Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franÁaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiůn espaŮola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Financieel en krijg online een antwoord van de specialist in Financieel

Zelf een vraag over Financieel? Klik hier.
Meer vragen over Financieel.
De huidige beheerder van de rubriek Financieel:
Naam: Adri de Bruyn
Bedrijf: Administratiekantoor de bruyn
Reactiesnelheid: 75 uur
Waardering: 6.6 (van max. 10)
Meer informatie over Adri de Bruyn vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FinancieelVragen over Financieel via RSS. Klik hier.
RSS over Financieel op jouw website?Vragen over Financieel op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FinancieelVragen over Financieel via E-mail. Klik hier.

FinanciŽle consequentie aftrek huur garage

[Gesteld op: 10-04-2013]

Toelichting:
Ik ben ZZP-er en heb een garage van 50 m2 met toilet en eigen toegang. Ik gebruik deze als werkplaats en opslag voor mijn verf e.d. Ik heb begrepen dat ik de garage mag aftrekken door aan mijn bedrijf huur toe te kennen naar rato van aantal m2 versus m2 van mijn huurwoning. Maar zijn er consequenties als ik van de aftrek gebruik maak en over een jaar of 5 stop met mijn bedrijf en met pensioen ga of is dit alleen van toepassing als ik de bouwkosten van de garage welke ik zelf heb gebouwd in het bedrijf stop i.p.v. een huurbedrag te vragen. Ik hoorde namelijk van vrienden (zij hebben een koopwoning) dat zij na het beŽindigen een aanslag hebben gekregen omdat zij jaren aftrek hadden genoten en dat bij het stoppen van de werkzaamheden nu de waarde bij de omzet is geteld en dat zij daar inkomstenbelasting over moesten betalen. Indien dit bij het vragen van een huurbedrag niet van toepassing is, hoe kan ik dan het beste dit in de boekhouding verwerken?
Antwoord:
huurkosten opvoeren in de boekhouding
Beantwoord door:
Adri de Bruyn
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Financieel:
Accountancy
Administratie
Banken
Bedrijfsfinanciering
Belastingen
Beleggen
Creditkaarten
Electronisch Geld
FinanciŽle Planning
Gouden Handdruk
Hypotheken
Incasso
Kascommissie
Leasen
Leningen
Pensioen
Schulden & Inkomen
Verzekeringen




Gerelateerde vragen aan FinanciŽle consequentie aftrek huur garage:

Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
moet ik tuinhuis verwijderen?
      [Gesteld in Huurrecht]
2010-11-09 20:57:13
Verhuurder pleegt contractbreuk. Wat te doen?
      [Gesteld in Contractenrecht]
2014-06-20 14:06:56
Huur verhoging winkelpand
      [Gesteld in Vastgoed]
2009-07-02 11:51:12
huurprijsherziening van een bedrijfs/kantoorpand
      [Gesteld in Facilitair]
2007-07-10 12:57:26

Gemiddelde score Financieel: 6.5 (280x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • kunst expertise
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257440
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+