Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Kinderen & Tieners » Kinderbescherming » Jeugdzorg
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Jeugdzorg en krijg online een antwoord van de specialist in Jeugdzorg

Zelf een vraag over Jeugdzorg? Klik hier.
Meer vragen over Jeugdzorg.

Beheerder worden?

De rubriek Jeugdzorg heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Jeugdzorg Klik hier.

RSS over JeugdzorgVragen over Jeugdzorg via RSS. Klik hier.
RSS over Jeugdzorg op jouw website?Vragen over Jeugdzorg op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over JeugdzorgVragen over Jeugdzorg via E-mail. Klik hier.

Hoe krijgen we de kinderen terug bij moeder?

[Gesteld op: 02-06-2013]

Toelichting:
Mijn vriendin is 5 jaar geleden in handen gekomen van een soort van "loverboy" zei heeft hierbij 2 kinderen gekregen...ook heeft hij haar strafbare dingenb laten doen! (huiselijkgheweld) maar dat laat deze man vanzelfsprekend niet toe! nu is het zo dat er een gevecht is om de kinderen ( op deze manier probeerd deze man grip op haar te krijgen) nu is dit een ZEER gemanupuleerde man! en hij probeerd het leven zuur te maken op welke manier dan ook dreigen enz enz ondertussen is wel jeugdzorg ingeschakelt en er is een "gezindsvoogd"aangesteld en ze kregen 1x per week een gezindshulp...naar een tijdje bleek weer de situatie uit de hand gelopen te zijn is mevrouw met haar 2 kinderen bij haar vader ingetrokken! en deze keer is ze er echt van bewust en wil ze echt echt niet meer! maar de man stalkt haar politie hebben we allemaal aangiftes bij gedaan ze zijn op de hoogte maar druk bezig met bewijzen!! burojeugdzorg is van mening dat vader de kinderen moet zien! en ze zijn van mening dat vader een goede man is maar ondertussen lopen er allemaal poitieonderzoeken naar hem (drugs) en heeft hij in het verleden vrouwenhandel en wapenbezit op zijn naam staan! maar buro jeugdzorg vind kinderen moeten naar vader en moeder weigert dit te doen! ja de kinderen zien onder toezicht van jeugdzorg oke...naar een week belt jeugdzorg op en zegt u zou de kinderen om 2 uur hier brengen zodat vader de kinderenb kan zien op buro jeugdzorg (vergeten!) ze zegt ik kom er aan! en onderweg daarheen heeft vader hen klemgereden moeder geslagen waar kinderen bij waren(omstanders hbbn geholpen) en op haar en de kinderen geschoten met een gaspistool...de man is opgepakt! maar diezelfde avond zei ik tegen mijn vriendin meid slaap lkkr hier met je kinderen...en om half 10 nadat wij de kinderen rustig op bedje hadden liggen staat daar politie met jeugdzorg....ze kwamen de kinderen halen!! uit bescherming! maar moeder niet? wat we ook zeiden moeder mocht niet met haar kinderen mee en wij moesten die kinderen van bed afhalen weg met vreemden mee nadat ze dit al met hun vader moesten mee maken! moeder werd de volgende dag weg gebracht maar niet naar haar kinderen! de man zit nog steeds gevangen BJZ verlangd ook dat de vrouw totaal geen contact met NIEMAND hoe moet deze vrouw dit volhouden zonder kinderen jeugdzorg heeft fouten gemaakt! maar die arme kinderen zonder hun moeder?zelfs de gezinshulp( die jeugdzorg zelf heeft toegewezen) die iedere week bij dit gezin is het niet eens met BJZ
Antwoord:
Deze moeder heeft wel heel veel narigheid over zich heen gekregen en het is dus alleszins begrijpelijk dat ze haar kinderen mist! Maar de kinderen hebben ook veel meegemaakt! Agressie, huiselijk geweld, wapens. Teveel voor hun om dat allemaal te bevatten. Deze kinderen hebben (om in de toekomst erger te voorkomen) op dit moment vooral behoefte aan een rustige en vooral veilige omgeving. Daar kan gekeken worden hoeveel schade zij opgelopen hebben (want dat hebben ze zeker!) en welke hulp ze nodig hebben om hier zo goed mogelijk over heen te komen. Dat is de taak van jeugdzorg.
Kinderen hebben beide ouders nodig, omdat ze (vooral als ze nog erg jong zijn) niet kunnen begrijpen wat er allemaal aan de hand is en dus ook niet kunnen kiezen.  BJZ weet dat en zal, zodra dat enigszins veilig en mogelijk is proberen het contact tussen in dit geval moeder en de kinderen stap voor stap te herstellen. Dat moet voorzichtig gebeuren. Belangrijk is dus niet hoe moeder zich daar bij voelt, maar hoe de kinderen reageren. Het gaat tenslotte om hun toekomst. Het is dus ook niet zo dat vader de kinderen moet zien, maar dat de kinderen hun vader zien, omdat kinderen anders niet begrijpen waarom zij hun vader niet mogen zien. Dus ook daar is vader zelf niet belangrijk, maar hoe de kinderen reageren. Grote kans dat ze na de laatste gebeurtenissen erg bang geworden zijn. Dus ook daar is voorzichtigheid geboden.

