Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Recreatie » Modelbouw » Vliegtuigen
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Vliegtuigen en krijg online een antwoord van de specialist in Vliegtuigen

Zelf een vraag over Vliegtuigen? Klik hier.
Meer vragen over Vliegtuigen.
De huidige beheerder van de rubriek Vliegtuigen:
Naam: Pascal
Bedrijf: Jkj
Reactiesnelheid: 78 uur
Waardering: 6.3 (van max. 10)
Meer informatie over Pascal vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over VliegtuigenVragen over Vliegtuigen via RSS. Klik hier.
RSS over Vliegtuigen op jouw website?Vragen over Vliegtuigen op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over VliegtuigenVragen over Vliegtuigen via E-mail. Klik hier.

Waarom het ontijzen van de vliegtuigen ?

[Gesteld op: 15-07-2011]

Toelichting:
Bij barre vrieskou moeten soms de vliegtuigen op de grond ontdoen worden van ijs.
Nu vliegtuigen vliegen soms op een hoogte van 8.000, 10.000 of 12.000 meter hoogte
met een temperatuur van -80░Celsius.
Ik veronderstel dat daar ook mag gesproken worden van ijsvorming op het vliegtoestel.
Hoe wordt dit toestel dan ontijst ?
Antwoord:
Vliegtuigen worden inderdaad ijsvrij gemaakt op de grond. Dit gebeurt meestal door glycol over de vliegtuigen heen te sproeien en het vliegtuig moet dan binnen een bepaalde tijd in de lucht zijn om bevriezing van primaire delen te voorkomen. In de lucht is dit middel echter uitgewerkt en wordt door middel van hete lucht (bijvoorbeeld) een vleugel ijsvrij gehouden. Vanaf de motoren wordt hete lucht afgetapt en dit wordt via een buis met gaatjes door de vleugelvoorrand geblazen. Alleen de vleugelvoorrand ijsvrij houden is noodzakelijk omdat er als er geen ijs op de vleugelvoorrand zit, er vrijwel geen kans is dat er zich op de rest van de vleugel ijs vormt. Ook wordt de motorinlaat op deze manier verwarmd. Ook hier is er alleen verwarming in de voorkant en zo vormt er zich geen ijs in de rest van de motor. Op bijvoorbeeld de Fokker 50 zit een rubber vleugelvoorrand. Deze wordt met een bepaalde interval opgeblazen en zo wordt eventueel ijs verwijderd. Bij een propeller zit er een stukje die verwarmd kan worden en er ook geen ijs kan worden gevormd. De ramen van een vliegtuig worden ook verwarmd. Dit is om te voorkomen dat er ijs op de ramen groeit maar ook om de ramen minder bros te maken door de extreme kou.
Beantwoord door:
Pascal
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Waarom het ontijzen van de vliegtuigen ?:

Waarom droom ik over neerstortende vliegtuigen?
      [Gesteld in Droomuitleg]
2007-09-13 12:51:13
Wat betekend mijn droom?
      [Gesteld in Droomuitleg]
2007-11-21 12:23:51
Dromen over vliegtuigen/vliegtuigcrash
      [Gesteld in Geesteswetenschappen]
2010-06-26 23:12:10
Beginner, interesse in spiegelreflex
      [Gesteld in Amateur fotografie]
2010-09-25 20:24:40
kruishoogte van een passagiersvliegtuig
      [Gesteld in Vliegtuigen]
2012-05-17 15:50:38

Gemiddelde score Vliegtuigen: 6.3 (33x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257257
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+