Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

aanpassen huurovereenkomst bedrijfsruimte

[Gesteld op: 27-01-2012]

Toelichting:
Huurovereenkomst bedrijfsruimte voor fitness

gedeelte van de huurovereenkomst:

Duur, verlenging en opzegging
3.1 deze huurovereenkomst is aangegaan voor de duur van 2 jaar en 10 maanden,ingaande op 1 december 2010 en lopende tot en met 30 september 2013.
3.2 behoudens beëindiging van deze huurovereenkomst door opzegging tegen het einde van de 3.1 genoemde (eerste) periode wordt deze overeenkomst voortgezet voor een aansluitende(tweede)periode van 2 jaar en 10 maanden, derhalve van 1 oktober 2013 tot en met 31 juli 2016
3.3 behoudens beëindiging van deze huurovereenkomst door opzegging tegen het einde van de in 3.2 genoemde (tweede) periode,wordt deze overeenkomst voortgezet voor aansluitende perioden van telkens een jaar.
3.4 beëindiging van deze overneemkomst door opzegging vindt plaats door huurder aan verhuurder of door verhuurder aan huurder tegen het einde van een huurperiode met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een jaar waarbij verhuurder de wettelijke opzeggingsgronden in acht dient te nemen.
3.5 opzegging van deze huurovereenkomst dient te geschieden dient te geschieden bij deurwaardersexploot of per aangetekend schrijven.

Mijn vraag aan de verhuurder kan ik vanaf 1 0ktober 2013 telkens de verhuur periode verlengen met telkens een jaar i.p.v. na 31 juli 2016
Waarom ik dat vraag,wij hebben een een v.o.f.,dan zijn we ook privé aansprakelijk bij eventuele huurschulden

Antwoord verhuurder:
Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek van gisterenmiddag, heb ik overleg gehad met de directie.
Zij gaan akkoord met een jaarlijkse huurverlening na 30 september 2013, met behoud van een opzegtermijn van één jaar.
Hiervoor zal een allonge opgemaakt worden en de kosten hiervoor (à € 250,-- excl. BTW) zullen voor uw rekening komen.
Indien u akkoord gaat met bovenstaande, ontvangen wij graag een reactie van u per mail.

Mijn vraag:
ze spreken over een allonge ,wat bedoelen ze daarmee en is dit een goed akkoord.

Bij voorbaat dank voor u antwoord.
Antwoord:
Een allonge is een mooi woord voor een aanvulling op de huurovereenkomst. De verhuurder gaatdus akkoord met uw verzoek, maar maakt wel kosten omdat dit in een nieuwe overeenkomst moet worden vastgelegd. Het is normaal dat deze kosten in rekening worden gebracht.

Is het een goede afspraak? Dat kan voor u gunstig zijn, omdat het kennelijk voor u makkelijker wordt om het huurcontract op te zeggen, en u daardoor sneller van uw betalingsverplichting af bent. Voor de verhuurder kan dit ook aantrekkelijker zijn, omdat ook hij het contract sneller kan opzeggen, voor als hij andere plannen met het pand heeft. Dat is dus een risico, voor als u door wilt gaan, maar de verhuurder niet.
Ik ken uw situatie niet, en kan dus niet beoordelen waar u goed aan doet.

Ik merk hierbij wel op dat het huurcontract voor wat betreft de looptijd in strijd is met de wet, en dat deze looptijd om die reden wettelijk niet geldt. Ik verwijs u hiervoor naar het Burgerlijk Wetboek, Boek 7, waar in artikel 292 is vermeld dat de wettelijke huurtermijn voor bedrijfsruimten minimaal 5 jaar bedraagt. Dit is een wettelijke termijn, waarvan niet mag worden afgeweken.
In de praktijk betekent dit voor u dat als u conform het contract wilt opzeggen, en de verhuurder stemt er mee in, dan kan dat, ongeacht de wettelijke regels. Als de verhuurder echter niet met de opzegging instemt, dan heeft u juridisch geen poot om op te staan, omdat u verplicht bent om minimaal 5 jaar te huren. Andersom geldt dat ook: als de verhuurder u conform het contract wil opzeggen, terwijl u het huurcontract juist wil verlengen, dan kan u blijven zitten, omdat u wettelijk het recht heeft om 5 jaar te huren.
 
Reactie vraagsteller:
de uitleg is heel duidelijk,bedankt.

Ik ken uw situatie niet, en kan dus niet beoordelen waar u goed aan doet.
het is een fitnesscentrum v.o.f. met 2 vennoten,de jaarrekening gaf een verlies aan en afgeboekt op eigen mogen.op het eigen vermogen werden ook de prive onttrekkingen gedaan (moet prive toch ook geld hebben)en saldo eigen vermogen is nu nihiel.
we zijn nu in het vierde jaar 2012 waar winst gemaakt moet worden.
 
Antwoord Beheerder:
Als het eigen vermogen nihil is, dan staat u nu op het keerpunt; of u gaat vanaf nu winst maken, zodat u hiervan kan leven, of u gaat verlies maken, waardoor u steeds prive-geld in de onderneming moet steken om deze draaiende te houden. In het laatste geval lijkt het verstandig om de stekker er uit te trekken, en iets anders te gaan doen.
Als u beschikt over voldoende eigen geld kan u dat besluit nog uitstellen. U kan ook op zoek naar een derde partner die geld in de onderneming wilt steken, zodat het besluit kan worden uitgesteld. Maar als er daarna nog geen winst wordt gemaakt levert dit uiteindelijk niets op. Uw huurcontract loopt in ieder geval tot 30-9-2013, en tot die tijd zal u huur moeten betalen.
Dus als u in 2012 voldoende winst maakt, dan kan u het huurcontract zonder problemen voortzetten, in het andere geval moet u voor 30-9-2012 besluiten wat u gaat doen.
Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan aanpassen huurovereenkomst bedrijfsruimte:

Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Kan ik een woining met bedrijfsruimte financieren?
      [Gesteld in Accountancy]
2010-02-14 23:05:49
Opzeggen huurcontract zaak vof bij overlijden!
      [Gesteld in Recht-Zuid Holland]
2012-05-31 19:04:07
Huurcontract opzeggen
      [Gesteld in Advocaten-Noord Holland]
2011-05-08 12:05:01
een mondelinge afspraak is toch bindend?
      [Gesteld in Recht-Drenthe]
2011-01-14 16:29:07

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (897x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257259
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+