Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

wat zijn de kosten n.a.v.uitreden vof.

[Gesteld op: 30-10-2011]

Toelichting:
vof met oudste broer, is uitgeteden, afkoopsom al berekend, bedrijfshal ter waarde van 200.000, dit pand staat al voor 50% op mijn naam. Moet ik overdrachtsbelasting gaan betalen? indien ja hoeveel? Moet ik eigenlijk wel een uittredings akte laten maken bij een notaris? Wat zijn hiervoor de kosten? met vriendelijke groet Ronald
Antwoord:

Bij beeindiging van een VOF wordt het aangeraden de afspraken op papier te zetten in de vorm van een beeindigingsovereenkomst, maar noodzakelijk is dit niet. Dit kan gewoon onderling worden geregeld, een notaris behoeft daar niet voor te worden ingeschakeld. Dat is anders als er onroerend goed moet worden toebedeeld, zoals in uw geval. Alleen een notaris kan daarbij zorgen voor de juiste tenaamstelling van het onroerend goed.
Volgens mij behoeft er geen overdrachtsbelasting betaald te worden omdat er sprake is van overdracht van een deel van een onderneming. Een notaris kan u daar over informeren, evenals over zijn kosten.

 

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan wat zijn de kosten n.a.v.uitreden vof.:

Mag het incassobedrag verschillen van vonnisbedrag
      [Gesteld in Incasso]
2012-06-12 10:21:52
incassokosten
      [Gesteld in Incasso]
2009-06-17 18:45:52
Mijn ex betaald mij kinderalimentatie.
      [Gesteld in Alimentatierecht]
2012-02-16 21:24:11
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Wat valt precies onder bijkomende kosten?
      [Gesteld in Omzetbelasting]
2009-06-08 14:24:09

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (897x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257265
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+