Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel » Verzekeringen » Schadeverzekeringen
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Schadeverzekeringen en krijg online een antwoord van de specialist in Schadeverzekeringen

Zelf een vraag over Schadeverzekeringen? Klik hier.
Meer vragen over Schadeverzekeringen.
De huidige beheerder van de rubriek Schadeverzekeringen:
Naam: Jolanda Sewalt
Bedrijf: Schadekantoor.nl
Reactiesnelheid: 12 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Jolanda Sewalt vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over SchadeverzekeringenVragen over Schadeverzekeringen via RSS. Klik hier.
RSS over Schadeverzekeringen op jouw website?Vragen over Schadeverzekeringen op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over SchadeverzekeringenVragen over Schadeverzekeringen via E-mail. Klik hier.

Als we niet tevreden zijn over expert?

[Gesteld op: 17-10-2011]

Toelichting:
goedendag..

Er is bij ons in 2009 ingebroken.. en e.a mee genomen. zoals sieraden.. Gelukkig had ik overal bonnen en bewijzen heeft verzekering netjes uitbetaald. Nu is er in augustus weer ingebroken.. heb ik weer alles kunnen aantonen behalve mijn laptop had ik geen aankoopbewijs meer. Alleen video beelden op mijn telefoon dat ik wel een laptop in mijn bezit had.. Exper deed heel onvriendelijk en zei dat hij de rapport zo door zou sturen naar de verzekeringsmaatschappij en dat hun het verder zouden onderzoeken? IK vond hem zo onvriendelijk en deed overal moeilijk om. Terwijl wij al emotioneel in el kaar zijn geklapt en thuis niet meer durven te wonen? Wat zijn mijn rechten tov verzekering en exper.. Heb nog niets van ze gehoord elke keer als ik ze bel krijg ik als antwoord u krijgt bericht? HOelang zal de afwikkeling duren? Bedankt
Antwoord:
Wat zijn uw rechten tov de verzekeraar en de expert?

Qua behandeling: u mag verwachten dat u als een klant wordt behandeld. Niets meer maar zeker niets minder. Zelf zeg ik altijd dat de klant koning is en dat de koning ook mag worden verteld dat het koninkrijk grenzen heeft. Als een klant zich onbetamelijk gedraagt mag/moet hem dat worden uitgelegd. Evenzo geldt dat voor de verzekeraar en de expert die door hem is ingeschakeld. Die heeft zich zo te gedragen zoals wij dat van elkaar mogen verwachten. Gedraagt hij zich onheus, onverschillig, wellicht agressief dan kunt u daarover terecht klagen bij zijn opdrachtgever, de verzekeraar. En in uw schoenen staande zou ik dat ook zeker doen. De expert dient niets meer/minder te doen dan de door u opgegeven oorzaak/toedracht te controleren en de omvang van de schade - in overleg met en met uw akkoord - vast te stellen. Vervolgens stuurt hij zijn rapport naar de verzekeraar. Deze bepaalt of en welk bedrag er wordt uitgekeerd.

U mag van de expert verwachten, dat hij zo spoedig mogelijk zijn bevindingen rapporteert aan de verzekeraar. En dat kan en mag best een paar dagen of een week duren. Vervolgens dient een verzekeraar binnen een bepaalde termijn na ontvangst van alle relevante stukken een standpunt te bepalen. Dat standpunt kan zijn: een afwijzing of een (gedeeltelijke) betaling. In de polisvoorwaarden staat de termijn opgenomen waarbinnen de verzekeraar dat standpunt moet innemen. Ik ken de voorwaarden van uw verzekeraar niet, maar meestal is die termijn 4-6 weken.

U hoeft zich niet te laten afschepen door nietszeggende toezeggingen van de verzekeraar. Vraag hen concreet op welke (relevante) stukken ze nog wachten. Is dat het expertiserapport dan kunt u aangeven dat u alle stukken heeft aangeleverd en dat u niet begrijpt waarom de expert niet heeft gerapporteerd. U kunt gerust aangeven dat u van de verzekeraar verwacht dat hij de expert achter de broek zit.
Zijn het andere stukken vraag dan welke stukken. Wellicht kunt u die aanleveren. Is alles binnen dan kunt u aangeven dat u graag zsm een standpunt wenst. Maar weet wel dat de verzekeraar u kan wijzen op de termijn.

Ik hoop u met dit uitgebreide advies verder te hebben geholpen.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Schadeverzekeringen:
Schadehulp


Gerelateerde vragen aan Als we niet tevreden zijn over expert?:

Moet Unive de gasdempers vergoeden?
      [Gesteld in Autoverzekering]
2009-01-09 23:49:47
Geen dekking CAR polis
      [Gesteld in Schadeverzekeringen]
2010-03-29 22:00:30
Vidi Expertise
      [Gesteld in Schadeverzekeringen]
2013-04-09 20:32:17
Vergoed verzekering dit
      [Gesteld in Schadeverzekeringen]
2013-05-29 16:16:01
Vidi Expertise
      [Gesteld in Reisverzekering]
2013-05-31 10:10:37

Gemiddelde score Schadeverzekeringen: 8.6 (43x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+