Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening » Bedrijfsautomatisering » ITIL Proces Management
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek ITIL proces management en krijg online een antwoord van de specialist in ITIL proces management

Zelf een vraag over ITIL proces management? Klik hier.
Meer vragen over ITIL proces management.
De huidige beheerder van de rubriek ITIL proces management:
Naam: Gerard Out
Bedrijf: Goutmijn b.v.
Reactiesnelheid: 304 uur
Waardering: 0.0 (van max. 10)
Meer informatie over Gerard Out vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ITIL proces managementVragen over ITIL proces management via RSS. Klik hier.
RSS over ITIL proces management op jouw website?Vragen over ITIL proces management op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ITIL proces managementVragen over ITIL proces management via E-mail. Klik hier.

Combineren inc en prb management, verstandig?

[Gesteld op: 16-02-2012]

Toelichting:
Ik werk bij een bedrijf met 1200 gebruikers als incidentcoordinator. We werken al ruim 10 jaar met ITIL. Zoals wellicht bij vele bedrijven is problemmanagement een proces met een laag commitment. Om meer gewicht mee te geven aan het problemproces besluit het management om het prb proces ook onder mijn verantwoordelijkheid te schuiven. In mijn beleving onverstandig echter ik vind het lastig om de jusite argumenten te verwoorden.
Antwoord:
In de 1e plaats mijn excuses voor de late reactie maar aangezien ik op familiebezoek was in Australie ontving ik geen zakelijke mail en had ik vergeten mij af te melden bij GA.

Ik ken niet jouw huidige situatie maar als je verantwoordelijk bent voor het oplossen van incidenten en het proces aan te sturen naar technici wordt het moeilijk om de 2 processen naast elkaar uit te voeren. Ben je procesmanager, dus alleen verantwoordelijk voor het proces en mensen aanstuurt, en heb je een groep technici achter je staan om incidenten aan te pakken dan kunnen de 2 functies goed samen en is Problem management een verlengstuk van Incident. Normaal gesproken wordt incident gebruikt om de afgesproken dienstverlening zo snel mogelijk te herstellen terwijl bij Severity 1 en 2 incidenten dit vaak direct wordt ondergebracht bij Problem management omdat er in 1e plaats zo snel mogelijk gezocht moet worden naar een oplossing of work-qround en daarna een Root Cause analyse uitgevoerd meot worden om de uiteindelijk oorzaak van de verstoring te achterhalen en dit via Change management te herstellen. Als het nog niet te laat is kun je mij misschien nog even laten weten wat voor jou de situatie is en kunnen we misschien wat dieper op ingaan. No
Nogmaals mijn excuus voor de late reactie en ik hoop dat mijn antwoord je kan helpen.

Met virendelike groet,

Gerard Out
Beantwoord door:
Gerard Out
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Combineren inc en prb management, verstandig?:

Managementfee
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2013-11-20 02:20:07
Welke deeltijd hbo studie moet ik gaan kiezen?
      [Gesteld in Studiekeuze]
2011-08-07 20:34:54
Welke interventies zijn van toepassing ?
      [Gesteld in Service Management]
2011-11-21 15:25:53
Hoe hoog mag een management fee zijn?
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2015-02-06 17:49:58
Hoe is de omgangsregeling met een kind van 1 jaar?
      [Gesteld in Borderline]
2009-07-19 22:11:49

Gemiddelde score ITIL proces management: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257249
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+