Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Arjen ,1.81 cm gewicht 80 kilo Man leeftijd 46

[Gesteld op: 25-02-2008]

Toelichting:
Hallo ik ben Arjen is er nog hoop voor mij
train ongeveer 7 jaar 2 keer in de week, laaatste jaren zit er geen vooruit gang meer in gewichten lijken zwaarder te worden geen groei meer in het lichaam. ik eet nog goed neem elke dag eiwitten 2 shakes 8 broodjes , fruit en wame maaltijd. verdeeld over de dag. waarschijnlijk speeld leeftijd toch een rol hierin.
wil graag zwaarder worden en weer wat groeien.
(massa opbouwen
Antwoord:
Tja, veel mensen lopen bij het trainen van rug en borst bijvoorbeeld vast rond de 60, 70 kilo. Daar overheen gaan lukt alleen met de grootste moeite. Maar eenmaal daarover zit er toch weer enige progressie in.
Dus wat te doen?
Gooi om te beginnen de volgorde van de oefeningen per spiergroep eens door elkaar. Spieren raken gewend aan een bepaalde routine en hiermee maak je ze weer "wakker".
Pas de methode ook eens aan: i.p.v. de routineuze 3 x 10 (ik noem maar wat) doe je pyramidetraining. je begint dan met een gewicht iets onder je normale gewicht en doet 10 herhalingen. Dan 1 of 2 kilo erbij en 8 herhalingen doen. Dan weer 1 of 2 kilo erbij en 6 herhalingen. Weer 1 of 2 erbij en 4 herhalingen. Weer 1 of 2 erbij en 2 herhalingen. Weer 1 of 2 erbij en 1 herhaling. En na een korte pauze nog eens, desnoods met assistentie.
Dit kun je in principe bij alle spiergroepen doen.

Een totaal andere aanpak heeft een aantal van mijn klanten ook vooruit geholpen:
Hig Intensity Training, oftewel HITten.
Daarbij kies je één oefening per spiergroep. Neem 50 á 60% van je normale gewicht. doe 3 sets van 10 tot 12 keer. Maar voer de oefening zéér langzaam uit: in 4 seconden heen en 4 seconden weer terug. Uit ervaring weet ik dat 4 seconden dan best lang duren. Maar hoe weet ik nou of ik het goed doe, dus niet te snel of te langzaam? Koop voor een paar euro een digitaal kookwekkertje: ideaal! Stel hem in op 12 x (2x4) = 96 seconden, dat is 1 minuut en 36 seconden. Zo'n kookwekkertje is een countdownstopwatch, dus ingesteld druk je op start, je begint met de oefening en je kunt je nu helemaal concentreren op het tellen van de 4 seconden heen en 4 seconden terug. Al de wekker begint te piepen heb je ongeveer 12 herhalingen gedaan. Je klikt op stop en de kookwekker is klaar voor de volgende set.
Hou je aan de aanbevolen gewichten: bij het eerste setje denk je nog dat het makkelijk meer kan. Om er bij de laatste set achter te komen dat het méér dan genoeg was. je zult je spieren voelen branden als nooit tevoren, is mijn ervaring.
Doe dit een week of 6. je zult merken dat je sterker bent geworden, en waarschijnlijk meer massa hebt gekregen.
Succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Arjen ,1.81 cm gewicht 80 kilo Man leeftijd 46:

Armen trainen dmv halters en breder worden.
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-18 17:25:46
hulp nodig bij trainings schema.
      [Gesteld in Fitness]
2010-09-27 18:42:52
borst, buik, arm, been, rug spieren trainen, hoe?
      [Gesteld in Fitness]
2010-12-26 00:21:46
arm,rug en schouderspieren trainen.
      [Gesteld in Fitness]
2011-01-10 15:03:55
Wat is de ideale manier om gespierd te worden?
      [Gesteld in Fitness]
2011-03-30 22:44:20

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • kunst expertise
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257441
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+