Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.
De huidige beheerder van de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding:
Naam: Joy
Bedrijf: Njoyfitness
Reactiesnelheid: 48 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Joy vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

Zijn Soja-eiwitten goed voor je?

[Gesteld op: 05-07-2011]

Toelichting:
Hallo,

Ik ben Manuel, 19 jaar oud, weeg 82 kilo en ga sinds kort naar de sportschool. Ik wil een buikje wegwerken en wat meer spieren kweken. Nu heb ik mij ook door iemand om laten praten om eiwitpoeder te gaan nuttigen. Daarom heb ik gisteren soja-eiwitpoeder gekocht. Maar hoeveel moet ik ongeveer binnenkrijgen wil ik mijn spieren wat laten groeien en helpen sjoa-eiwitten beter dan gewonen eiwitten?

Ik ga ongeveer 2-3 dagen in de week naar de sportschool, 1,5 uur per dag. Verder beweeg ik ook nog een halfuur per dag.
Ik neem omgeveer 2 eetlepels eiwitpoeder per dag, gelijk 's morgens als ik uit bed kom.
Verder eet ik soms kip, gebakken of gekookte ei, yoghurt, kalkoen, rijst, andere pasta's en drink ik elke dag wel 2 glazen melk.
Kan ik het hiermee redden om binnen een paar maanden verschil te zien aan m'n spieren of ben ik te optimistisch?
Antwoord:
Hoi Manuel,

Het is inderdaad goed om proteine in te nemen als je traint voor onder andere groei, herstel en het bevat belangrijke vitaminen en mineralen die een belangrijke bijdrage leveren aan het lichaam. 

Je kunt beter WHEY proteine nemen dan Soy proteine. Er zijn verschillende studies gedaan door onder andere the 'Shanxi Medical College' in China en Harvard University waaruit geconcludeerd wordt dat WHEY proteine het beste is om in te nemen.

Soy proteine poeder heeft een aantal pluspunten maar de nadelen wegen veel zwaarder, vooral als je teveel inneemt. Ik zal hieronder in het kort samenvatten wat een aantal nadelen (kunnen) zijn van soy proteine :
- Je cholesterol wordt hierdoor omlaag gebracht wat serieuze problemen kan veroorzaken zoals een depressie en agressiviteit
- Als je teveel Soya inneemt kun je Alzheimer krijgen
- Soya heeft een hoge manganese waarde en als je lichaam teveel opneemt kan het  giftig zijn en schade  aan de hersens veroorzaken
- Het heeft omega 6 vetten wat zeer slecht is voor je gezondheid
- Soya heeft een hoge waarde aan 'phytic acid' waardoor de opname van belangrijke mineralen zoals magnesium, calcium en ijzer worden geblokkeerd
- Verlaagd eiwit vertering dat kan leiden naar chronische tekorten in de opname van aminozuren
Als je toch soya wilt innemen kun je beter soya innemen verwerkt in voedsel.

WHEY proteine daarentegen heeft velen voordelen en ik zal hieronder een paar voordelen samenvatten:
- Het scoort het hoogst met betrekking tot de compositie van amino zuren en amino zuren hebben veel positieve effecten op het lichaam
- Het wordt sneller geabsorbeerd door het lichaam waardoor de amino zuren in het lichaam snel verhogen wat belangrijk is tijdens je work out (hierdoor kun je langer trainen) en zorgt voor herstel na de training
-Het vermindert lichaamsvet
- Het verhoogt je IGF-1,  een chemicaal in je lichaam die bijdraagt aan spieropbouw (groei)
- Verbeterd je fysieke prestaties
- Het maakt je scherper
- Heeft toegevoede waarde aan je immuunsysteen
- Heeft anti-verouderingseffecten omdat je dmv WHEY proteine meer 'gluthatione' produceert wat een anti-oxidant is.
- Door middel van WHEY proteine kun je bepaalde ziektes voorkomen en behandelen

Whey proteine is wel wat duurder maar het is een investering in je lichaam dus je zal voor jezelf moeten afwegen wat belangrijker is. In grote lijnen moet je 1 gram per kilogram binnen krijgen. In je voeding zit ook proteine verwerkt dus als ik jou was zou ik een eetschema maken en analyseren hoeveel proteine er verwerkt zit in je voedsel waarna je kunt vaststellen hoeveel scoops WHEY proteine je lichaam nog nodig heeft.

Je kan zeker binnen een aantal maanden verschil zien, zolang je maar effectief traint. Hiermee bedoel ik goeie techniek, efficiente oefeningen, goeie voeding en rust.

Succes met trainen!

Groetjes,

Joy


Bronnen:
boek: 'International sports and science association'
http://www.healingdaily.com/detoxification-diet/soy.htm
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2004/04/21/soy-health.aspx
Beantwoord door:
Joy
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Zijn Soja-eiwitten goed voor je?:

Online verzekering afsluiten
      [Gesteld in Verzekeringen]
2006-09-01 13:23:46
Ondermaats presterende werknemer
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:33:31
Eerder stoppen met werken
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:20:27
Adverteren in Yahoo!?
      [Gesteld in Search Engine Advertising]
2007-03-12 23:23:03
Laptop geeft donker scherm.
      [Gesteld in Laptops]
2006-09-18 16:39:14

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 8.9 (102x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258138
    Beheerders:  1029

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+