Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Management » Service Management
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Service Management en krijg online een antwoord van de specialist in Service Management

Zelf een vraag over Service Management? Klik hier.
Meer vragen over Service Management.
De huidige beheerder van de rubriek Service Management:
Naam: N. Groenenberg
Bedrijf: Ibidem organisatieadvies
Reactiesnelheid: 18 uur
Waardering: 8.7 (van max. 10)
Meer informatie over N. Groenenberg vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Service ManagementVragen over Service Management via RSS. Klik hier.
RSS over Service Management op jouw website?Vragen over Service Management op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Service ManagementVragen over Service Management via E-mail. Klik hier.

-Wat maakt serviec zo belangrijk ?

[Gesteld op: 11-11-2012]

Toelichting:
-
Antwoord:
De vraag zou wellicht iets uitgebreider gesteld willen staan. Het belang van een Service is afhankelijk van de context. Desondanks zal ik een poging wagen.

Het definiëren van een 'Service' helpt een organisatie om het behalen van business-resultaten te structureren. Door middel van een Service kan een 'klant' gewenste eindresultaten bereiken zonder dat deze direct aansprakelijk is voor specifieke kosten of risico's (die niet tot zijn 'corebusiness' behoren).

Bijvoorbeeld: een bakker verdient zijn eigen brood met het bakken van brood. Daarvoor is zijn oven broodnodig. De bakker hoeft echter geen verstand te hebben van oventechniek, omdat hij voor het onderhoud een Servicecontract kan afsluiten met de leverancier van de oven. Hij kan ook besluiten de oven te leasen of te huren, zodat hij hij tegen betaling van een vastgestelde maandelijkse vergoeding zijn brood kan bakken zonder de vereiste investering, technische kennis en zich zelfs niet druk hoeft te maken over nieuwe ontwikkelingen.
Voor deze bakker is de service 'ovenvoorziening' dus belangrijk omdat hij kostbare resources (tijd en geld) uitspaart die hij kan aanwenden voor datgene waar hij goed in is en de meeste toegevoegde waarde aan zijn product (en dus winstmarge) kan leveren: het bakken van brood (=zijn corebusiness). Service helpt een organisatie efficiënter te worden, kosten te minimaliseren en winst te maximaliseren (commerciële organisaties).
Beantwoord door:
N. Groenenberg
profielpagina


Gerelateerde vragen aan -Wat maakt serviec zo belangrijk ? :

Leeftijd dat kind zelf mag bepalen waar hij woont
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2009-02-14 12:35:16
Mag een foto ongevraagd gepubliceerd worden?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-10 16:44:04
portretrecht ja of nee?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-19 16:48:08
Zelfportret Toorop
      [Gesteld in Antiek]
2011-03-02 20:06:53
Aankoop camera voor beginner
      [Gesteld in Amateur fotografie]
2012-04-02 19:05:39

Gemiddelde score Service Management: 8.7 (9x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+