Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Recreatie » Modelbouw » Vliegtuigen
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Vliegtuigen en krijg online een antwoord van de specialist in Vliegtuigen

Zelf een vraag over Vliegtuigen? Klik hier.
Meer vragen over Vliegtuigen.
De huidige beheerder van de rubriek Vliegtuigen:
Naam: Pascal
Bedrijf: Jkj
Reactiesnelheid: 78 uur
Waardering: 6.3 (van max. 10)
Meer informatie over Pascal vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over VliegtuigenVragen over Vliegtuigen via RSS. Klik hier.
RSS over Vliegtuigen op jouw website?Vragen over Vliegtuigen op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over VliegtuigenVragen over Vliegtuigen via E-mail. Klik hier.

Air France ongeluk

[Gesteld op: 30-12-2012]

Toelichting:
hallo, ik heb een vraag over dat Air France vlucht 447 ongeluk in 2009.het zou in heel zwaar weer terecht zijn gekomen, moet ik dat zien in heel zwaar turbelentie?? het vloog toch op maximale hoogte.ik hoorde van iemand dat het op die hoogte kon onweren en regenen, nou dat geloof ik niet.ik hoorde ook dat ie in een overtrek situatie terecht is gekomen,( stall ) dus dan valt ie toch uit de lucht,kunnen de piloten op zoon grote hoogte het vliegtuig dan niet meer onder controle krijgen??, want het duurd toch wel even voor dat ze de grond raken toch?? en het zou te langzaam gevlogen hebben, zien piloten dat niet aan de stand van de gas hendels?? en hoe kunnen ze zien dat ze te langzaam gaan??, ik weet dat er dan een alarm af gaat.dit alarm noemen ze toch de stick shaker?? met vriendelijke groet.
Antwoord:
Ik heb mij nooit echt verdiept in het ongeluk van Air France. Maar het kan zeker wel slecht weer zijn op die hoogte! Wat het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben is bijvoorbeeld een storing in de snelheidsweergave. De automatische piloot gebruikt deze gegevens om gas te geven en op hoogte te blijven. Als de snelheidsmeters een andere waarde weergeven (door een storing) dan dat werkelijk is, kan de autopilot dit niet weten en kan het fout aflopen. Dus als de snelheidsmeters bijvoorbeeld 900 km/h aangeven, maar eigenlijk vliegt hij maar 300 km/h, dan kan het vliegtuig inderdaad overtrekken omdat er te weinig snelheid is en de autopilot dit niet kan corrigeren. Dan zou je denken dat de piloten wel in kunnen grijpen, maar bij Airbus is het echter zo dat de computer beslist BOVEN de piloot. Dus de piloot kan niet zomaar gas bijgeven als het vliegtuig nog denkt dat hij nog op topsnelheid is. Dit geldt ook voor de besturing. De piloot kan niet zomaar een abnormale stuurbeweging maken als het vliegtuig denkt dat dit niet goed is. Hier is ook een ongeluk mee gebeurd met een Air France A320 die een demoshow deed, deze vloog zo de bossen in omdat de piloot niet de volledige macht over het vliegtuig had, maar de computer. 

Het veiligheidsysteem tegen stallen heet inderdaad de stickshaker. Dit omdat een voorteken van stall het hevig trillen van het vliegtuig is. Een electrisch motortje laat de stuurkolom hevig trillen als het vliegtuig merkt dat het dreigt te overtrekken. Hier zijn ook weer speciale meters voor. 
 
Reactie vraagsteller:
hallo, bedankt voor U goede uitleg, ja U heeft gelijk dat er op grote hoogte kan stormen,hevige turbulentie, maar ik hoorde van iemand dat het kan regenen en bliksemen,dat kan toch niet op zoon grote hoogte???
wat U bedoelde met die airbus A 320, dat heb ik gezien op tv, dit noemen ze toch, fly- by- wire ?? en daar hebben ze lange tijd die franse piloot de schuld van gegeven, want dit was volgens mij de eerste test vlucht van fly- by wire??. ik wens U een goede jaarwisselijng toe en tot volgend jaar.

met vriendelijke groet.

 
Antwoord Beheerder:
Het was inderdaad de fly by wire inderdaad. Dat ai france toestel was niet de eerste test, maar wel het eerste operationele toestel. Er waren al veel tests uitgevoerd met de prototypes.
Beantwoord door:
Pascal
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Air France ongeluk:

regelmatige ruzies in relatie op te lossen?
      [Gesteld in Relatieproblemen]
2009-04-24 23:08:54
reden van agressie?
      [Gesteld in Geestelijke Stoornissen]
2009-06-07 06:28:21
mag mijn baas mijn loon zomaar niet uitbetalen.
      [Gesteld in Loonadministratie]
2009-07-14 09:43:52
Zelfmoord of ongeluk?
      [Gesteld in Zelfdoding]
2009-12-20 11:19:35
hoe verwerk ik dit zelf ?
      [Gesteld in Psychologie]
2009-10-04 21:04:33

Gemiddelde score Vliegtuigen: 6.3 (33x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257245
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+