Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franēaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión espańola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » Diėtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Diėtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in Diėtetiek

Zelf een vraag over Diėtetiek? Klik hier.
Meer vragen over Diėtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek Diėtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiėtetiekVragen over Diėtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over Diėtetiek op jouw website?Vragen over Diėtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiėtetiekVragen over Diėtetiek via E-mail. Klik hier.

hoe kan ik aankomen

[Gesteld op: 06-02-2013]

Toelichting:
ik ben 26 ik weeg 50 ik wil graag aankomen
Antwoord:
Daar wil ik je graag bij helpen.
Om je goed te kunnen adviseren heb ik meer informatie nodig.

Daarom een aantal vragen:
- hoe lang ben je?
- wat heb je al geprobeerd om aan te komen?
- heb je medische klachten?
- gebruik je medicijnen?
- rook je?
- hoe ziet je huidige eetpatroon er uit?
- wat voor werk doe je?
- sport je regelmatig?
- wat is je huidige vetpercentage?

Met deze info kan ik je een meer gericht advies geven.
Je mag deze info ook rechtstreeks naar mij mailen: info@barimacoaching.nl

Lees onderstaand artikel eens.
Ik denk, dat dit je al een stuk verder helpt.

Overgewicht en ondergewicht in Nederland
-------------------------------------------------------
Over gewicht krijgt steeds meer aandacht in Nederland. Terecht, want het is een heel groot probleem, dat steeds groter wordt.

Aan de andere kant is er heel weinig aandacht voor mensen met ondergewicht. Mogelijk omdat dit probleem veel moeilijker op te lossen is. Regelmatig komen wij in kontakt met mensen, die om wat voor reden dan ook, moeten/willen aankomen.
En steeds weer horen wij, dat zelfs een diëtist geen oplossing heeft kunnen bieden. Oplossingen zijn er wel, maar die zijn altijd persoonsgebonden. Daarom is persoonlijke begeleiding cruciaal. Iemand die jouw situatie goed kent en die goed kan beoordelen waar het knelpunt zit, kan je ook goed adviseren.

Gezond aankomen
-------------------------
Voor aankomen geldt in basis hetzelfde als voor afvallen. Doe het niet te snel. Voor afvallen is de vuistregel 0.5 - 1,0 kg per week. Dat geldt ook voor aankomen.

Ook bij aankomen gaat het om balans. Waar bij overgewicht de oorzaak van de onbalans vaak goed aan te wijzen is (slechte eetgewoonte, stress, te weinig bewegen etc) is dat bij ondergewicht veel complexer.
Vaak ligt een ziekte ten grondslag hieraan, maar ook stress of andere psychische klachten kunnen een desastreus effect hebben op het lichaam.

Balans
---------
Het gaat in ieder geval om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het resultaat.
Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur ontbijt (eiwitrijk, bijv een Herbalife voedingsshake)
10.30 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur lunch (eiwitrijk)
16.00 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur tussendoortje

Mijn eigen ervaring (met Herbalife)
-----------------------------------
Zelf heb ik hele goede resultaten met de produkten en diensten van Herbalife behaald.
Eind 2008 in 4 maanden 16 kg afgevallen en nog steeds onder controle. De produkten van Herbalife hebben me geholpen mijn foute eetpatroon te doorbreken. De coaching van mijn welzijnscoach heeft me geholpen mijn patroon structureel aan te passen.
Resultaat is, dat ik mijn gewicht sinds die tijd prima onder controle heb en dat ik weer actief sport.

Thuis sporten met Bflex-health
----------------------------------
Zelf train ik ook regelmatig thuis. Drie of vier keer per week 30 minuten krachttraining doet wonderen. Hiervoor gebruik ik de fitness-set van Bflex-health.nl
Hiermee kun je heel eenvoudig thuis trainen en krijg je ook nog eens persoonlijke begeleiding.
Kijk maar eens op www.bflex-health.nl
Met de code “fittraining” krijg je 10% korting in hun webshop. Altijd meegenomen toch?

Ons advies
------------
Zoek hulp!
Gezond en blijvend aankomen en afvallen is soms echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte omgeving, waar je goed mee kunt praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.
Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.

