Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel » Verzekeringen » Reisverzekering
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Reisverzekering en krijg online een antwoord van de specialist in Reisverzekering

Zelf een vraag over Reisverzekering? Klik hier.
Meer vragen over Reisverzekering.
De huidige beheerder van de rubriek Reisverzekering:
Naam: Hans Henskens
Bedrijf: Henskens assurantien
Reactiesnelheid: 435 uur
Waardering: 6.4 (van max. 10)
Meer informatie over Hans Henskens vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ReisverzekeringVragen over Reisverzekering via RSS. Klik hier.
RSS over Reisverzekering op jouw website?Vragen over Reisverzekering op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ReisverzekeringVragen over Reisverzekering via E-mail. Klik hier.

Vidi Expertise

[Gesteld op: 31-05-2013]

Toelichting:
Geachte heer mevrouw,

-Mijn schademelding is door reisverzekeraar ontvangen, tijdens mijn reis ben ik overvallen.
-Gesprek is op 30-05-13 heeft met met een particulier onderzoeker van ViDi bedrijf plaats gevonden. Het heeft 2 uur in beslag genomen waardoor ik laat naar mijn werk ging -Gesprek ging over het ongeval die ik gehad heb en ook over gedeclareerde Nota’s/bonnen. Ik heb zo ver kon bedenken/heringeren alle vragen kunnen beantwoorden. -De ViDi onderzoeker had in het einde van gesprek verzoeken waarvan ik een paar niet kan voltooeien en de reden is :
1.Kopie van Paspoort+stempels
*Dat kan verstuurd worden
2.Een heldere Politie Aangifte Faxen vanuit Marokko
*Het heeft mij zoveel moeite gekost tot ik een kopie krijg,sterker nog Marokko stuurt geen aangiftes aan derde ! en je krijgt altijd alleen maar kopie van het aangifte.Maar als nog ga ik weer energie en geld insteken om weer een nieuwe heldere kopie van aangifte te kunnen sturen.
3.Foto’s vam gedeclareede spullen.
*Foto’s die ik had waren in mijn laptop die gestolen is.
4.Contact met 2 vrienden die met mij op vakantie waren, om te weten of zij ook reisverzekring hebben.
*ik heb wel contact gehouden,allen 1 vriend die werkt in dubai en die Andre is op vakantie tot 30-07-13 Conclussie:
Ik vind dat ik volledig mijn verhaal verteld heb plus volledig mijn schadeformulier samen met mijn nota’s/bonnen verstuurt heb. en volledig medewerking aan ViDi ingeschaakelde onderzoek bedrijf gegeven heb. Nu is het tijd om de reisverzekeraar in actie te komen om een beslissing te nemen,en ik ga nu mijn aandacht richten aan mijn werk en veder leven.Ik ga geen tijd en energie meer besteden in deze zaak. Wat ik merk dat steeds mijn claim alleen maar vertraagd wordt .

Vragen
1.Waar legt de grens van dit onderzoek?
2.Ik heb nu alles gedaan maar steeds moet ik weer Andre nieuwe dingen gaan regelen,hoe kan ik mijn reisverzekeraar stopzetten? en wel laten claimen? want ik heb alles getoond/gesprek met vidi bv gehouden.

Met vriendelijke groet ,
Reza
Antwoord:

Ten eerste wil ik opmerken dat u wel snel begint te reageren dat het niet goed gaat, de expert heeft u op 30 mei jl. bezocht en is dus nog met zijn opdracht bezig. Of ik mis belangrijke verdere informatie die u niet aangeeft in u vraag. Maar gezien u eerdere vraag heeft het wel lang geduurd voor men met u een afspraak heeft gemaakt voor het vaststellen van de schade, wat hiervan de oorzaak is, is voor mij niet duidelijk.

Maar de werkwijze is als volgt:

Een expert/expertiseburo krijgt van de reisverzekering de opdracht om de schade vast te stellen en een onderzoek naar de oorzaak. Hij zal zijn opdrachtgever zo uitvoerig mogelijk dienen te rapporteren. Dit kan hij pas doen als hij alle nodige gegevens, nota’s, of andere documenten verzameld heeft. De gegevens die hij nodig acht zal hij met u bespreken en opvragen. O.a. hoort hiertoe

-          Als het om een doorlopende reisverzekering gaat zal men o.a. vragen om aan te tonen dat u op reis bent geweest dit kan o.a. met boekingsnota van het reisbureau of zoals hij nu bij u aanvraagt paspoort met stempels.

