Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Consumentenproducten
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumentenproducten en krijg online een antwoord van de specialist in Consumentenproducten

Zelf een vraag over Consumentenproducten? Klik hier.
Meer vragen over Consumentenproducten.
De huidige beheerder van de rubriek Consumentenproducten:
Naam: Yoeri Arends
Bedrijf: Juridische gabber
Reactiesnelheid: 157 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over Yoeri Arends vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumentenproductenVragen over Consumentenproducten via RSS. Klik hier.
RSS over Consumentenproducten op jouw website?Vragen over Consumentenproducten op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumentenproductenVragen over Consumentenproducten via E-mail. Klik hier.

Conflict met autobedrijf

[Gesteld op: 10-05-2011]

Toelichting:
cht aan een autobedrijf om te kijken naar een auto die ik had gezien op internet. Na een leuk gesprek met de verkoper heb ik aangegeven dat ik de eventuele aankoop eerst met mijn vrouw wilde overleggen, die pas zondagavond zou terugkomen van een seminaar. Hij gaf toen aan dat hij een verkoopcontract wilde opmaken met als ontbindende voorwaarde als mijn vrouw het niet eens was met de aankoop ik de auto zonder extra kosten kon annuleren.
Zaterdags heb ik het autobedrijf nog een mail gestuurd als de aankoop mocht doorgaan er nog een paar dingen moest gebeuren aan de auto.
Toen mijn vrouw echter zondags thuis kwam gaf zij aan het niet eens te zijn met de aankoop en dat ik deze maar moest annuleren.
Ik heb toen eerst op zondagavond het autobedrijf een mail gestuurd dat ik mijn aandelen niet vrij kon maken voor de aankoop, dit was natuurlijk bullshit omdat ik niet wilde laten weten dat het niet mocht van mijn vrouw. Ik kan aantonen dat ik het geld wel op de rekening had staan op dat moment en dat de annulering niets met geld te maken had. Later op zondagavond heb ik toch maar de mail gestuurd dat mijn vrouw het niet eens was met de eventuele aankoop en dat ik daarom moest annuleren, en dat ik gebruik maakte van de ontbindende voorwaarde die extra in het contract was opgenomen.
Dinsdag belde de verkoper mij om aan te geven dat hij het niet mee eens was en dat ik de 15 % moest betalen omdat ik een contract had getekend en er nu van af zag. Ik gaf aan van de ontbindende voorwaarde gebruik te maken omdat mijn vrouw het er niet mee eens was, waarop hij furieus werd en zei dat hij zijn geld toch wel kreeg maar dan op een andere manier.
Daarna stuurde hij mij een incassobedrijf op het dak om de 15 % te innen met meerkosten van het betreffende incassobureau. Ik ben hier niet op in gegaan, nu zijn we in het stadium dat ik voor de rechter wordt gedaagd door het autobedrijf / incassobureau.
Heb ik als consument dan helemaal geen rechten meer, en waarom worden er ontbindende voorwaarden in het contract opgenomen waar ik mij later niet op kan beroepen.
De rechtszaak is op 17 mei en ik zou mij graag goed willen voorbereiden op deze zaak om mij gelijk als consument te krijgen waar ik tovh recht op heb.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen met goede adviezen zodat ik mij kan voorbereiden en niet hulpeloos voor de rechter sta ook al heb ik gelijk ik moet het natuurlijk nog wel krijgen.

Met vriendelijke groet,
Gerard
tradeplaza@hotmail.com
Antwoord:

Indien er geen afspraken zijn gemaakt en er niets is ondertekend dan kan de verkoper op voorhand nagaan geen verplichtingen te hebben of deze van uw te verlangen. Schrijf uw verhaal zo volledig mogelijk op papier en reageer schriftelijk op de dagvaarding. Ontken dat er een overeenkomst tot stand is gekomen en houdt het daar bij. De tegenpartij zal moeten bewijzen dat er een overeenkomst bestaat tussen partijen, dit kan ze niet behoudens vervalsingen.

Succes!

Beantwoord door:
Yoeri Arends
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Consumentenproducten:
Cosmetica & Lichaamsverzorging
Elektronica
Groothandel
Huis & Tuin
Kinderen
Kleding
Sieraden
Speelgoed & Spellen
Sport




Gerelateerde vragen aan Conflict met autobedrijf:

Wat moet ik doen als er niet word gereageerd?
      [Gesteld in Advocaten-Overijssel]
2011-02-01 14:28:57
Geschil met autobedrif over ontbindende voorwaarde
      [Gesteld in Advocaten-Overijssel]
2011-05-10 23:23:27
Betr.Transactievoorstel wegens onverzekerde auto.
      [Gesteld in Verkeersrecht]
2010-04-29 00:43:45
Geschil met autobedrif over ontbindende voorwaarde
      [Gesteld in Auto's]
2011-05-10 23:20:29
Gerschil met autobedrijf over ontbindende voorwaar
      [Gesteld in Incasso vorderingen advocaat]
2011-05-10 23:25:30

Gemiddelde score Consumentenproducten: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • kunst expertise
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257460
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+