Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

Kan ik factuur sturen voor niet-afgemaakte order?

[Gesteld op: 14-05-2012]

Toelichting:
Een opdrachtgever had aan mij gevraagd om een ontwerp voor de bedrukking van een verpakking te maken. Ik ben hier mee bezig geweest maar wat hij mij heeft laten doen is niet wat zijn klant wil. Die wil iets dat ik niet kan maken. Kan ik mijn opdrachtgever wel een factuur sturen voor de tijd die ik hierin gestopt heb? Als hij nl. eerst goed bij zijn klant ge´nformeerd had wat die wilde dan was ik niet eens aan deze opdracht begonnen.
Antwoord:
U heeft dus een opdracht ontvangen, en u heeft deze opdracht uitgevoerd. Uiteraard moet de opdrachtgever dan betalen voor de door u verrichte werkzaamheden. Dat is alleen anders als u de opdracht niet heeft uitgevoerd zoals deze was gevraagd, maar uit uw vraag begrijp ik dat het niet aan u ligt.
U bent dus verplicht om uw opdracht volledig uit te voeren, en de opdrachtgever is verplicht om het afgesproken bedrag te betalen. Als u de opdracht nog niet heeft afgerond heeft u de mogelijkheid om met de opdrachtgever af te spreken dat u met uw opdracht stopt, met betaling door hem van een afkoopsom, maar u bent daartoe niet verplicht.
E.e.a. hangt ook af van de wijze waarop u dit heeft beschreven in de opdrachtbevestiging, en van de door u gehanteerde leveringsvoorwaarden.
 
Reactie vraagsteller:
Deze opdracht was nog niet helemaal uitgevoerd. Ik was al een poosje bezig hiermee en toen kwam de klant van mijn opdrachtgever dat dit niet de bedoeling was. Wat die klant wel wil is iets dat ik niet kan, ik heb de vaardigheden hier niet voor. Als mijn opdrachtgever bij zijn klant meteen duidelijkheid had gevraagd wat die wilde dan had ik meteen kunnen zeggen dat ik deze opdracht niet aankan en was er dus niet aan begonnen. Ik heb er dus wel een paar uur werk in zitten en volgens mijn algemene voorwaarden is een opdracht definitief o.a. zodra ik er aan begonnen ben. En omdat het geen onwil is dat ik er niet verder mee ga zit ik dus een beetje met de tijd die ik er in gestopt heb. En vroeg ik me af of ik die tijd wel kan factureren. Qua prijs was er niks afgesproken omdat ik een uurtarief hanteer en aan het eind van een opdracht bekijk hoeveel tijd ik er mee bezig ben geweest. Maar ik begrijp dat omdat mijn opdrachtgever niet voor voldoende duidelijkheid naar mij toe heeft gezorgd ik die tijd gewoon kan factureren.
 
Antwoord Beheerder:
Als de algemene voorwaarden hier duidelijk over zijn, en de opdrachtgever heeft kennis genomen van deze voorwaarden, dan is er geen beletsel om de uren niet in rekening te brengen.
Wel merk ik ten aanzien van de laatste zin op dat het de gezamenlijke verantwoordelijkheid is om de opdracht duidelijk te omschrijven.
Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan Kan ik factuur sturen voor niet-afgemaakte order?:

Ik wil afvallen
      [Gesteld in Voeding]
2009-07-25 13:02:22
hallo ik ben 60 kilo en 11 jaar wat moet ik doen
      [Gesteld in Voeding]
2009-07-27 19:35:20
Gaan mijn borsten minder groeien als ik op mijn...
      [Gesteld in Voeding]
2009-07-28 12:23:09
kan ik een uitkering aanvragen zoja welke
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Zuid Holland]
2009-04-26 20:17:44
waar heb ik recht op?
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Zuid Holland]
2009-05-05 14:03:10

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (897x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257267
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+