Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Hoeveel sessies per dag en welke variaties?

[Gesteld op: 11-06-2011]

Toelichting:
Hallo,

graag zou ik jullie eerst al willen bedanken voor het oprichten van zo'n gratis adviseurssite.
Ik ben 19 jaar, meet 183cm, weeg 85kg en heb een vetpercentage van 22,4%. Ik ben dus eerder aan de zware kant...
Op dit ogenblik ben ik al een paar maanden bezig met een afslank prote´ne programma dat mij al heeft geholpen om ongeveer 5kg af te vallen. Sinds een maand ben ik ook bezig met het doen van spieroefeningen. Ik probeer om de 1 a 2 dagen te gaan lopen en probeer ook altijd een "rustdag" in te lassen tussen de dagen dat ik spieroefeningen doe. Op dit ogenblik train ik vooral mijn biceps door een 12kg halter de eerste keer 30 keer rechtstaand tegen tot mijn borst omhoog te brengen (de klassieke oefening) de tweede keer 25 keer en de derde keer 20 keer, met telkens een tussenpauze van een kleine minuut. Verder doe ik ook af en toe eens push-ups (ongeveer 10) en train ik mijn centrale buikspieren door 40 seconden mijn schouderbladen en benen lichtjes van de grond te houden. En mijn zijbuikspieren door mijn benen gekruist in de lucht te houden, armen gekruisd op de borst en afwisselend links en rechts mijn knieŰn te tikken. Dit doe ik ongeveer 20 keer per knie.

Nu zou ik graag willen weten of het goed is dat ik op een trainingsdag deze oefeningen meermaals
per dag doe... Ik zit nu in de examenperiode
en doe wat oefeningen om de 2 uur. Zo doe ik dan ongeveer een 4tal trainingen (bestaande uit meerdere delen) per dag!
Ook had ik graag nog wat extra oefeningen geweten die
ik thuis kon doen... Ik heb enkel 2 halters van in totaal 14kg

Alvast bedankt!
Antwoord:

Hallo,

Bedankt voor je vraag. Heel goed dat je thuis aan het trainen bent en je vragen zijn duidelijk. Als je in 1 training 3 series doet van 1 spiergroep dan is het niet echt nodig om deze training 3 - 4 maal te herhalen op dezelfde dag. Probeer eerder de spier dusdanig te prikkelen in deze 3 series dat de spier echt 'op' en 'vol' is. Als je toch de tijd hebt om meerdere korte trainingen op een dag te doen, kun je inderdaad beter varieren in je oefeningen.

training 1: biceps - triceps

training 2: benen - schouders - buik

training 3: borst - rug

Voor meer oefeningen kun je eens kijken op onze website bflex-health.nl.

In de Fitness Club kun je van alle spiergroepen alle oefeningen downloaden. Wij trainen veel met Fitness elastieken. Hier kun je eidenloos mee varieren en ook zeer zwaar trainen.

Mocht je geinteresseerd zijn kan ik je een 10% kortingscode geven :

kortingscode; bflex

Veel succes e laat maar weten als je vragen hebt.

gr. Jos

Beantwoord door:
Jos Vermeer
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Hoeveel sessies per dag en welke variaties?:

Wat zijn muziekvariaties?
      [Gesteld in Muziek]
2008-03-09 18:28:39
Brede schouders?
      [Gesteld in Fitness]
2008-05-24 11:24:48
Kan ik mijn zusje uit huis laten plaatsen?
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2010-04-15 18:32:36
Aantal Push Ups neemt af ...
      [Gesteld in Fitness]
2012-05-23 14:22:36
wat zijn gewichtige redenen ontslag patient ggz?
      [Gesteld in Gezondheidsrecht]
2014-01-06 20:31:49

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+