Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel » Verzekeringen » Schadeverzekeringen
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Schadeverzekeringen en krijg online een antwoord van de specialist in Schadeverzekeringen

Zelf een vraag over Schadeverzekeringen? Klik hier.
Meer vragen over Schadeverzekeringen.
De huidige beheerder van de rubriek Schadeverzekeringen:
Naam: Jolanda Sewalt
Bedrijf: Schadekantoor.nl
Reactiesnelheid: 12 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Jolanda Sewalt vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over SchadeverzekeringenVragen over Schadeverzekeringen via RSS. Klik hier.
RSS over Schadeverzekeringen op jouw website?Vragen over Schadeverzekeringen op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over SchadeverzekeringenVragen over Schadeverzekeringen via E-mail. Klik hier.

Vidi Expertise

[Gesteld op: 09-04-2013]

Toelichting:
Geachte heer mevrouw,

Mijn schademelding is door reisverzekeraar ontvangen, tijdens mijn reis ben ik overvallen. Inmiddels is mijn claim beoordeeld,en ik heb het volgende bericht ontvangen : "Wij hebben Vidi Expertise BV. te Borculo gevraagd de schade voor ons te inspecteren. Op korte termijn zal dit bureau contact met u opnemen om een afspraak te maken " Vragen:
1. ben ik verplicht om hiermee te werken met dit onderzoek? want alle originele nota's en stukken en aangifte zijn verstuurd.

2.wat zijn mijn rechten ,want ik hoor en lees veel klachten over dit bureau ( Dat ze 100% in voordeel van de opdrachtgever werken) 3.kan het gesprek ook telefonisch gehouden worden of ergens anders zijn dan bij mijn huis?

Ik dank u alvast voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet.
Reza
Antwoord:
Geachte heer, mevrouw,

Ik zal uw vragen puntsgewijs beantwoorden:
Uw verzekeraar heeft expertisebureau Vidi ingeschakeld naar aanleiding van uw schademelding. Niet bekend is naar de reden voor het inschakelen van de schade-expert. Vaak is dit afhankelijk van de hoogte van de schadeclaim. 
U kunt navraag doen betreffende de aard van het onderzoek; nu alle bewijsstukken reeds in het bezit van uw verzekeraar zijn. Betreft het slechts een formaliteit of wenst men nog inzage in bepaalde documenten of bewijsstukken. Zo kunt u het bezoek van de expert voorbereiden.

1. Nagenoeg alle polisvoorwaarden hanteren een rubriek 'Verplichtingen (bij schade)' waarin staat geregeld dat een verzekerde alle medewerking dient te verlenen aan een door de maatschappij ingeschakelde deskundige/expert. U kunt dit nalezen in de polisvoorwaarden van de betreffende reisverzekering. Staat een dergelijke bepaling opgenomen dan dient u hieraan gehoor te geven. 

2. Ook expertise organisaties zijn gehouden zich aan gedragscodes te houden. Voor de goede orde treft u bijgaand een link naar deze gedragscodes:
https://www.verzekeraars.nl/overhetverbond/zelfregulering/Document s/Gedragscodes/Gedragscode%20schade-expertiseorgansiaties.pdf

https://www.verzekeraars.nl/overhetverbond/zelfregulering/Documents/Gedragsco des/Gedragscode_Persoonlijk_Onderzoek.pdf

Hierin staan de regels waaraan verzekeraars en expertisebureau's zich dienen te houden.

3. Nu het hier een reisschade betreft kan het gesprek -naar mijn mening- ook elders plaatsvinden. De schade heeft immers niet thuis plaatsgevonden zodat er geen noodzaak bestaat om uw woning te bezichtigen. 
Wilt men nog specifieke documenten of bewijsstukken controleren dan kan het expertisebureau ook vooraf aangeven om welke stukken het gaat zodat u deze kunt meenemen tijdens de elders geplande afspraak. 
Of het gesprek ook telefonisch kan plaatsvinden, dient u af te stemmen met uw reisverzekeraar. Waarschijnlijk niet anders had de schadebehandelaar van uw verzekeraar wel telefonisch contact met u opgenomen!

Staat u septisch tegenover het expertisebureau dan adviseren wij u dit gesprek met de expert niet alleen te voeren. Neemt u een derde/bekende mee. Zo staat u niet alleen en heeft u een 'getuige' bij eventuele onduidelijkheden tijdens het gesprek. 

Ik vertrouw u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u ondersteuning bij de schadebehandeling of voortzetting van uw schadeclaim wensen dan kunt u onze hulp als gespecialiseerd schaderegelingsbureau inroepen ter vaststelling van de (contractuele) aansprakelijkheid van uw verzekeringsmaatschappij. Wilt u gebruik maken van onze gratis en vrijblijvende dienstverlening, neemt u dan contact op via onze website: www.schadekantoor.nl

Met vriendelijke groet.
Jolanda Sewalt - Schadekantoor.nl





Beantwoord door:
Jolanda Sewalt
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Schadeverzekeringen:
Schadehulp


Gerelateerde vragen aan Vidi Expertise :

DualView op mijn nVidia GeForce FX Go5600
      [Gesteld in PC hardware]
2008-04-30 14:46:00
Vidi Expertise
      [Gesteld in Reisverzekering]
2013-04-09 20:33:12
Vidi Expertise BV.‏
      [Gesteld in Schadehulp]
2013-04-11 10:38:12
Vidi Expertise BV.‏
      [Gesteld in Advocaten-Noord Holland]
2013-04-11 10:42:35
Vidi Expertise BV.‏
      [Gesteld in Aansprakelijkheidsrecht]
2013-04-11 10:43:52

Gemiddelde score Schadeverzekeringen: 8.6 (43x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258142
    Beheerders:  1029

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+