Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel » Administratie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Administratie en krijg online een antwoord van de specialist in Administratie

Zelf een vraag over Administratie? Klik hier.
Meer vragen over Administratie.
De huidige beheerder van de rubriek Administratie:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over AdministratieVragen over Administratie via RSS. Klik hier.
RSS over Administratie op jouw website?Vragen over Administratie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over AdministratieVragen over Administratie via E-mail. Klik hier.

administratiekosten inschrijfgeld

[Gesteld op: 24-01-2013]

Toelichting:
middels een particuliere opleiding equitherapie ben ik verbonden aan een stichting.
Zij vragen naast de opleidingskosten een inschrijfgeld van 160 euro per jaar.

18-9-2012 kreeg ik de eerste mail waarin stond:
Wij verzoeken jullie het inschrijfgeld voor 1 januari 2012 te voeldoen. In januari zal nog een herinnering per mail worden gestuurd voor diegene, die de betaling nog niet hebben voldaan of vergeten zijn het te doen. De nieuwe penningmeester zal dan de verdere administratie van het inschrijfgeld overnemen. Dan zijn administratiekosten van euro 10.- verbonden aan betaling na 15 januari 2013. Vanaf februari dragen wij de aanmanings- en incassoprocedure weer over aan ons incassobureau.

27-1-12 krijg ik een volgende mail:

Bij betaling na 1 januari 2013 wordt het bedrag verhoogt met een administratiebijdrage van euro 10.- tot euro 170.- . Bij opening van een aanmaningsprocedure moeten vanaf 1 februari 2013 de aanmanings- reps. Incassokosten in rekening worden gebracht.

vanwege vakantie zie ik deze mail niet.

8/1/13 krijg ik weer een mail:

Uw laattijdige betaling noopt ons om de jaarlijkse bijdrage van € 160,00 met € 10,00 administratiekosten te verhogen. Daarom verzoek ik u om vóór 1 februari 2013 het door u nu verschuldigde bedrag van € 170,00 te voldoen op onderstaand rekeningnummer. Indien de stichting op 1 februari 2013 uw betaling niet ontvangen heeft, zal de vordering overgedragen worden aan het incassobureau.

Ik maak gelijk 160 euro over en reageer met verwijzing naar mail van 18-9-12. Hier krijg ik geen reactie op. wel krijg ik 22/1/13 weer een mail:

Deze maand hebben wij van u uw contributie voor uw deelnemerschap SHP-E(NL) 2013, à € 160,00, mogen ontvangen. Door uw late betaling bent u ons, zoals in de 2de herinnering aangegeven, echter nog € 10,00 administratiekosten verschuldigd.
Daarom verzoek ik u om vóór 1 februari 2013 het door u nu verschuldigde bedrag van € 10,00 te voldoen op onderstaand rekeningnummer. Indien de stichting op 1 februari 2013 uw betaling niet ontvangen heeft, zal de vordering overgedragen worden aan het incassobureau.

Ze kunnen toch niet zomaar na de eerste mail de datum veranderen? En dit een paar dagen voor het nieuwe jaar kenbaar maken?

Moet ik nou die administratiekosten betalen?
Antwoord:
In het eerste bericht wordt dus genoemd dat u administratiekosten moet betalen als u na 15 januari betaald, in het tweede bericht wordt dit aangepast, en is vermeld dat de uiterste datum 1 januari is.
In het bericht van 8 januari wordt dan terecht vermeld dat er administratiekosten in rekening wordt gebracht omdat u te laat heeft betaald. Want het is zeker wel toegestaan om de datum aan te passen, mits dit niet achteraf gebeurt, en dat is hier niet het geval.
Bovendien heeft u in september al de rekening ontvangen, dus heeft u voldoende tijd gehad om te betalen. En ze hebben dan nog tijdig een herinnering gestuurd, dus de stichting heeft voldoende gedaan. U heeft dus geen poot om op te staan, en zal inderdaad deze € 10 ook moeten betalen.
Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Administratie:
LoonadministratiePersoneelsadministratieSalarisadministratie


Gerelateerde vragen aan administratiekosten inschrijfgeld:

Maximale Administratie kosten.
      [Gesteld in Administratie]
2009-12-17 13:06:18
bijkomende kosten betalingsregeling incassobureau
      [Gesteld in Rechtshulp-Noord Brabant]
2009-12-23 19:39:47
Vemelden van administratiekosten.
      [Gesteld in Administratie]
2010-11-18 10:25:45
Jaarlijkse inschrijfgeld Judobond
      [Gesteld in Advocaten-Utrecht]
2012-01-07 14:51:02
Cursusgeld terug na vroegtijdige terugtrekking?
      [Gesteld in Cursussen & Opleidingen]
2012-02-07 13:51:42

Gemiddelde score Administratie: 4.8 (552x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+