Online begeleiding
------------------
Om je zo goed mogelijk te kunnen begeleiden, maken wij gebruik van MyCaloriecoach.
Dit is een online (voedings)dagboek, dat jij zelf via internet kunt invullen. Door enkele eenvoudige grafieken krijg je direct inzicht in je huidige voeding. Een van onze voedingsdeskundigen zal op basis van jouw gegevens je enkele tips geven om zodoende je doel te bereiken. Dit is een fantastische tool om eens kritisch naar je eigen voedingsgewoonten te kijken.
Online begeleiding via MyCaloriecoach kost 39,95 euro per maand. Je betaalt altijd vooraf, dus je weet exact waar je aan toe bent.
Indien je er voor kiest gebruik te maken van een gezond voedingsprogramma van Herbalife, dan krijg je de reeds betaalde kosten voor de online begeleiding weer terug in de vorm van korting op de Herbalife produkten.

Kennismakings-aanbieding
------------------------
Om kennis te maken met deze online begeleiding, willen we je 1 maand gebruik van MyCaloriecoach aanbieden voor slechts 19,95 euro.

Meer info?
www.barimacoaching.nl



 
Reactie vraagsteller:
aan de hand van deze mail.
verzoekt u mij deze vragen te bantwoorden

Ik ben 1,63
en wat ik geprobeerd heb om aantekomen
meer eten,en tabletten voor eetlust,
geen medische klachten
ik rook niet

eetpatroon slecht
ik eet twee keer tot 3 keer per dag en soms een keer als ik helemaal geen eetlust krijg
en ik heb geen vaste tijden om te eten,dus elke dag wat anders.
ik werk bij mcdonalds.
ik sport niet,en geen gebruik maken van medecijnen

met vriendelijk groet,




 
Antwoord Beheerder:
Om aan te komen, gaat het niet alleen om meer eten, maar vooral om wat je eet.
Het gaat om balans. Ik heb hieronder nog even het stukje over balans gekopieerd:

Balans
---------
Het gaat in ieder geval om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het resultaat.
Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur ontbijt (eiwitrijk, bijv een Herbalife voedingsshake)
10.30 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur lunch (eiwitrijk)
16.00 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur  tussendoortje

Het gaat er met name om, dat je eiwitten binnen krijgt.
Dus 5-6 keer per dag een kleine portie.
En dan wel magere eiwitten, dus vermijd (verzadigde) vetten.
Daarnaast is het ook heel belangrijk om voldoende vitaminen en mineralen binnen te krijgen. Dit zou ik zeker aanvullen met een vitaminencomplex.

De Herbalifeshakes bieden alles in één keer.
Je kunt ze klaarmaken zoals jij het wilt in allerlei smaken. Bijvoorbeeld met vers fruit of als chocolade shake. 
Dit kan een uitstekende aanvulling zijn op je gewone voeding.

In jouw geval zou bovengenoemd schema iets aangepast kunnen worden.
Bijvoorbeeld:
ontbijt: 1-2 boterhammen met magere kaas en/of kipfilet of magere yoghurt met muesli
tussendoor: (halve) herbalife shake
lunch: 1-2 boterhammen met magere kaas en/of kipfilet
tussendoor: (halve) herbalife shake
avondeten: verse maaltijd met groente, mager vlees en een beetje rijst/pasta/aardappelen
loop van avond: (halve) herbalife shake

We hebben vele mensen met goede ervaringen op het gebied van aankomen met behulp van Herbalife shakes.

Wil je meer info?
Kijk dan ook eens op www.barimacoaching.nl
Daar kun je me ook mailen met al je vragen.
Vragen staat vrij!

Succes
Beantwoord door:
Bart van Gelder
profielpagina


Gerelateerde vragen aan hoe kan ik aankomen:

Hoe kan ik aankomen?
      [Gesteld in Diėtetiek]
2010-09-12 22:49:34
aankomen in korte tijd mogelijk?
      [Gesteld in Diėtetiek]
2010-11-12 12:33:50
Ik heb een aankomstlijst van 0,5 k per week nodig?
      [Gesteld in Diėtetiek]
2012-01-28 14:19:56
hoe kan ik aankomen
      [Gesteld in Diėtetiek]
2012-02-06 23:45:12
eten en bewegen
      [Gesteld in Diėtetiek]
2014-02-26 23:55:26

Gemiddelde score Diėtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+