Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel » Belastingen » Belastingen-Friesland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Belastingen-Friesland en krijg online een antwoord van de specialist in Belastingen-Friesland

Zelf een vraag over Belastingen-Friesland? Klik hier.
Meer vragen over Belastingen-Friesland.
De huidige beheerder van de rubriek Belastingen-Friesland:
Naam: Yoeri Arends
Bedrijf: Juridische gabber
Reactiesnelheid: 157 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over Yoeri Arends vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Belastingen-FrieslandVragen over Belastingen-Friesland via RSS. Klik hier.
RSS over Belastingen-Friesland op jouw website?Vragen over Belastingen-Friesland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Belastingen-FrieslandVragen over Belastingen-Friesland via E-mail. Klik hier.

hoe moet ik de rente opgeven voor ons eigen huis?

[Gesteld op: 10-03-2008]

Toelichting:
De rente die we volgens de jaaropgave van de hypotheekverstrekker afgelopen jaar hebben betaald, bedraagt 7.231 euro.
We betalen ong. 600 euro p/m aan hypotheek waar ook de aflossing bij in zit. We krijgen nl. het belastingvoordeel meteen terug van de belasting (maar dat gaat rechtstreeks naar de hypotheekverstrekker). Moet ik nou het hele bedrag opgeven zoals dat op de jaaropgave staat, ervan uit gaande dat de belasting de andere gegevens zelf heeft? Of moet ik uitzoeken wat we nu precies hebben betaald en wat we al teruggekregen hebben? Volgens de papieren krijgen we nu bijna 3000 euro terug; zou leuk zijn, maar wel zonde als je dat toch weer moet terugbetalen, en dat wil ik graag voorkomen...
Met vriendelijke groet,
Marsha
Antwoord:

Het hele rentebedrag kun je aftrekken (voorzover de lening voor de woning is besteed). In de aangofte kun je opgeven wat je aan voorlopige teruggaaf al hebt ontvangen (de bank dan).

Nadeel van de voorlopige teruggaaf aan de bank is natuurlijk dat je nu bij de aangifte niets terug zult krijgen. Het is zeker niet onmogelijk dat je zelfs iets moet betalen als bijvoorbeeld de voorlopige teruggaaf te hoog is geweest.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan hoe moet ik de rente opgeven voor ons eigen huis?:

Thuiswerkers hoe belasting betalen?
      [Gesteld in Belastingen]
2007-02-07 16:23:22
onteigening na 25 jaar
      [Gesteld in Advocaten-Friesland]
2008-10-16 08:57:44
Van wie zijn nu de uitzendrechten van het voetbal?
      [Gesteld in Sportrecht]
2009-12-02 20:49:21
Vraag over huurtoeslag en eigen woning
      [Gesteld in Belastingen-Zeeland]
2011-02-23 16:55:53
Recht op vrije keuze (z.huis/hulpverlener‏)?
      [Gesteld in Gezondheidsrecht]
2013-02-26 13:12:24

Gemiddelde score Belastingen-Friesland: 7.3 (4x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+