Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

automatische verlenging overeenkomst b2b

[Gesteld op: 22-06-2011]

Toelichting:
Ik heb op dit moment een confict met mijn afval verwerker. vorig jaar een contract voor 1 jaar afgesloten. 4 maanden geleden opgezegd. Nu de datum van afloop contract dichterbij komt (1 juli) schermen ze ineens met de algemene voorwaarden. Opzijgtermijn van minimaal 6 maanden maar liefst. Wordt er niet opgezegt dan wordt het contract met de duur van 24 maanden verlengd. 2 jaar!! Mag men bij een jaarcontract een opzegtermijn van 6 maanden hanteren en mag een contract voor een jaar stilzwijgend met 2 jaar worden verlengd?
Voor zover ik weet is het ook zo dat als de voorwaarden van contracten veranderen de overeenkomsten niet meer geldig zijn en ontbonden mogen worden. zoals prijswijzigingen. Nu is het zo dat de prijzen die worden gehanteerd licht afwijken van de afgesloten overeenkomst. Ik vermoed dat ze een prijsverhoging hebben doorgevoerd. Ik weet dit niet zeker en ben bang dat ze gaan zeggen dat het een foutje is geweest en alsnog het verschil gaan verrekenen opdat ik het contract niet kan beeindigen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Antwoord:

De regels voor consumenten wijken af van de regels voor B2B, omdat consumenten nog enigzins worden beschermd door de wet. Bij B2B is men geheel vrij om afspraken te maken, en met ondertekening van het contract met algemene voorwaarden zijn beide partijen gebonden aan dat contract.
Als u dus vooraf de algemene voorwaarden heeft ontvangen, en daar is een opzegtermijn van 6 maanden in genoemd, dan bent u daar aan gebonden. U bent dus te laat als u slechts 4 maanden van te voren heeft opgezegd, en u zit dan inderdaad vast aan verlenging van het contract. Let wel: deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing als u ze vooraf heeft kunnen inzien, en als u heeft getekend voor ontvangst.

Bij consumeneten is het inderdaad het geval dat als tussentijds de voorwaarden worden aangepast, dat het contract kan worden opgezegd. Bij B2B is tussentijdse aanpassing van de voorwaarden echter niet mogelijk; beide partijen moeten zich aan het contract houden.
Prijs verhogingen kunnen dan ook alleen worden toegepast als dat is vermeld in het contract, of in de algemene voorwaarden (dat is wel gebruikelijk). U kan gerust hiernaar informeren, want dit heeft geen gevolgen voor uw contractuele verplichtingen.

Er is wel een manier om van het contract af te komen, en dat is als er wanprestatie wordt geleverd. Als de afvalverwerker de afspraken meerdere keren niet nakomt, en het wordt niet opgelost als u hun daar op wijst, dan kan u om ontbinding van het contract verzoeken.
Ik verwijs u daarvoor naar het contract of de algemene voowaarden waar precies in zal zijn omschreven wanneer het contract kan worden ontbonden.

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan automatische verlenging overeenkomst b2b:

waar moet ik op letten bij een arbeidsovereenkomst
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2007-03-13 09:35:40
Na 1 september 2003 een huis kopen
      [Gesteld in Advocaten-Zuid Holland]
2007-08-12 21:41:08
wanneer loon na ontslag?
      [Gesteld in Advocaten-Friesland]
2008-07-18 11:00:06
geldt het recht van voorkoop bij bouwgrond
      [Gesteld in Notaris-Belgie]
2008-09-29 18:37:27
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (897x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257264
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+