Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Hoe voer ik de verschillende oefeningen uit?

[Gesteld op: 20-01-2008]

Toelichting:
Hallo,patrick nog eens... voor zover de borstoefeningen is het duidelijk.Maar je kunt daar ook nog andere oefeningen op doen...(ik weet dat dat op de foto moeilijk te zien is).
Als ik ga zitten heb ik boven mij nog :
1.een gekrulde baar zitten om naar onder te trekken,of die smalle baar(kan verwisseld worden)
2.onder heb je nog een baar wat je naar boven kan trekken als je op het toestel zit.(Ik denk voor bisceps)Maar ik denk dat je die ook anders kan gebruiken als je voor het toestel gaat zitten of bijvoorbeeld staan.
3.en onderaan die onderste sponzen wat je ziet kan je ook naar voren/boven duwen met je benen.

Mijn vragen:
1.welke spiergroepen kan ik allemaal trainen
2.welke verschillende oefeningen per spiergroep.
3.Hoe moet ik deze verschillende oefeningen uitvoeren op een correcte manier
4.Met hoeveel kilo mag ik de verschillende oefeningen belasten om te beginnen.

ps. website waar je een grote foto van het toestel kan zien is : http://www.all4fitness.nl/product_info.php?cPath=27&products_id=278

Alvast bedankt
Antwoord:
Ik zie nu pas dat een heel stuk van mijn vorige antwoord, na de opmerking over het kabelsysteem, is verdwenen.
Dus overnieuw dan maar:

De rug:
Die lange bar boven is voor de rug. Belasting op 20 kilo.
Breed vastpakken met de duimen naar binnen. Recht eronder zittend trek je de bar naar je nek.
Door te gaan verzitten komt de bar een beetje voor je te zitten. Ook nu breed vastpakken als boven, maar nu trek je hem naar je borst: niet proberen lager te trekken dus. Als derde oefening pak je de bar nu smal vast met de duimen naar buiten, en zittend op de zelfde plaats als bij de vorige oefening, trek je de bar weer naar je borst.
De laatste doen we met de onderste bar. Gebruik ook hier de lange bar. Ga er tegnover op de grond zitten, pak de bar breed vast met de duimen naar binnen. Beweeg je bovenlichaam niet en trek de bar naar je toe. Ook hier 20 kilo belasting.

Triceps:
Doe de korte bar aan de bovenste kabel. Belasting 10 kilo.
Eerste oefening: pak de bar vast met de duimen naar binnen. Trek hem naar beneden zodat je je bovenarmen op het schuine plankje kunt neerleggen. Je armen zijn nu gebogen, de bovenarmen plat op het plankje. Nu strek je armen zonder je bovenarmen los te laten komen van het plankje.
Tweede: Belasting indien mogelijk op 7,5 kilo. Pak de bar nu met de duimen naar buiten. Verder als boven.

Biceps:
Nu doen we de korte bar weer aan de onderste kabel. Belasting 10 kilo.
Pak de bar vast met de duimen naar buiten. Leg de bovenarmen weer op het schuine plankje en trek de korte bar door je armen te buigen naar je schouders. Je bovenarmen blijven daarbij plat op het plankje liggen.
De tweede is alleen anders omdat de duimen nu naar binnen wijzen. Indien nodig de belasting op 7,5 kilo.

Benen:
Belasting 10 kilo.
Ga zitten met je knieholtes om de bovenste spons, zoals je die noemt, en haak je voeten achter de onderste. Strek nu je benen.

Schouders:
Belasting 15 kilo.
Ga nu voor het apparaat staan, met de korte bar aan de onderste kabel. Pak de bar met de duimen naar binnen en de handen dicht bij elkaar. Trek de bar omhoog richting schouders, maar let op!
De beweging komt uit je schouders, dus moet je eigenlijk alleen tillen met je bovenarmen. Die trek je dan ook zo hoog door, zodat je ellebogen zo hoog mogelijk komen. Je onderarmen blijven daarbij onder de bovenarmen en de bar mag ook niet verder komen dan ergens onder de kin.
Helaas is dit de enig mogelijke schouderoefening die je kunt doen.

Bij alle oefeningen is het natuurlijk wel zo dat je ze doet zoals in het eerste antwoord, dus 3 x 10 tot 12 keer. Als een oefening goed gaat en te licht wordt voor je gevoel, dan verhoog je de belasting in stapjes van 2,5 kilo.
De genoemde belasting is om te voorkomen dat je erge spierpijn krijgt. Ga er dan in het begin niet overheen.

Slotopmerking:
Het zou niet gek zijn als je een setje handgewichten (dumbells) zou aanschaffen, liefst instelbaar met een setje schijven. Daarmee kun je nog diverse andere oefeningen doen, ondermeer voor je borst, schouders en biceps/triceps.
Jammer dat je zo te zien geen mogelijkheid hebt ook de achterkant van je benen te doen.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Hoe voer ik de verschillende oefeningen uit?:

hoe krijg ik dunne benen en een patte buik ?
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-06-25 17:35:32
Mijn kitten eet alleen kip en tartaar .
      [Gesteld in Kattenvoeding]
2009-08-30 21:30:13
Kitten van 9 weken spuugt en heeft diarree wat nu?
      [Gesteld in Kattenvoeding]
2009-09-01 11:29:40
kan u iets over de brandweerauto vertellen
      [Gesteld in Brandweer]
2009-11-08 14:10:21
Hoe leer ik 't bijten van duitse herder af
      [Gesteld in Hondengedrag]
2010-06-16 22:09:11

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+