Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Debiteurenbeheer
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Debiteurenbeheer en krijg online een antwoord van de specialist in Debiteurenbeheer

Zelf een vraag over Debiteurenbeheer? Klik hier.
Meer vragen over Debiteurenbeheer.
De huidige beheerder van de rubriek Debiteurenbeheer:
Naam: Geert leusman
Bedrijf: St.bureau voor schuldenpreventie
Reactiesnelheid: 116 uur
Waardering: 7.5 (van max. 10)
Meer informatie over Geert leusman vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DebiteurenbeheerVragen over Debiteurenbeheer via RSS. Klik hier.
RSS over Debiteurenbeheer op jouw website?Vragen over Debiteurenbeheer op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DebiteurenbeheerVragen over Debiteurenbeheer via E-mail. Klik hier.

Uitkering schade gestort op verkeerde rekening!

[Gesteld op: 08-07-2011]

Toelichting:
Ten einde raad vraag ik mij af of u mij kunt helpen.
Sinds 2007 is mijn betaalrekening (privé limiet plus) van de ABN bank (tevens zonder een waarschuwing vooraf!) overgenomen door Solveon, dit vanwege een saldotekort.

Ik betaal maandelijks een bedrag van 200,- om het tekort af te lossen en betaal altijd stipt op tijd.

Ik heb geen achterstanden in mijn betalingen bij Solveon.

Enige tijd geleden zijn wij met onze kinderen overvallen en daarbij zijn spullen ontvreemd.

Wij hebben slachtofferhulp ingeschakeld en onze reisverzekering aangesproken.
Op 30 juni heeft de verzekeringsmaatschappij Unigarant een fout gemaakt door een bedrag over te maken naar het verkeerde bankrekeningnummer, wat inmiddels al een aantal jaar overgenomen is door Solveon.
Unigarant is onzorgvuldig omgesprongen met mijn schadeformulier want daar in staat het juiste rekeningnummer vermeld. Ik heb diverse telefoongesprekken gevoerd met Unigarant maar deze kunnen (of willen) niets doen zeggen ze, al erkennen ze wel de fout.
Ik heb direct contact opgenomen met Solveon en gevraagd of het bedrag teruggestort kan worden.
Solveon weigert het bedrag terug te boeken naar Unigarant.
Er is mij door Solveon te kennen gegeven dat zelfs wanneer dit geld niet voor mij was bestemd het niet teruggeboekt kan worden en Unigarant een vordering op mij kan doen.
Ik kan nu niet bij het bedrag doordat deze rekening bij Solveon is geblokkeerd, het geld is bestemd voor de door mijn gezin geleden schade. beide fietsen van mijn kinderen zijn gestolen, geld, spelletjes en zelfs kleding etc.
Nogmaals: mijn betalingen/aflossingen bij Solveon incasso lopen stipt, zijn altijd op tijd en ik heb daar ook geen achterstanden.
Het enige wat ik vraag is dat het bedrag wordt teruggeboekt naar Unigarant zodat deze het naar mijn juiste rekeningnummer kunnen overmaken en ik daar mijn schade van kan betalen!
Ik loop zowel bij Unigarant als bij Solveon incasso tegen een muur aan, beide instanties weigeren.
Waar sta ik in mijn recht? En sta ik ook daadwerkelijk in mijn recht bij één van de partijen?
En heeft Solveon het recht dit geld te houden?
Unigarant zegt dat ze aan hun betalingsverplicht hebben voldaan maar geven toe een fout te hebben gemaakt.
Medewerking van Unigarant is uitgesloten, aldus de chef van de afdeling.
Het gaat om een bedrag van 2.346,64 euro en is overgemaakt op een door Solveon geblokkeerde rekening met een roodstand.
hoe krijg ik mijn geld terug?
Antwoord:

Geachte vraagsteller,

Wegens een technische storing kon ik uw vraag niet eerder kon beantwoorden waarvoor mij n verontschuldiging. Zoals ik uit uw verhaal opmaak ligt de fout bij Unigarant. Zij behoren dan ook die fout te herstellen en Solveon aan te spreken op een onrechtmatige betaling. Mijn advies is nogmaals Unigarant schriftelijk in kennis te stellen en te verzoeken om het geld dat aan u toekomt op het juiste nummer over te maken. Het kan toch niet zo zijn dat Unigarant zo makkelijk met haar fouten omgaat. Tevens vind ik het vreemd dat geld op een geblokkeerde rekening kan worden bijgeschreven. Unigarant had die boeking retour moeten ontvangen met de mededeling "rekening onbekend/ geblokkeerd "

Een brief Unigarant met daarin uw verzoek om de gelden alsnog op uw rekening bij te schrijven is mijn advies. Stelt u in die brief ook een termijn van 14 dagen. Mochten zij hieraan niet voldoen neemt u dan even telefonisch comtact met mij op zodatr ik u advies kan geven. Ons telefoonnummer vindt u op www.afa-incasso.nl U kunt mij ook een mail sturen met daarin uw telefoonnummer info@afa-incasso.nl

Met vriendelijke groet,

Kees van Belle
afa | incasso

 

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Debiteurenbeheer:
Creditmanagement


Gerelateerde vragen aan Uitkering schade gestort op verkeerde rekening!:

vliegtuig vertraging claim indienen
      [Gesteld in Europees recht]
2010-02-21 11:39:20
Weet u iets over planschade? wanneer krijg je dat?
      [Gesteld in Bouwregelgeving]
2010-07-13 12:37:23
2 keer eigen risico
      [Gesteld in Verzekeringsrecht]
2014-03-22 15:33:26
uitbetaling schade
      [Gesteld in Autoverzekering]
2011-08-19 17:57:54
aansprakelijkheid
      [Gesteld in Aansprakelijkheidsrecht]
2012-05-26 00:31:32

Gemiddelde score Debiteurenbeheer: 7.5 (2x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+