Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franÁaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiůn espaŮola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » DiŽtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek DiŽtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in DiŽtetiek

Zelf een vraag over DiŽtetiek? Klik hier.
Meer vragen over DiŽtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek DiŽtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over DiŽtetiek op jouw website?Vragen over DiŽtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via E-mail. Klik hier.

Hoe kom ik weer op gewicht bij lact. intolerantie?

[Gesteld op: 12-08-2012]

Toelichting:
Hallo,
De afgelopen tijd ben ik door omstandigheden in 4 maanden, 13 kg afgevallen. Omdat ik ook sinds kort weet dat ik lactose intolerantie heb valt het me tegen om weer aan te komen op een gezonde, verantwoorde manier. Heeft u tips?
Antwoord:
Zo te horen, heb je een pittige tijd achter de rug. En dan ontdek je ook nog, dat je lactose intolerantie hebt. 
Een schrale troost is, dat de meeste mensen in meer of mindere mate last hebben van lactose intolerantie.

Bij gezond aankomen gaat hem om balans.
Wat heb je tot nu toe geprobeerd?
Heb je contact gehad met een dietist of voedingsdeskundige?

Lees onderstaand artikel eens.
Ik denk, dat dit je al een stuk verder helpt.

Overgewicht en ondergewicht in Nederland
-------------------------------------------------------
Over gewicht krijgt steeds meer aandacht in Nederland. Terecht, want het is een heel groot 

probleem, dat steeds groter wordt.

Aan de andere kant is er heel weinig aandacht voor mensen met ondergewicht. Mogelijk omdat dit 

probleem veel moeilijker op te lossen is. Regelmatig komen wij in kontakt met mensen, die om wat 

voor reden dan ook, moeten/willen aankomen.
En steeds weer horen wij, dat zelfs een diëtist geen oplossing heeft kunnen bieden. Oplossingen 

zijn er wel, maar die zijn altijd persoonsgebonden. Daarom is persoonlijke begeleiding cruciaal. 

Iemand die jouw situatie goed kent en die goed kan beoordelen waar het knelpunt zit, kan je ook 

goed adviseren.

Gezond aankomen
-------------------------
Voor aankomen geldt in basis hetzelfde als voor afvallen. Doe het niet te snel. Voor afvallen is 

de vuistregel 0.5 - 1,0 kg per week. Dat geldt ook voor aankomen.

Ook bij aankomen gaat het om balans. Waar bij overgewicht de oorzaak van de onbalans vaak goed 

aan te wijzen is (slechte eetgewoonte, stress, te weinig bewegen etc) is dat bij ondergewicht 

veel complexer.
Vaak ligt een ziekte ten grondslag hieraan, maar ook stress of andere psychische klachten kunnen 

een desastreus effect hebben op het lichaam.

Balans
---------
Zoals gezegd gaat het in beginsel om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je 

eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die 

verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en 

mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe 

beter het resultaat.

Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met 

voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur ontbijt (eiwitrijk)
10.30 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur lunch (eiwitrijk)
16.00 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig 

aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur tussendoortje

Herbalife
-------------
Wij hebben zelf heel goede resultaten behaald met de produkten (en diensten) van Herbalife. De 

produkten hebben mijzelf geholpen 16 kilo af te vallen. De coaching van mijn Herbalife 

distributeur heeft ervoor gezorgd, dat ik dat al drie onder controle heb. Zonder 1 centje pijn.
Door mijn enthousiasme ben ik ook gestart als distributeur. Inmiddels heb ik diiverse mensen 

geholpen met afvallen. Daarnaast heb ik ook al enkele klanten geholpen blijvend aan te komen. 

Want ook dat kan uitstekend met de produkten van Herbalife.

Aankomen met Herbalife
----------------------------------
Door elke maaltijd aan te vullen met een voedzame eiwitrijke voedingsshake van Herbalife kun je 

heel eenvoudig gezond aankomen. Je wilt tenslotte niet vetter worden, maar gezonder (neem ik 

aan).

