Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.
De huidige beheerder van de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding:
Naam: Joy
Bedrijf: Njoyfitness
Reactiesnelheid: 48 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Joy vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

shred dieet vs. training

[Gesteld op: 23-11-2011]

Toelichting:
Vanaf 2de week van okt. ben ik bezig met een shred dieet (brinta/ WHEY/ kip/vis/past) en train 5x per week. ik ben in 9 weken wel al 15kg afgevallen maar wil nu graag spieren gaan opbouwen. Ik heb het idee dat ik geen goede stuctuur opbouw in mijn trainen heb en wil hier graag wat advies over. Ik doe nu dagelijks beginnen met 10min cardio als warming up doe dan mijn standaard rondje qua apparaten, dan mijn buikspieren en als afsluiting weer 10min cardio. Nou heb ik begrepen dat je bepaalde spiergroepen dagelijk moet afwisselen terwijl ik nu elke dag hetzelfde doe qua oefeningen. Ik doe ook alle oefeningen met apparaten en volgens mij is het beter om ook oefeningen met losse gewichten enzo te doen maar heb hier ook totaal geen ervaring mee. Alvast bedankt voor het nakijken. Grt arran
Antwoord:
Hoi Arran,

Allereerst, petje af dat je zoveel bent afgevallen, je bent op de goede weg!
Je hebt helemaal gelijk!! Je kunt beter trainen met losse gewichten en olympic bars, veel en veel effectiever!! Door middel van losse gewichten en olympic bars word er van je lichaam gevraagd zich te balanseren dus je traint meerdere spiergroepen tegelijk.  Door middel van apparaten isoleer je een bepaalde spiergroep waardoor andere spiergroepen als het ware worden buitengesloten. 

Het is goed dat je met circuit training bent begonnen maar omdat je lichaam sterker is geworden en gewend is geraakt aan een bepaalde routine is het nu tijd om krachttraining te doen met over het algemeen losse gewichten en barbells.
Belangrijk om te weten is dat je tegenovergestelde spiergroepen moet trainen om een goed postuur aan te houden dus een voorbeeld van een trainingsschema zou zijn:

10 min. warming up door middel van cardio oefening

Barbell squat              & nbsp;               8-12 herhalingen             & nbsp;         1-3 sets
Dumbell lunges bicep curl             8-12 herhalingen             & nbsp;         1-3 sets
Stiff deadlift             &nbs p;                 8-10 herhalingen             & nbsp;         1-3 sets
Shrug               ;                          8-12 herhalingen             & nbsp;         1-3 sets
Standing calf raises                       8-12 herhalingen             & nbsp;         1-3 sets
Hanging leg raises                         8-12 herhalingen             & nbsp;         1-3 sets
Medicine ball oblique crunches       8-12 herhalingen             & nbsp;          1-3 sets
Barbell upright row              &nb sp;       8-12 herhalingen             & nbsp;          1-3 sets
Triceps cable extension             &nb sp;  8-12 herhalingen             & nbsp;          1-3 sets
Dumbell medial deltoid lateral raise  8-12 herhalingen             & nbsp;          1-3 sets
Cable bicep curl              &n bsp;            8-12 herhalingen             & nbsp;          1-3 sets

Dit zijn al heel wat oefeningen waar je zeker wat aan zult hebben. Belangrijk is dat je let op techniek en postuur. Als je hulp nodig hebt bij je techniek kun je op youtube de oefeningen analyseren, je sportschool om hulp vragen en je kunt mij ook te allen tijde raadplegen.
Succes!
groetjes,

Joy








Beantwoord door:
Joy
profielpagina


Gerelateerde vragen aan shred dieet vs. training:

In welke dieeten past een koolhydraatarm brood?
      [Gesteld in Voeding]
2009-11-04 08:46:38
Nog even een reactie op uw laatste antwoord...
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2011-07-08 16:25:31
Hoe val ik gezond af?
      [Gesteld in Kickboksen]
2010-02-10 21:31:33
Effectief in de sportschool
      [Gesteld in Fitness]
2012-04-27 23:08:52
Hoe kan ik zwemmen en krachtsport goed combineren?
      [Gesteld in Krachtsport]
2009-04-01 11:19:47

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 8.9 (102x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258130
    Beheerders:  1028

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+