Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Mens & Maatschappij » Dood » Uitvaart
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Uitvaart en krijg online een antwoord van de specialist in Uitvaart

Zelf een vraag over Uitvaart? Klik hier.
Meer vragen over Uitvaart.
De huidige beheerder van de rubriek Uitvaart:
Naam: Lian Brandsma
Bedrijf: Lian brandsma uitvaartzorg
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 8.0 (van max. 10)
Meer informatie over Lian Brandsma vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over UitvaartVragen over Uitvaart via RSS. Klik hier.
RSS over Uitvaart op jouw website?Vragen over Uitvaart op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over UitvaartVragen over Uitvaart via E-mail. Klik hier.

Klachten over uitvaart.

[Gesteld op: 16-01-2012]

Toelichting:
In april 2010 is mijn schoonvader (54) overleden. Vanaf toen is er contact geweest met een uitvaartondernemer. Vanaf het begin zijn er veel dingen mis gegaan.
In totaal hebben we 20 zaken op papier staan. Het lijken misschien kleine zaken maar het is gewoon de opeenstapeling van fouten en de manier hoe er naar ons gecommuniceerd werd. Toen de rekening op 24 juni 2010 in de bus lag hebben we een brief gestuurd naar het bedrijf met de klachten over de gang van zaken. In augustus 2010 ontvingen we een aanmaning i.v.m. het niet betalen van de rekening. Hier hebben we direct achteraan gebeld, de reactie was: “De zaak wordt zo snel mogelijk uitgezocht, we nemen contact met u op.” Pas na 2 maanden na het telefoon gesprek, en 4 maanden na het versturen van de brief hebben we bezoek gekregen van iemand van het bedrijf. Hij had een bos bloemen bij zich en hij verontschuldigde zich voor het ongemak. Hij was erg aangedaan door het verhaal, zo vertelde hij. Wederom werd het snel uitgezocht en er werd zo snel mogelijk contact met ons opgenomen. Eind van de week, zo beloofde hij. Dan, eind december 2011 (ruim een jaar na het gesprek!) ontvangen we een creditnota. €330 mochten we van de rekening aftreken (nog geen 7% van het totaalbedrag). Verder geen begeleidend schrijven of iets dergelijks. Kortom, weer zeer onpersoonlijk. We hebben toen besloten ze persoonlijk op te zoeken. Hebben toen een gesprek gehad met de algemeen directeur. Anderhalf week na het gesprek ontvangen we een bos bloemen van de bloemist met een briefje erbij. “Met excuses van X”. De volgende dag ontvangen we een briefje van het bedrijf met excuses, dat we hebben aangegeven dat er een aantal zaken niet correct zijn verlopen en Hij heeft de medewerkers hier op aangesproken. Het is voor ons echter niet duidelijk wat het vervolg is. Tijdens het gesprek hebben we aangegeven dat we het gevoel hadden dat de creditnota niet voor ons was bedoeld, aangezien het zo onpersoonlijk was.
We gaan niet akkoord met het aanbod van €330, maar willen een korting van 30%, wegens emotionele schade. Dit willen we duidelijk maken door middel van een brief. Hoe schat u dee kansen in, en hebben we überhaupt het recht om dit te vragen/eisen?
Omdat de ruimte klein is wat ik kan typen kan ik de zaak niet goed toelichten, maar ik hoop dat u een beeld krijgt van de algehele strekking van het verhaal. We voelen ons niet serieus genomen, communicatie te kort en het is inmiddels ruim anderhalf jaar na de c
Antwoord:
Dag,
Wat vervelend dat er geen "goed" gevoel achtergebleven is over de uitvaart van uw schoonvader. Dit had erg kunnen helpen bij het verwerken van zijn dood
.
Ik kan en wil geen uitspraak doen over wat u schrijft; dat is niet aan mij en kan ik ook niet inschatten. 
Als u het gevoel heeft, dat u bij het bedrijf zelf niet verder kunt, dan kunt u contact opnemen met het klachteninstituut voor het uitvaartwezen: http://www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl/
Zij kunnen uw vraag beter inschatten en beantwoorden.

Alle sterkte en een vriendelijke groet,
Lian Brandsma
Beantwoord door:
Lian Brandsma
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Klachten over uitvaart.:

Wat gebeurt er na het overlijden in het ziekenhuis
      [Gesteld in Uitvaart]
2006-11-06 17:48:41
Nu uitvaartverzekering afsluiten of later?
      [Gesteld in Uitvaartverzekering]
2007-09-05 13:01:54
hoe kun je een begravenis rekening aanvechten
      [Gesteld in Uitvaart]
2009-03-05 12:09:21
Wie is verantwoordelijk?
      [Gesteld in Advocaten-Noord Brabant]
2009-11-11 13:59:40
Is hier sprake van een woekerpolis?
      [Gesteld in Uitvaartverzekering]
2011-03-02 14:22:56

Gemiddelde score Uitvaart: 8.0 (15x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257259
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  169 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+