Ondertussen doet moeder er goed aan nu eerst goed voor zichzelf te zorgen, om al deze ellende te verwerken en weer sterk te worden. Des te eerder kan ze er weer zijn voor haar kinderen. Ze moet dat niet alleen doen, maar vooral professionele hulp inschakelen. Dat is helaas geen taak van jeugdzorg.
Ondertussen is het voor moeder een belangrijke troost dat er in ieder geval goed voor haar kinderen gezorgd wordt tot ze dat weer zelf kan. Dat vraagt veel tijd en heel veel geduld van moeder.
Zo te lezen heeft ze in ieder geval uw steun. Gelukkig maar! Probeer echter samen met moeder nog meer steun in haar eigen omgeving te organiseren. Vraag bijvoorbeeld aan BJZ of zij willen helpen bij het organiseren van een Eigen Kracht Conferentie. Hoe meer hulp en steun moeder heeft, des te meer vertrouwen ze bij BJZ opbouwt om de kinderen uiteindelijk weer terug te krijgen.

Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid!


Peter Smits

Tel. advieslijn: ma t/m vrijdag 19.00-21.00 uur: 0900-2121222, €0,50 p/min. (Ook voor anonieme vragen).
 
Reactie vraagsteller:
Het is nu zo dat BJZ moeder "verplicht"om ergens anders in nederland te gaan wonen...daar een nieuw bestaan op moet bouwen! uit veiligheid?? en dan kijken ze wanneer de kinderen weer bij haar terug kunnen komen... maar ze mag geen enkel contact hebben niet eens met haar eigen vader!! het is toch raar dat zei nu moet "vluchten" omdat vader gevaar vormd? en op dit moment nog in de gevangenis zit? deze moeder is al zo slachtoffer? kunnen we helemaal niks doen?
 
Antwoord Beheerder:
Zonder het gehele dossier te kennen is het op deze website altijd moeilijk inhoudelijk op een zaak in te gaan. In het algemeen is het goed dat in deze situatie de kinderen in ieder geval in veiligheid zijn gebracht. Dat moeder het advies krijgt voor zichzelf hetzelfde te doen is op zich niet verwonderlijk, want als er iets met moeder gebeurt (zodra vader uit de gevangenis komt bijvoorbeeld), dan hebben de kinderen ook geen moeder meer! Veiligheid staat dus terecht voorop. Elders een nieuw bestaan opbouwen heeft voor moeder het voordeel dat ze zelf ook even tot rust kan komen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want ze mist uiteraard haar kinderen.
Wat u kunt doen is contact opnemen met een Vertrouwenspersoon Jeugdzorg (VP) van het AKJ of Zorgbelang afhankelijk van de provincie waar moeder woont. De ondersteuning door een VP is wettelijk geregeld en gratis. Samen met de VP bekijkt moeder dan het dossier en kan zij vragen stellen. De VP heeft het (wettelijk) recht om daarin te bemiddelen en bijvoorbeeld moeder te ondersteunen bij de gesprekken met de gezinsvoogd of BJZ.

Met vriendelijke groet,

Peter Smits
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Hoe krijgen we de kinderen terug bij moeder?:

Borderline moeder en bemiddelingsgesprekken
      [Gesteld in Borderline]
2009-07-20 09:02:35
Co-ouderschap met borderline patient
      [Gesteld in Borderline]
2009-09-29 11:16:30
Verhuizen met moeder naar duitsland na scheiding.
      [Gesteld in Kinderpsychologie]
2011-02-03 14:20:09
zoon heeft problemen wisselmoment co-ouderschap
      [Gesteld in Kinderpsychologie]
2012-02-09 14:50:08
Ongehoord en ongeloof ik voel me machteloos...
      [Gesteld in Familierecht]
2014-11-28 11:42:55

Gemiddelde score Jeugdzorg: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+