Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Afvallen » Afvallen-Gelderland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Afvallen-Gelderland en krijg online een antwoord van de specialist in Afvallen-Gelderland

Zelf een vraag over Afvallen-Gelderland? Klik hier.
Meer vragen over Afvallen-Gelderland.
De huidige beheerder van de rubriek Afvallen-Gelderland:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Afvallen-GelderlandVragen over Afvallen-Gelderland via RSS. Klik hier.
RSS over Afvallen-Gelderland op jouw website?Vragen over Afvallen-Gelderland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Afvallen-GelderlandVragen over Afvallen-Gelderland via E-mail. Klik hier.

Nog paar kilo's kwijt

[Gesteld op: 03-02-2012]

Toelichting:
Hallo,

Ik ben 19 jaar en ben aan het afvallen. Ongeveer anderhalve jaar geleden woog ik nog 100 kilo op een lengte van ongeveer 1,85. Mijn gewicht zit nu ongeveer rond de 85 kilo denk ik. Wat wel raar is, is dat ik een paar maand geleden nog 82 kilo woog. Ik train erg veel maar de weegschaal geeft toch aan dat ik zwaarder ben geworden. Kan dit misschien spieren zijn of dat ik misschien vocht vast houd ofzo? Ik leef namelijk gezond. Ik wilde weleens weten wat een 'normaal' gewicht zou moeten zijn voor mij. Ik heb een gezond gewicht, alleen heb ik nog wel genoeg spek. Ik ben 1,87 m lang en weeg 85 kilo. Ik ben niet dun gebouwd, maar ook niet overdreven breed zeg maar. Kijk ik heb al heel wat bereikt als ik kijk naar hoe ik er anderhalf jaar geleden voor stond, maar toch is het nog niet goed genoeg. Ik zou die laatste kilo's ook wel kwijt willen. Alleen ik ben begonnen met zeg maar 3x in de week aan kickboxen en fiets elke dag ongeveer 20 kilometer (in totaal) naar school toe en terug. Alleen wat moet ik qua voeding aanpassen? Ik hoorde namelijk dat je niet kunt afvallen en spieren opbouwen en aangezien ik nu kickboxen bouw ik wel spieren op. Moet ik dan zeg maar gewoon iets meer eten dan dat ik nodig heb en zo spieren opbouwen en afvallen doordat al die spieren veel verbruiken of gewoon doorgaan zoals nu en afvallen en spieren opbouwen ofzo? Ik eet genoeg op een dag. Kan wel merken dat ik nu weer intensief sport enzo. Heb ook meer honger. Op een dag eet ik ongeveer het volgende. s ochtends onbijt ik met 2 a 3 crackers en/of een paar sneetjes brood. s middags eet ik 2 sneetjes brood en een appel. Als ik thuis kom van school dan eet ik meestal een banaan of een appel ofzo. Dan het avond eten eet ik meestal gewoon wat de pot schaft en dan na het trainen eet ik meestal nog een blikje vis en drink ik wat melk. Ook drink ik geen frisdrank, geen alcohol, rook niet. Heeft u hier nog tips of/en opmerkinge over dan hoor ik het graag. Ik wil namelijk goed in vorm komen met het kickboxen en alle hulp is welkom. alvast bedankt.
Antwoord:

Dat is een heel verhaal.
:-)

Gezien je sport, verwacht ik, dat je inderdaad spieren aan het opbouwen bent.
Aan de andere kant verbaast het me niet, dat je ook nog een vetlaagje hebt. je eet nl veel te weinig en ook nog vooral koolhydraten.
Als ik je sportprogramma zie, verwacht ik, dat jij circa 3000-3500 kCal per dag zult moeten eten om fit te worden en spieren op te bouwen (Dit is een schatting). Daarbij is het cruciaal, dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. In jouw geval zijn de juiste eiwitten cruciaal!!