-          Bij diefstal dient aangifte gedaan te worden bij de politie, dus zijn vraag om een kopie van de melding is niet vreemd. Er zijn inderdaad landen die hier moeilijk overdoen maar dat is bij de verzekeraar wel bekend. Maar u geeft aan dat u een kopie heeft dit is dus voldoende.

-          Het geclaimde schadebedrag zal moeten worden aan getoond. Als dit niet mogelijk is met de aankoopnota, kan men het doen met foto’s, betalingsbewijzen (bankafschriften), garantiebewijzen, of verklaringen van leveranciers dat u bij hen het product heeft gekocht of kopie nota’s van hen. Zijn al deze mogelijkheden niet aanwezig dient hij dit te vermelden in zijn rapport. Maar geef dan aan de expert zo uitvoerig mogelijk de gegevens van het gestolen/beschadigde object, zoals merk, type, bouwjaar, aankoopdatum, bij wie u de aankoop gedaan heeft, bijzondere kenmerken enz. enz.

-          Of uw vrienden een reisverzekering hebben, vind ik niet van belang, u bent de persoon welke een claim bij de verzekeraar doet. Waarom hij dit vraagt is mij onduidelijk, het enige wat ik kan bedenken is voor een eventueel onderzoek of bij meerdere verzekeraars een schadevergoeding wordt gedaan voor het zelfde voorval en/of goederen. Maar misschien hebben deze geen reisverzekering, of delen zij aan u mede dat het u niet aangaat of men een verzekering hebben. Dan zal hij het met deze informatie moeten doen. Het zijn ook persoonlijke gegevens waarbij ik mij kan voorstellen dat men deze gegevens niet verstrekt.

Ik neem aan dat de expert nog een voorstel aan u doet (als hij dat nog niet heeft gedaan) betreffende het schade bedrag. Ook is het mogelijk dat hij het rapport direct aan zijn opdrachtgever verstuurd met de gegevens zoals hij deze van u ontvangen heeft. Zijn werkwijze zal hij in het gesprek met u hebben aangegeven.

De verzekeraar bepaald uiteindelijk of en hoeveel men aan u betaalt, hierbij rekening houdend met de polisvoorwaarden.

De polisvoorwaarden geven meestal aan dat u medewerking moet verlenen aan een schadeonderzoek en vaststelling van de schade. Met kan aangeven aan een expert welke gegevens men o.a. wenst te ontvangen, en/of een expert moet zelf bepalen welke gegevens hij nodig acht gezien de gegevens en/of informatie welke hij van u krijgt.

U claim staat los van het opzeggen van u reisverzekering dus men dient u claim ook naar het beëindigen van de verzekering af te werken volgens de voorwaarden van de verzekering.

Het opzeggen van een verzekering kan per contractvervaldatum, vaak met een opzegtermijn van 3 maanden. Is echter de eerste contracttermijn verlopen dan kunt u, indien het een particuliere verzekering is, de verzekering met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen.

Maar als ik u was zou ik eerst even de reactie van de maatschappij afwachten, en bent u niet tevreden over de benadering en/of behandeling van de expert leg dan een klacht neer bij de maatschappij. En als de verzekering is gesloten via een tussenpersoon bespreek het met hem.

Maar zorg eerst dat u de expert informeert over zijn gestelde vragen, en kijk dan hoe deze dan de zaak verder afhandelt. Informeer hem ook als u de gegevens niet heeft en geef dan ook aan waarom.

Succes, maar zijn er vragen kunt u altijd met ons contact opnemen (info@henskensassurantien.nl)

 

MvG

Hans Henskens

Beantwoord door:
Hans Henskens
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Vidi Expertise:

DualView op mijn nVidia GeForce FX Go5600
      [Gesteld in PC hardware]
2008-04-30 14:46:00
Vidi Expertise
      [Gesteld in Schadeverzekeringen]
2013-04-09 20:32:17
Vidi Expertise
      [Gesteld in Reisverzekering]
2013-04-09 20:33:12
Vidi Expertise BV.‏
      [Gesteld in Schadehulp]
2013-04-11 10:38:12
Vidi Expertise BV.‏
      [Gesteld in Aansprakelijkheidsrecht]
2013-04-11 10:43:52

Gemiddelde score Reisverzekering: 6.4 (7x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256997
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+