Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

ik heb een eet/training schema nodig?

[Gesteld op: 16-01-2008]

Toelichting:
ik ben 196 lang slank postuur 80 kilo en vrij droog en doe nu een paar maandjes trainen en merk dat ik regelmaat nodig heb dus denk dat een goed schema me daarbij helpen kan.
Antwoord:
Bij het eten is het belangrijk dat je zeker drie maaltijden per dag eet. Sla dus geen maaltijd over! Waar je op moet letten:
Voldoende goede koolhydraten zoals brood, pasta, aardappelen, maar geen suikers .
Voldoende, maar niet teveel vet en liefst van de goede soort. Denk dan aan enkelvoudig en meervoudig onverzadigd en omega 3 en 6.
Extra eiwitten in de vorm van mager vlees, eventueel eiwitshakes waarvoor je het poeder in de meeste goede sportscholen/winkels kunt kopen. Deze shakes kun je ook als tussendoortje nemen.

Wat het trainen betreft:
Ga minimaal 2 maal per week trainen. Liever nog 3 maal, maar dan zo dat je alles 2 maal in de week traint, volgens dit schema:

Dag 1:
Borst
Schouders
Biceps
Benen (zowel quadriceps als hamstrings als kuiten!)

Dag 2:
Schouders
Triceps
Rug
Benen (als boven)

Dag 3:
Borst
Triceps
Rug
Biceps

Mogelijke combinaties:

Dag 1:
Bij de benen kun je afwisselend een setje quadriceps en een setje hamstrings doen (leg extension en legg curl dus). Vervolgens squatten of legg press. Sluit af met de kuitenmachine.

Dag 2:
Zie maandag.

Dag 3:
Je kunt je rug en borst in een vorm van supersets doen. D.w.z. dat je steeds twee oefeningen selecteert, waarvan een voor de rug en een voor de borst. Vervolgens doe je een setje voor de rug en vervolgens een setje voor de borst. Vervolgens weer een setje rug en een setje borst.
Zo werk je alle oefeningen af.

Hetzelfde kun je ook met de biceps en triceps doen.



Hou steeds een dag rust tussen twee trainingsdagen.

Omdat je vrij mager bent moet je zuinig zijn met je energie. Train daarom bij voorkeur niet langer dan ongeveer een uur. En doe alle oefeningen in 3 setjes van 6 tot 8 herhalingen waarbij je een zodanig gewicht kiest dat je de laatste herhalingen van de laatste set nog nŔt kunt halen.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan ik heb een eet/training schema nodig?:

Hoe vaak trainen?
      [Gesteld in Krachtsport]
2007-12-14 09:28:46
is mijn trainingsschema goed?
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-23 22:38:44
gebruikersbesluit
      [Gesteld in Bouwregelgeving]
2010-06-03 14:00:21
Buitenlandse partner naar Nederland halen.
      [Gesteld in Vreemdelingenrecht]
2012-01-29 17:15:16
Man 22, voedingsschema om aan te komen
      [Gesteld in Voeding]
2012-04-01 16:12:48

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+