Ik wil dit graag voor je uitzoeken, maar dan heb ik meer informatie van je nodig. Hiervoor gebruik ik een online dagboek (mycaloriecoach). Een kennismakingsmaand kost slechts 19,95 euro.

Lees onderstaand artikel eens. Het gaat over aankomen vanuit ondergewicht, maar is ook van toepassing op jou.
Ik denk, dat dit je al een stuk verder helpt.

Overgewicht en ondergewicht in Nederland
-------------------------------------------------------
Overgewicht krijgt steeds meer aandacht in Nederland. Terecht, want het is een heel groot probleem, dat steeds groter wordt.

Aan de andere kant is er heel weinig aandacht voor mensen met ondergewicht. Mogelijk omdat dit probleem veel moeilijker op te lossen is. Regelmatig komen wij in kontakt met mensen, die om wat voor reden dan ook, moeten/willen aankomen.
En steeds weer horen wij, dat zelfs een diëtist geen oplossing heeft kunnen bieden. Oplossingen zijn er wel, maar die zijn altijd persoonsgebonden. Daarom is persoonlijke begeleiding cruciaal. Iemand die jouw situatie goed kent en die goed kan beoordelen waar het knelpunt zit, kan je ook goed adviseren.

Gezond aankomen
-------------------------
Voor aankomen geldt in basis hetzelfde als voor afvallen. Doe het niet te snel. Voor afvallen is de vuistregel 0.5 - 1,0 kg per week. Dat geldt ook voor aankomen.

Ook bij aankomen gaat het om balans. Waar bij overgewicht de oorzaak van de onbalans vaak goed aan te wijzen is (slechte eetgewoonte, stress, te weinig bewegen etc) is dat bij ondergewicht veel complexer.
Vaak ligt een ziekte ten grondslag hieraan, maar ook stress of andere psychische klachten kunnen een desastreus effect hebben op het lichaam.

Balans
---------
Zoals gezegd gaat het in beginsel om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het resultaat.

Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur    ontbijt (eiwitrijk)
10.30 uur    tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur    lunch (eiwitrijk)
16.00 uur    tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur    avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur     tussendoortje

Herbalife
-------------
Wij hebben zelf heel goede resultaten behaald met de produkten (en diensten) van Herbalife. De produkten hebben mijzelf geholpen 16 kilo af te vallen. De coaching van mijn Herbalife distributeur heeft ervoor gezorgd, dat ik dat al drie onder controle heb. Zonder 1 centje pijn.
Door mijn enthousiasme ben ik ook gestart als distributeur. Inmiddels heb ik diiverse mensen geholpen met afvallen. Daarnaast heb ik ook al enkele klanten geholpen blijvend aan te komen. Want ook dat kan uitstekend met de produkten van Herbalife.

Aankomen met Herbalife
----------------------------------
Door elke maaltijd aan te vullen met een voedzame eiwitrijke voedingsshake van Herbalife kun je heel eenvoudig gezond aankomen. Je wilt tenslotte niet vetter worden, maar gezonder (neem ik aan).

Ons advies
---------------
Zoek hulp!
Gezond aankomen is echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte omgeving, waar je goed mee kunt praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.

Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.

Meer info?
www.barimacoaching.nl

Beantwoord door:
Bart van Gelder
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Nog paar kilo's kwijt:

Hoe kan ik afvallen?
      [Gesteld in Afvallen-Noord Holland]
2008-02-19 14:12:00
kleuradvies slaapkamer
      [Gesteld in Interieur-Noord Holland]
2009-09-17 14:10:42
Welke kleur bank, pas bij grijze laminaat?
      [Gesteld in Interieur-Noord Holland]
2010-06-25 10:48:50
Sta ik sterk juridisch?
      [Gesteld in Hippisch recht]
2014-03-17 19:02:17
Gekocht paard is niet betrouwbaar.
      [Gesteld in Advocaten-Flevoland]
2016-03-23 03:03:46

Gemiddelde score Afvallen-Gelderland: 5.7 (32x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+