Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Personeel & Organisatie » Personeel & Organisatie-Utrecht
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Personeel & Organisatie-Utrecht en krijg online een antwoord van de specialist in Personeel & Organisatie-Utrecht

Zelf een vraag over Personeel & Organisatie-Utrecht? Klik hier.
Meer vragen over Personeel & Organisatie-Utrecht.
De huidige beheerder van de rubriek Personeel & Organisatie-Utrecht:
Naam: Martin van den Berg
Bedrijf: Buro paraplu
Reactiesnelheid: 28 uur
Waardering: 8.7 (van max. 10)
Meer informatie over Martin van den Berg vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Personeel & Organisatie-UtrechtVragen over Personeel & Organisatie-Utrecht via RSS. Klik hier.
RSS over Personeel & Organisatie-Utrecht op jouw website?Vragen over Personeel & Organisatie-Utrecht op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Personeel & Organisatie-UtrechtVragen over Personeel & Organisatie-Utrecht via E-mail. Klik hier.

Faktuur ex-werkgever

[Gesteld op: 18-04-2012]

Toelichting:
Na beeindiging arbeidsovereenkomst faktuur van € 40,- voor verkeer ingeleverd overhemd. Omruilen was niet mogelijk. Niet akkoord gegaan. Daarna faktuur 50% alle ingeleverde kleding. Nu inmiddels via incassobureau €235,- met dreiging deurwaarder kosten €500,-. Bij elke faktuur verweerschrift ingediend.
Antwoord:
Beste vraagsteller,

Uit de vraagstelling is mij niet duidelijk wat er precies aan de hand is en daardoor is het voor mij lastig om hier een antwoord op te geven.

Zou je mij de volgende informatie kunnen geven, zodat ik de vraag beter kan beantwoorden:
1. Wat was verkeerd met het ingeleverde overhemd?
2. Wat had er kunnen worden geruild?
3. waarom factuur voor 50% alle ingeleverde kleding? Hoe hoog was dit bedrag?
4. Welke afspraken bestaan er over kleding inleveren en verstrekken binnen de organisatie?
5. Op welke wijze heb je verweer gevoerd en waartegen?
6. Vanaf wanneer speelt dit al?
7. Wat is je vraag?

Als ik antwoord heb op deze vragen zal ik kijken of ik de vraag kan beantwoorden. 

