Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Afvallen » Afvallen-Gelderland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Afvallen-Gelderland en krijg online een antwoord van de specialist in Afvallen-Gelderland

Zelf een vraag over Afvallen-Gelderland? Klik hier.
Meer vragen over Afvallen-Gelderland.
De huidige beheerder van de rubriek Afvallen-Gelderland:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Afvallen-GelderlandVragen over Afvallen-Gelderland via RSS. Klik hier.
RSS over Afvallen-Gelderland op jouw website?Vragen over Afvallen-Gelderland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Afvallen-GelderlandVragen over Afvallen-Gelderland via E-mail. Klik hier.

Zal ik met dit eetschema afvallen?

[Gesteld op: 20-04-2011]

Toelichting:
Ik wil gezond en verantwoord afvallen. Ongeveer 1 tot 2 kilo per week. Ik heb een eetschema opgesteld en wil me hier aan houden

Ontbijt
havermoutpap ( gemaakt met magere melk )

Tussendoor
1 rijstewafel met appelstroop + 2 mandarijnen of 1 sinaasappel

Lunch
2 volkorenboterhammen + 1 appel

Tussendoor
c1000 granenreep met appel en krenten

Tussendoor
cup a soup spicy tomato

Avondeten
wat de pot schaft

Late snack
ongezouten noten

Ik drink gemiddeld 2,5 liter water/thee per dag
Antwoord:

Of je hiermee af gaat vallen, kan ik zo niet zeggen.

Op het eerste gezicht ziet het er goed uit, maar e.e.a. hangt ook af van je huidige gewicht, je leeftijd, je dagpatroon, je aanleg etc.

 Ik wil je graag uitnodigen voor een gratis en vrijblijvende welzijnsevaluatie.
Daarin gaan we samen kijken naar je huidige voedingspatroon. Tevens kijken we naar je dagelijkse werk/school en bekijken we je sportprogramma. Op basis van deze gegevens kan ik je een eerste advies geven en je laten zien hoe wij je daarbij verder kunnen helpen.

Deze welzijnsevaluatie is gratis en vrijblijvend.

Lees ook eens onderstaand artikel. Daar zul je waarschijnlijk al een stuk verder mee komen.

=====

Balans
---------
Het gaat in ieder geval om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het resultaat.

Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur    ontbijt (eiwitrijk, bijv een Herbalife voedingsshake)
10.30 uur    tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur    lunch (eiwitrijk)
16.00 uur    tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur    avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur     tussendoortje

Mijn eigen ervaring (met Herbalife)
-----------------------
Zelf heb ik hele goede resultaten met de produkten en diensten van Herbalife behaald.
Eind 2008 in 4 maanden 16 kg afgevallen en nog steeds onder controle. De produkten van Herbalife hebben me geholpen mijn foute eetpatroon te doorbreken. De coaching van mijn welzijnscoach heeft me geholpen mijn patroon structureel aan te passen.
Resultaat is, dat ik mijn gewicht sinds die tijd prima onder controle heb en dat ik weer actief sport.

Thuis sporten met Bflex-health
---------------------------------------
Zelf train ik ook regelmatig thuis. Drie of vier keer per week 30 minuten krachttraining doet wonderen. Hiervoor gebruik ik de fitness-set van Bflex-health.nl
Hiermee kun je heel eenvoudig thuis trainen en krijg je ook nog eens persoonlijke begeleiding.
Kijk maar eens op www.bflex-health.nl
Met de code “fittraining” krijg je 10% korting in hun webshop. Altijd meegenomen toch?

Ons advies
---------------
Zoek hulp!
Gezond en blijvend aankomen en afvallen is soms echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte omgeving, waar je goed mee kunt praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.

Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.

Meer info?
www.debestevoeding.nl

 
Reactie vraagsteller:
harstikke bedankt voor uw antwoord!
ik benb 24 oktober bevallen van een prachtige lieve zoon!
ik ben 1.58 en weeg momenteel 76,1 kilo.
voor mijn zwangerschap woog ik altijd rond de 65-68 kilo en dat was een gewicht die goed bij mij pastte. in mijn zwangerschap ben ik 22 kilo aangekomen waarvan na de bevalling er maar 3 kilo verdween. zelf heb ik d.m.v. anders eten in 7 weken 9 kilo kwijtgeraakt en moet er nog 10 kwijt om op eigen gewicht te komen. ik ga geen shakes op dieten volgen ik wil gewoon een gezond eetpatroon hebben. hiernaast beweeg ik niet veel vanwege herstel operatie hernia die 4 weken geleden heeft plaats gevonden. wel wandel ik met mijn zoontje elke dag ongeveer 30 min en ben ik nu om de dag 5 minuten op de crosstrainer om dit heel langzaam op te bouwen.
 
Antwoord Beheerder:

Zoals, ziet het er op het eerste gezicht goed uit.

Een grove schatting van je huidige Calorie-inname:

ontbijt: 300 kCal
tussendoor: 150 kCal
lunch: 300 kCal
tussendoor: 100 kCal
soep: 80 kCal
avondeten: 500 kCal
late snack: 100 kCal

Totaal: 1630 kCal
Zoals gezegd is dit een hele grove schatting.
Gemiddeld dient een vrouw circa 2000 kCal per dag binnen te krijgen.
Dit is exclusief sport/bewegen. 30 minuten sporten zal bij jou ongeveer 300 kCal extra verbranding opleveren.
Om gezond af te vallen, moet je minimaal 70% van je geadviseerde inname binnenkrijgen.
Als ik je sport meetel, zit je aan de krappe kant.

Is het minder, dan zul je niet afvallen. Je lichaam gaat dan in een stress-stand en zal alles vasthouden wat maar mogelijk is. Als je dan een keer meer eet, zul je dat direkt merken (aankomen).
Dit is de basis van het jojo-effect.

Naast de hoeveelheid is de samenstelling van je voeding van belang.
Dit betekent, dat alles in balans moet zijn. Mijn eerste indruk is, dat je relatief veel koolhydraten (met hoge Glycemische Index) binnenkrijgt en relatief weinig eiwitten.
De koolhydraten zorgen voor hongergevoel, het gebrek aan eiwit beperkt je lichaamsopbouw/-herstel.

Succes.

Beantwoord door:
Bart van Gelder
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Zal ik met dit eetschema afvallen?:

oznur
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2007-03-13 23:37:04
Hoeveel fruit mag ik maximaal per dag?
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-23 22:46:16
Hoeveel fruit mag ik maximaal per dag?
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-23 22:46:20
Nog paar kilo's kwijt
      [Gesteld in Afvallen-Gelderland]
2012-02-03 20:05:16
ik ga meer eten terwijl ik wil afvallen
      [Gesteld in Eetverslaving]
2007-10-29 16:12:44

Gemiddelde score Afvallen-Gelderland: 5.7 (32x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+