Ons advies
---------------
Zoek hulp!
Gezond aankomen is echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte omgeving, waar je goed mee kunt 

praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. 

Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.

Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een 

uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe 

wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.


Lees ook eens onderstaand artikel. Daar zul je waarschijnlijk al een stuk verder mee komen.
=====
Balans
---------
Het gaat in ieder geval om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de 

hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die 

verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en 

mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe 

beter het resultaat.
Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met 

voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur ontbijt (eiwitrijk, bijv een Herbalife voedingsshake)
10.30 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur lunch (eiwitrijk)
16.00 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig 

aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur tussendoortje
Mijn eigen ervaring (met Herbalife)
-----------------------------------
Zelf heb ik hele goede resultaten met de produkten en diensten van Herbalife behaald.
Eind 2008 in 4 maanden 16 kg afgevallen en nog steeds onder controle. De produkten van Herbalife 

hebben me geholpen mijn foute eetpatroon te doorbreken. De coaching van mijn welzijnscoach heeft 

me geholpen mijn patroon structureel aan te passen.
Resultaat is, dat ik mijn gewicht sinds die tijd prima onder controle heb en dat ik weer actief 

sport.
Thuis sporten met Bflex-health
----------------------------------
Zelf train ik ook regelmatig thuis. Drie of vier keer per week 30 minuten krachttraining doet 

wonderen. Hiervoor gebruik ik de fitness-set van Bflex-health.nl
Hiermee kun je heel eenvoudig thuis trainen en krijg je ook nog eens persoonlijke begeleiding.
Kijk maar eens op www.bflex-health.nl
Met de code “fittraining” krijg je 10% korting in hun webshop. Altijd meegenomen toch?
Ons advies
------------
Zoek hulp!
Gezond en blijvend aankomen en afvallen is soms echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte 

omgeving, waar je goed mee kunt praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om 

mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. 

Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.
Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een 

uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe 

wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.
Online begeleiding
------------------
Om je zo goed mogelijk te kunnen begeleiden, maken wij gebruik van MyCaloriecoach.
Dit is een online (voedings)dagboek, dat jij zelf via internet kunt invullen. Door enkele 

eenvoudige grafieken krijg je direct inzicht in je huidige voeding. Een van onze 

voedingsdeskundigen zal op basis van jouw gegevens je enkele tips geven om zodoende je doel te 

bereiken. Dit is een fantastische tool om eens kritisch naar je eigen voedingsgewoonten te 

kijken.
Online begeleiding via MyCaloriecoach kost 39,95 euro per maand. Je betaalt altijd vooraf, dus 

je weet exact waar je aan toe bent.
Indien je er voor kiest gebruik te maken van een gezond voedingsprogramma van Herbalife, dan 

krijg je de reeds betaalde kosten voor de online begeleiding weer terug in de vorm van korting 

op de Herbalife produkten
Kennismakings-aanbieding
------------------------
Om kennis te maken met deze online begeleiding, willen we je 1 maand gebruik van MyCaloriecoach 

aanbieden voor slechts 19,95 euro.

Meer info?
www.barimacoaching.nl


Beantwoord door:
Bart van Gelder
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Hoe kom ik weer op gewicht bij lact. intolerantie?:

kan u iets over de brandweerauto vertellen
      [Gesteld in Brandweer]
2009-11-08 14:10:21
Armen trainen dmv halters en breder worden.
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-18 17:25:46
hulp nodig bij trainings schema.
      [Gesteld in Fitness]
2010-09-27 18:42:52
arm,rug en schouderspieren trainen.
      [Gesteld in Fitness]
2011-01-10 15:03:55
Wat is de ideale manier om gespierd te worden?
      [Gesteld in Fitness]
2011-03-30 22:44:20

Gemiddelde score DiŽtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+