Met vriendelijke groet,

Thea Thibaudier-Zondervan
Thizo HR
www.thizo.nl
 
Reactie vraagsteller:
Geachte mevrouw Thibaudier-Zondervan
Ik werkte voor de Wit Overledenenzorg in Zeist.
Op 23 december 2011, 2 uur voordat er een bespreking was voor de plannen 2012 werd ik gebeld dat ik niet paste in de plannen van 2012.
Zou schriftelijk worden bevestigd. Brief gedateerd 30 december 2011 ontvangen op 31 december met daarin het verzoek de eigendommen van De wit in te leveren. Daarna eindafrekening over gewerkte uren.
Afspraak gemaakt op 10 januari 2012 te 10.00 uur met de heer de Wit voor inlevring eigendommen. Op 10 januari was de heer de Wit niet aanwezig op afspraak. Ik heb hem gebeld. Hij had andere werkzaamheden. Afgesproken met verstrekte sleutel pand in. Kleding en sleutels achterlaten, daarna pand verlaten.
Op 9 jan 2012 eindafrekening ontvangen. Op 24 januari 2012 mail van de heer de Wit over verkeerd ingeleverd overhemd. Op 27 januari 2012 factuur ontvangen van overhemd € 41,47. Op 1 maart 2012 mail binnen 3 dagen betalen, zoniet faktuur uit handen. Teruggemaild: Onredelijk nieuwprijs voor een 7 maanden oud overhemd, verzoek ingeleverd overhemd om te ruilen tegen merk overhemd volgens faktuur. Antwoord: Niet mogelijk. Op 6 maart 2012 faktuur Creditfin-nederland.nl van € 97,57 (faktuur + kosten). Verweerschrift: Niet akkoord met bedrag, aanbod of 50% van de faktuur of overhemd omruilen. Eiser niet akkoord. Mijnerzijds gewezen op artikel in arbeidsovereenkomst dat de werkgever gemachtigd is 50% van de door de werkgever ter beschikking gestelde kleding op de werknemer te verhalen.
Op 28 maart 2012 reactie: We gaan akkoord met voorstel van de heer van Os: Nu een faktuur aangevuld met 50% van de ingeleverde kleding €179,45 met kosten €235,38. Verweerschrift: Niet akkoord. Ik ga geen ingeleverde kleding vergoeden. Reden: Vergoeden kleding staat niet in de ontslagbrief, mijn voorstel was niet 50% van alle kleding vergoeden maar slechts 50% van het overhemd of overhemd omruilen. Niet akkoord met vergoeden ingeleverde kleding. Problemen zouden niet zijn ontstaan als de heer de Wit kleding persoonlijk had ingenomen. Aangeven dat ik 50% van overhemd zal overmaken en beschouw daarmee de zaak als afgehandeld. Op 10 april 2012 opnieuw een faktuur ontvangen minus betaalde bedrag van € 20,74. Verweerschrift: Alle gepasseerde zaken nogmaals op een rij, vanwege deze redenen niet akkoord met de faktuur. Op 17 april 2012 opnieuw de faktuur ontvangen met daarbij indien er niet betaald wordt er een dagvaardiging van een deurwaarder zal komen kosten €500,-. Mijn vraag is wat is uw advies in deze?
Groeten,

John van Os
 
Antwoord Beheerder:
Beste vraagsteller,

Aan u lange antwoord te merken speelt er al heel veel. Helaas is uit uw antwoord voor mij nog steeds de basis van het verhaal niet goed te begrijpen. Tussen de regels door lees is echter wel dat u het eens bent met het feit dat u iets zou moeten vergoeden voor het 'verkeerd' ingeleverde overhemd. U vindt blijkbaar een bedrag van € 20,- (de helft van de nieuwprijs) redelijk. En u schrijft dan ook iets, waaruit ik afleid dat u dit ook al heeft betaald aan uw ex-werkgever.

Mijn advies is dan ook om met de stukken naar een rechtshulpverlener te stappen om juridische bijstand te vragen. Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft kunt u daar terecht, als u lid bent van de vakbond bij de betreffende vakbond en anders kunt u zich wenden tot het juridisch loket. 

In veel gevallen is het zo dat door gebruik de kleding wel enigszins beschadigd/verouderd en hier moet bij inleveren rekening mee worden gehouden. Dit kan reden zijn om niet de volledige waarde van het overhemd te moeten vergoeden, maar de precieze regels hierover zijn afhankelijk van de gemaakte afspraken bij de ontvangst van het overhemd en de toestand van het overhemd bij inleveren. Als het overhemd onbruikbaar is, door uw toedoen, kan dit de situatie behoorlijk veranderen. 

Zonder inzage in de stukken, wat via dit medium niet mogelijk is, is het voor mij onmogelijk uw vraag voldoende inhoudelijk te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,


Thea Thibaudier-Zondervan
Thizo HR
www.thizo.nl
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Faktuur ex-werkgever:

Betalen tweede termijn opleidingskosten?
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Drenthe]
2009-09-09 13:19:44
UWV gegevens geven van ex-werkgever ivm WIA-beroep
      [Gesteld in UWV Uitkeringen]
2015-07-11 14:55:38
WIA/WGA toegekend exwerkgever is eigenrisicodrager
      [Gesteld in Reìntegratie]
2015-06-22 16:38:37
Solliciteren binnen dezelfde branche?
      [Gesteld in Arbeidsrecht advocaat-Gelderland]
2008-01-15 18:46:10
Recht op loonvordering of niet?
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Noord Holland]
2010-02-02 11:36:06

Gemiddelde score Personeel & Organisatie-Utrecht: 10.0 (3x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257265
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+