Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Consumentenproducten
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumentenproducten en krijg online een antwoord van de specialist in Consumentenproducten

Zelf een vraag over Consumentenproducten? Klik hier.
Meer vragen over Consumentenproducten.
De huidige beheerder van de rubriek Consumentenproducten:
Naam: Yoeri Arends
Bedrijf: Juridische gabber
Reactiesnelheid: 157 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over Yoeri Arends vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumentenproductenVragen over Consumentenproducten via RSS. Klik hier.
RSS over Consumentenproducten op jouw website?Vragen over Consumentenproducten op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumentenproductenVragen over Consumentenproducten via E-mail. Klik hier.

Mag ik een gereviseerde Playstation 3 weigeren?

[Gesteld op: 02-01-2012]

Toelichting:
Mijn PS3 met een 250 gigabyte interne schijf raakt na 2 jaar defect in de zin dat die geen Bluray spellen meer kon aflezen. Het product is zuinig gebruikt en speldiscs werden juist niet gebruikt omdat veel online via internet gaat en kan bij Sony. Door de hoge aanschafprijs vond ik dat niet kunnen. Volgens het consumentenrecht had ik daar Garantie op en de verkoper, Intertoys, stuurde die terug voor reparatie onder garantie. Nu stuurt Sony een gereviseerd product voor mij terug als vervanging. Deze heeft een grotere interne schijf van 320 gigabyte. Ik wil echter niet akkoord gaan met ontvangst van dit gereviseerd produkt. De 320 gigabyte serie kwam na de mijne uit maar ik weet verder niet hoe de vorige gebruiker met zijn produkt is omgegaan en wat het defect is geweest waardoor die gereviseerd moest worden. Gereviseerd bij consumenten elektonica zegt voor mij ook "ik ben eerder kapot geweest en misschien ben ik dat over een maandje ook weer. Mag ik het gereviseerde produkt als koper weigeren of moet ik die accepteren? En is de verkoper verplicht mij weer de rechtsgeldige garanties te geven, moet ik dus om een nieuwe aankoopnota vragen? Als ik de koopovereenkomst ontbind weet ik niet hoeveel geld ik terugkrijg want mijn product is net 2 jaar oud. Maar met dat geld kun je wel eenzelfde product nieuw aanschaffen met nieuwe garantie. Ik wil gewoon eenzelfde nieuw product of het aankoopbedrag voor heraanschaf terug. Ik wil weten of ik in mijn recht sta als ik dit gereviseerd product weiger te accepteren? Ik heb zelf al een nare ervaring met de aanschaf van een gereviseerde wasmachine van Bosch die toen over de 1000 gulden koste en het na 3 maanden weer begaf.
Ik wil niet nog een keer boos de winkel uitstappen
Graag hoor ik uw advies.
Antwoord:

Hallo, dit is een laste vraag,omdat ik niet precies alles weet. Zoals ik u nu begrijpt is het na 2 jaar gebeurd. In het wetboek staat vermeld dat u binnen 2 jaar een nieuwe moet krijgen, aangezien dit na 2 jaar is, is de kans klein dat u onder de overeenkomst kan komen. u mag een gereviseerde weigeren, maar dan hoeven hun voor de rest niks meer af te leveren. U kunt proberen via een advocaat om een nieuw product te eissen. Eerlijk gezegt, ben ik bang dat u geen nieuwe zal krijgen. Dit is wat ik u kan vertellen op bassis van deze informatie.

 
Reactie vraagsteller:
Sorry het is binnen het binnen het tweede jaar gebeurd. Mijn PS3 is aangekocht op 24 november 2009. Hij begon begin november problemen te tonen. Die keek ik nog even aan omdat bijna alles naar behoren functioneerde, de blu-rays werden niet gelezen. Op 23 november bood ik het product ter reparatie aan bij de Intertoys. Ik had al vantevoren telefonisch contact met hun opgenomen en dat was ergens in de tweede week van november. Ik werd afgewimpeld maar nam geen genoegen met hun afwijzing. Ik heb toen op 21 November een brief geschreven en verstuurd en kreeg op 23 november respons dat ik mijn product naar de winkel mocht brengen waar het toen is ingenomen. Ik heb ook gezegd daar dat ik mijn eigen PS3 terug wil. Het serienummer is genoteerd en ook een foto daarvan is gemaakt.
 
Antwoord Beheerder:
Goede middag, ik zou u dan graag willen doorverwijzen naar de consumentenbond die hebben namelijk advocaten in dienst of die kennen goede advocaten die hier mee bekend zijn. Ik denk dat u nu wel een goede kans maakt. Het is natuurlijk slechte service van hun.
Beantwoord door:
Yoeri Arends
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Consumentenproducten:
Cosmetica & Lichaamsverzorging
Elektronica
Groothandel
Huis & Tuin
Kinderen
Kleding
Sieraden
Speelgoed & Spellen
Sport




Gerelateerde vragen aan Mag ik een gereviseerde Playstation 3 weigeren?:

Betalen prostituees belasting?
      [Gesteld in Prostitutie]
2007-05-10 11:49:54
Ontslag nemen na ziekteperiode?
      [Gesteld in Personeel & Organisatie]
2008-03-03 14:30:20
Weigeren door buren van steiger in hun tuin
      [Gesteld in Tuin]
2009-05-13 21:01:46
mag een openbare basis school mijn kind weigeren
      [Gesteld in Basisonderwijs]
2009-09-21 15:35:51
Verzoek wijziging contract
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Noord Brabant]
2009-10-26 13:36:36

Gemiddelde score Consumentenproducten: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • kunst expertise
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257460
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+