze hebben niet aangeboden om met lauw water te koelen in de keuken, ze hebben geen taxi of 112 gebeld, ze hebben zelfs niet meer gevraagd hoe het ging na die ene keer dat hij ijs kwam brengen. Ik ben hier erg boos over, en ik had minder pijn en schade kunnen hebben, als zij me hadden geholpen. Zij moeten toch ook BHV of EHBO hebben? Wat kan ik hier aan doen? Mijn rechtsbijstandverzekering zei dat ze er niet veel mee kunnen doen, en ik voelde me een beetje afgescheept. Wat kan ik doen?? Ik stel ze in ieder geval wel aansprakelijk, maar dat lijkt een standaard regeling te zijn/worden. Gr.
Antwoord:
Geachte heer, mevrouw

Tijdens het restaurant bezoek heeft u schade opgelopen door een medewerker van het restaurant. Hiervoor kunt u het restaurant aansprakelijk stellen. Het restaurant c.q. de eigenaar is aansprakelijk voor schade die zijn personeel toebrengt aan derden (waaronder u ook valt). Als aansprakelijke partij dient het restaurant vervolgens alle schade te vergoeden die u lijdt. Dit kan gaan om materiele schade (beschadigde kleiding, medische kosten, reiskosten etc), mogelijk inkomensverlies (vanwege arbeidsongeschiktheid), vergoeding van hulp voor zaken die u (tijdelijk) niet meer kunt en immateriele schade (smartengeld, de vergoeding vvoor het opgelopen letsel en het ongemak). 

Het restaurant aansprakelijk stellen lijkt mij inderdaad de juiste stap. Ik zou u daarbij wel willen adviseren om een letselschadespecialist in de arm te nemen om uw schade op de juiste wijze te verhalen.

met vriendelijke groet, 

PALS Groep Letselschadespecialisten
Jan-Willem Lenselink
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Letselschade:
Whiplash


Gerelateerde vragen aan Restaurant nalatig:

nalatigheid van de bestuurder/administrateur
      [Gesteld in Vereniging van Eigenaren]
2009-04-15 15:07:27
hypotheek voor woning op incorrecte gegevens
      [Gesteld in Intellectuele Eigendom]
2010-03-12 13:30:47
Snoeien boom op erf buren en op erfgrens
      [Gesteld in Tuin]
2010-12-03 15:44:15
Kan ik de bewindsvoerder aansprakelijk stellen?
      [Gesteld in Bewindvoering]
2011-07-23 12:08:14
Ben ik nalatig geweest toen ik in slaap viel?
      [Gesteld in Advocaten-Belgie]
2012-11-06 14:54:24

Gemiddelde score Letselschade: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257313
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+