Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Sales
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Sales en krijg online een antwoord van de specialist in Sales

Zelf een vraag over Sales? Klik hier.
Meer vragen over Sales.
De huidige beheerder van de rubriek Sales:
Naam: Yoeri Arends
Bedrijf: Juridische gabber
Reactiesnelheid: 157 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over Yoeri Arends vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over SalesVragen over Sales via RSS. Klik hier.
RSS over Sales op jouw website?Vragen over Sales op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over SalesVragen over Sales via E-mail. Klik hier.

Tegenargumenten bij prijs.

[Gesteld op: 20-11-2006]

Toelichting:
Ik verkoop kachels en sfeerhaarden. Vaak beginnen mensen over de prijs. Wat kan ik doen zodat mensen minder proberen af te dingen?
Antwoord:
Op eerste gezicht is de prijs is natuurlijk belangrijk. Nader beschouwt gaat het eigenlijk niet om de prijs, het is de waarde die de doorslaggevende rol speelt. Dus als je wil dat mensen minder proberen af te dingen dan is het zaak de waarde in de ogen van de klant zo hoog mogelijk te maken.

Wat is voor de klant belangrijk en welke unique selling points van jouw product sluiten daar op aan? Vraag dus als eerste wat voor de klant belangrijk is, hoe meer je weet des beter. Daarna pas je je verkoopgesprek daarop aan. Dit vergt tijd, jij moet je aan deze nieuwe manier van verkopen aanpassen. Bekijk elk verkoopgesprek kritisch, stel jezelf de vraag 'ben ik voldoende te weten gekomen over de behoefte van de klant?' en 'heb ik mijn verkoopgesprek goed genoeg op zijn behoefte toegespitst?'.

Een ander belangrijk punt is schaarste. Als je klant over een bepaalde haard nadenkt en hij weet dat het de laatste is en dat anderen er ook nog eens voor in de markt zijn dan beinvloedt dat zijn beslissingsproces. Hij zal minder snel over de prijs beginnen. Je kan proberen een dergelijke situatie te creŰren.

Een andere mogelijkheid is om je klant te laten zien wie allemaal al deze haard hebben gekocht (het buurman effect).

Ook is het zaak om je op afdingen voor te bereiden.
Vraag hen wat de reden is dat ze een lagere prijs willen? Hebben ze dezelfde haard ergens anders goedkoper gezien, is hun budget te laag? Je kan dan je verhaal weer op deze informatie aanpassen. Je kan heel simpel een haard met een lagere prijs laten zien.

En als je korting moet geven, vraag er iets voor terug. Vraag bijvoorbeeld of je hen als reverentie mag gebruiken. Laat ze een brief aan je schrijven hoeveel plezier ze van de haard hebben en die kan je toekomstige klanten dan laten zien. Dat wekt vertrouwen.

Veel succes.

Hans-Wouter van Dam
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Sales:
Relatiebeheer


Gerelateerde vragen aan Tegenargumenten bij prijs.:

huurprijsherziening van een bedrijfs/kantoorpand
      [Gesteld in Facilitair]
2007-07-10 12:57:26
variabele enrgieprijs
      [Gesteld in Energie & Milieu]
2008-10-31 22:45:29
Huur verhoging winkelpand
      [Gesteld in Vastgoed]
2009-07-02 11:51:12
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Wat prijs moet ik betalen?
      [Gesteld in Advocaten-Utrecht]
2016-06-27 14:00:52

Gemiddelde score Sales: 7.0 (1x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+