Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Voeding en krijg online een antwoord van de specialist in Voeding

Zelf een vraag over Voeding? Klik hier.
Meer vragen over Voeding.
De huidige beheerder van de rubriek Voeding:
Naam: Roel Wouters
Bedrijf: Personalpower
Reactiesnelheid: 216 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Roel Wouters vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over VoedingVragen over Voeding via RSS. Klik hier.
RSS over Voeding op jouw website?Vragen over Voeding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over VoedingVragen over Voeding via E-mail. Klik hier.

Man 22, voedingsschema om aan te komen

[Gesteld op: 01-04-2012]

Toelichting:
Na de zomer van 2011 ben ik intensief gaan fitnessen om aan te komen in gewicht. (Ik woog 66 kilo bij 1.89). Ondertussen weeg ik 74 maar ben vanwege een vervelende blessure al een tijdje uit de running met het fitnessen. Ik merk dat ik qua gewicht op pijl blijf, maar meer vet begin te ontwikkelen (met name in de buik). Ik zoek daarom een goed schema om aan te komen in gewicht, maar niet in de vorm van vet.

Ik onderga momenteel een tal van onderzoeken voor mijn blessure en hoop na de uitkomst van dit onderzoek en eventuele operatie / fysio gewoon weer te kunnnen gaan sporten.

Ik heb al redelijk wat onderzoek gedaan naar gezonde voeding, en mijn eetpatroon hierop aangepast. Ik weet dat ik vooral eiwitten, vetten en koolhydraten nodig heb.

Wat ik voornamelijk eet:
Bruin brood, kipfilet, pindakaas, (af en toe) vlees op brood, ontbijtdrink, yoghurt, magere franse kwark, cashewnoten, bananen, kiwis, peren, druiven, aardbeien, ontbijtkoek, vis, aardappelen, groenten, pasta, (af en toe) rijst.

Wat (doordeweeks) mijn voedingsschema ongeveer is:
07.00 2 boterhammen pindakaas / vlees + eiwitshake (26 gr. eiwit) gemengt met ontbijtdrink of vruchtensap.

09.00 2 a 3 boterhammen pindakaas / vlees + banaan of peer + water

11.00 2 a 3 boterhammen pindakaas / vlees + water

12.30 4 tot 6 boterhammen + yoghurt + fruit + water

15.00 ontbijtkoek + fruit + water

17.30 avondeten (varierend van kip, vis, andere vleessoorten, aardappelen, rijst, pasta, groenten etc.)

een uur voor het slapen neem ik nog een bak franse kwark (450 gr.) + een hand vol ongezouten cashewnoten.


Nu is mijn vraag dus, is dit omgerekend in voedingswaarden een goed schema?
Wat kan ik nog veranderen om sneller (en gezonder aan te komen)
Wat kan ik doen om aan te komen in spiermassa of in ieder geval een goede bouw in plaats van vet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan een goed voedingsschema, of eventueel een goed advies over mijn eetgedrag.
Antwoord:
Hallo,

Je schema ziet er goed uit op het moment dat je topsport doet. Ik begrijp dat je nu een blessure hebt waardoor je niet aan sporten toekomt? Het voedingsschema wat je nu hanteert zal je zeker laten aankomen mits je er 4 tot 5 keer in de week intensief bij sport. Doe je niets en blijf je dit eten zal je lichaam de eiwitten en koolhydraten die je teveel binnenkrijgt omslaan in vet! En dit vormt zich bij jou vooral in je buik als ik het goed gelezen heb.

Jij vraagt verschillende dingen maar als ik het goed begrijp wil je aankomen in spiermassa zonder sporten?

Kijk je schema ziet er zoals ik al zei goed uit! Maar sport je niet zal je lichaam dit niet allemaal kunnen verbranden. Om toch alle goede vetten binnen te krijgen zou ik adviseren om geen pinda's meer te gaan eten maar te kiezen voor visolie capsules. Kijk wel uit met de supermarkt kwaliteiten! Betaal liever wat meer voor goede. Door te stoppen met pindakaas en noten zal je al wat minder omega 6 vetten binnen krijgen. deze vetten zitten al voldoende in al ons andere eten. Zorg dat je visolie tabletten haalt omega 3! heel belangrijk is ook de dosering van DHA en EPA  (Herbalife heeft hele goede en de apotheek ook) 

Daarnaast is de kwark voor het slapen gaan ook wat overbodig als je niet sport! Je zult vast weten dat wat je eet voor het slapen gaan dubbel zo hard aanzet. verbrand je het niet dan wordt het vet!!

Probeer wel in beweging te blijven, dan blijf je vetten verbranden. Wat je ook kan doen is de shakes van Herbalife gaan gebruiken hierin zitten alle voedingsstoffen die je nodig hebt met maar de calorieën van een bruine boterham met kaas! Als je het dan hebt over verantwoord eten is dit een goede oplossing, je krijgt minder calorieën binnen je spieren krijgen de juiste voedingsstoffen en minder calorieën binnen omdat jij ze nu door je blessure toch niet verbrand!

Mijn advies over je schema is dat het er goed uitziet (mits je er ook strak aan houdt) maar dat je bij dit schema zeker 4 tot 5 keer in de week moet sporten.
  • minder in vet inname
  • stop met voor het slapen gaan eten.
  • niet snoepen
  • vervang pinda's voor omega 3 vetzuren (visolie)

Kun je weer voluit sporten, dan kun je dit voedingsschema gewoon weer oppakken ziet er goed uit!

 

Met vriendelijke groet,
Roel Wouters


Beantwoord door:
Roel Wouters
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Voeding:
Cholesterol
DiŰtetiek
Kindervoeding
Natuurlijke Voeding
Overgewicht
Sportvoeding



Gerelateerde vragen aan Man 22, voedingsschema om aan te komen:

Gezond voedingsschema?
      [Gesteld in Eetverslaving]
2007-05-24 20:25:26
goed voedingsschema?
      [Gesteld in Eetverslaving]
2007-08-25 13:55:41
soya eiwitten
      [Gesteld in Fitness]
2007-10-20 07:10:53
ik ga meer eten terwijl ik wil afvallen
      [Gesteld in Eetverslaving]
2007-10-29 16:12:44
hoe kan ik snel bij komen?
      [Gesteld in Fitness]
2008-02-25 12:52:25

Gemiddelde score Voeding: 6.9 (87x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.2
  • Merlon
    9.1
  • Edgard Bogers
    9.1
  • Totalen:

    Vragen:  240785
    Beheerders:  993

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  98 %
    Reactiesnelheid:  159 uur
    Waardering:  8.0
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+