Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Personeel & Organisatie » Personeel & Organisatie-Zeeland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Personeel & Organisatie-Zeeland en krijg online een antwoord van de specialist in Personeel & Organisatie-Zeeland

Zelf een vraag over Personeel & Organisatie-Zeeland? Klik hier.
Meer vragen over Personeel & Organisatie-Zeeland.

Beheerder worden?

De rubriek Personeel & Organisatie-Zeeland heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Personeel & Organisatie-Zeeland Klik hier.

RSS over Personeel & Organisatie-ZeelandVragen over Personeel & Organisatie-Zeeland via RSS. Klik hier.
RSS over Personeel & Organisatie-Zeeland op jouw website?Vragen over Personeel & Organisatie-Zeeland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Personeel & Organisatie-ZeelandVragen over Personeel & Organisatie-Zeeland via E-mail. Klik hier.

Van huishoudelijk medewerker naar zorg..

[Gesteld op: 26-07-2011]

Toelichting:
Ik werk nu 7jaar voor een zorginstelling. Eerst 3 jaar voor het restaurant van deze zorginstelling waarna ik boventallig werd en toen ingezet op de verpleegafdeling voor dementerende ouderen. Er was geen andere meer passende functie beschikbaar. Ik werd daar ingezet als huishoudelijk medewerkster met een paar kleine zorghandelingen zoals eten toedienen aan mensen die mentaal en fysiek niets meer kunnen, koken, schoonmaak e.a lichte werkzaamheden. Geheel niet mijn keus maar moest wel. Ik heb er toen alles aan gedaan om ander werk te vinden buiten de instelling maar gezien mijn leeftijd lukte dat niet. Ik heb een vaste aanstelling en toen ik op de verpleegafdeling kwam heb ik met mijn leidinggevende een paar mondelinge afspraken gemaakt o.a dat ik geen avonden en weekenddiensten zou doen. En hoefde ik ook geen mensen te verschonen en wassen. Dat was mijn grootste angst want dat is helemaal niks voor mij. Na 2 jaar kreeg ik binnen de stichting een baan aangeboden bij schuldhulpVerlening waar na 3 maanden bleek dat ik terug kon naar de verpleegafdeling omdat men geen tijd had om mij in te werken. Teruggekomen was het de afspraak dat ik dan naar een schaal lager zou gaan omdat ik te hoog ingeschaald was in de tijd dat ik in het restaurant stond. Nu werd er eindelijk afgesproken met leidinggevende en p&o dat er verder niet meer met mij heen en weer gegooid zou worden en dat ik op de afdeling kon blijven (ik was daar eerst ook boventallig). Omdat ik geen mensen hoefde te wassen heb ik andere taken overgenomen van mijn collega's zoals de bestellingen doen voor alle zes de woonkamers van mijn afdeling. Dit levert efficiëntie en besparing op. Nu is mijn leidinggevende overspannen en zijn wij aan onze 2e vervanger bezig. En deze vertelde mij dat ze over haar begroting gaat en ik daardoor nu moet kiezen om wel mensen te gaan wassen, ik word daar dan in opgeleid, of om naar iets anders te zoeken binnen de stichting. Ik voel er niks voor om dit te gaan doen. Hoe zit het nu met die gemaakte afspraken, gelden die nu niet meer? Ik heb geen zorgachtergrond maar ben toch een heel eind meegegaan met wat zij van mij verlangden. Wat kan ik doen?
Antwoord:
Geachte mevrouw/mijnheer,

Uitgangspunt is dat een werkgever niet zomaar op gemaakte afspraken mag terugkomen. Dat kan anders zijn als hij een dringend belang daarbij heeft en hij u een redelijk aanpassingsvoorstel doet. 

Of de werkgever zich in uw geval redelijk opstelt, kan ik aan de hand van uw vraag niet goed inschatten. Mocht u nader advies behoeven, dan kunt u mij bellen op onderstand telefoonnummer voor kosteloos advies.

Benadrukt moet worden dat het bovenstaande een eerste inschatting is gebaseerd op de beperkte informatie die u ons heeft verstrekt. Wij moeten over meer gegevens beschikken om uw vraag definitief te kunnen beantwoorden. Verwezen zij in dit verband ook uitdrukkelijk naar de onderstaande disclaimer. Met vriendelijke groet,   Peter Pijpelink
Advocaat/ Legal Counsel

Nobus Advocaten
T + 31 115 617 733
F + 31 115 614 968
pijpelink@nobusadvocaten.nl 

DISCLAIMER: IN DIT E-MAILBERICHT IS ENKEL UW VRAAG IN ALGEMENE ZIN BEANTWOORD. DIT BERICHT IS GEEN JURIDISCH ADVIES. U MAG NIET VERTROUWEN OP DE JUISTHEID VAN DIT BERICHT. NOBUS ADVOCATEN IS NIET AANSPRAKELIJK ALS U SCHADE LIJDT DOORDAT U OP DE JUISTHEID VAN DIT BERICHT VERTROUWT. 
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Van huishoudelijk medewerker naar zorg..:

€ 4000 schuld door niet betalen ziekenfondspremie.
      [Gesteld in schulden & inkomen]
2010-04-12 13:09:47
Heb ik recht op mantelzorg
      [Gesteld in Mantelzorg]
2012-04-25 20:11:44
ik wil weten of ik recht heb op een verdoeding daa
      [Gesteld in Mantelzorg]
2014-01-22 16:22:28
WAO en PGB
      [Gesteld in Advocaten-Zuid Holland]
2015-12-10 00:02:53
Wat kan ik nog doen?
      [Gesteld in schuldadvies & schuldbegeleiding]
2012-08-16 23:14:05

Gemiddelde score Personeel & Organisatie-Zeeland: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257313
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+